Skupina od 20 mreža i organizacija civilnog društva u subotu je uložila prigovor Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) na podzastupljenost žena u predizbornim televizijskim sučeljavanjima. Televizije s nacionalnom ili lokalnom koncesijom imaju javnu zadaću aktivno djelovati i osigurati javni prostor ženskim političkim glasovima koje inače građani jednostavno ne mogu čuti, poručuju u priopćenju predstavnice mreža i organizacija civilnog društva aktivnih na osvještavanju javnosti o rodnoj ravnopravnosti i afirmaciji ženskih ljudskih prava.
Na taj su se potez odlučile uočivši sustavne propuste medijskih kuća koje predizborna medijska sučeljavanja adekvatno nisu uključile i žene u svojstvu političkih kandidatkinja koje predstavljaju i zastupaju svoje političke opcije u medijskom prostoru.
Budući da slijedi još punih tjedan dana kampanje, dodatne debate na televizijama i online video kanalima tiskanih medija, nadaju se da će DIP iznaći modalitet da razmotri ovaj problem i javno reagira.
Traže od DIP-a da svojim autoritetom potakne urednike vodećih elektroničkih medija da djeluju odgovorno i vode računa o zastupljenosti političkih kandidatkinja u svim predstojećim izbornim debatama.
Podsjećaju da mediji imaju javnu odgovornost promicati rodnu ravnopravnost, što proizlazi iz njihove javne zadaće informiranja građana, ali i razvoja demokratske političke kulture koja podrazumijeva afirmaciju rodne ravnopravnosti te poticanje informirane participacije građana u izbornom procesu.
Udruge od DIP-a očekuju dodatan napor usmjeren na savjetovanje medija kako da izbjegnu zamku multiplikacije deficita istinskog rodnog pariteta na izbornim listama i u strukturi izbornih debata.
Podsjećaju i da će pravobraniteljica za ravnopravnost spolova u okviru odredbi Zakona o ravnopravnosti spolova iz pozicije neovisnog i samostalnog tijela pratiti izbornu kampanju, ali u skladu s obvezom da djeluje na nepristran način, tijekom izbornog procesa neće istupati s upozorenjima i preporukama prema bilo kojoj stranci ili pojedincu, već će po završetku izbora, kao i do sada, napraviti analizu izborne kampanje iz aspekta poštivanja načela ravnopravnosti spolova, navodi se u priopćenju koje potpisuje Marina Škrabalo, upraviteljica Zaklade Solidarna.