Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine definitivno će vratiti "Končaru" niskopodni vlak kojega su kupile još 2008. godine a do danas ga nisu platile, potvrdio je federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić koji je u utorak o tome u Zagrebu pregovarao s predstavnicima hrvatske tvrtke.
"Vlak ćemo definitivno vratiti. Usuglasili smo stajališta", kazao je Bijedić kako ga u srijedu citira sarajevski "Dnevni avaz".
Bijedić je pojasnio kako je dogovoreno da ŽFBiH "Končaru" plate dio razlike u cijeni vlaka koji se odnosi na razdoblje u kojemu je bio u uporabi, no nije precizirao o kolikom se točno iznosu radi.
Kada je kupljen 2008. godine, suvremeni niskopodni vlak stajao je 5,3 milijuna eura, a prugama kroz BiH nakon toga je prometovao tek osam mjeseci.
Prema riječima federalnog ministra prometa, ukupan dug kojega FBiH imaju prema "Končaru" još je veći jer je hrvatska tvrtka u prošlosti radila remont električnih lokomotiva koje vuku standardne željezničke kompozicije. Za te poslove ŽFBiH duguju "Končaru" još 6,5 milijuna eura.
Na sličan način okončana je i nabava devet kompozicija nagibnih vlakova španjolske tvrtke "Talgo".
Željeznice FBiH na kredit su kupile devet kompozicija tih vlakova s 80 vagona plativši ih više od 70 milijuna eura, a očekivalo se da će oni početi prometovati još 2010. godine.
To se nikada nije dogodilo jer se ispostavilo da pruge u BiH nisu osposobljene za prometovanje nagibnih vlakova a suvremeni španjolski vagoni zbog toga su godinama su depou ŽFBiH koje ih sada pokušavaju dati u najam željeznicama Turske.
Taj slučaj sada istražuje i Tužiteljstvo BiH.
Željeznički promet na cijelom teritoriju BiH kojim upravljaju entitetske željezničke tvrtke u katastrofalnom je stanju svo poslijeratno razdoblje. Vlakovi zapuštenim bosanskohercegovačkim prugama mogu voziti prosječnom brzinom od tek šezdesetak kilometara.
Vlakom se od Sarajeva do Zagreba putuje i više od deset sati.