Poslovno izvješće ZET-a za prvu polovicu 2021. godine, o kojem će se na Skupštini Grada Zagreba raspravljati krajem mjeseca, otkriva da je i u drugoj pandemijskoj godini javni gradski prijevoznik, iako u njoj nije bilo lockdowna i potresa, zabilježio dodatni pad prihoda od prodaje karata u odnosu na isti period 2020. Iako je ukupan broj svih prodanih karata bio veći (10,4 milijuna komada) nego u istom periodu 2020. (9,3 milijuna komada), prihodi od njih bili su niži. Tako je u godini lockdowna prihod od karata iznosio 139,4 milijuna, a ove 133,8 milijuna kuna
Najveći udio u prihodu od prodanih karata imaju pretplatne karte (mjesečne i godišnje) u iznosu od 87,6 milijuna kuna, ali u ZET-u ističu da je evidentan pad ostvarenih prihoda od njih u iznosu od 13,7 milijuna kuna (13,5 posto) u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U izvješću se dodaje da se smanjenje broja pretplatnih karata bilježi od trenutka u kojem je uvedena karta od četiri kune te zbog smanjenja broja putnika uslijed pandemije bolesti COVID-19.
To je zapravo na tragu onoga što su nedavno kazali i sindikalisti ZET-a - da je karta od četiri kune neodrživa i da će neminovno doći do poskupljenja iako je još početkom rujna gradonačelnik Tomislav Tomašević kazao da korekcije cijene karata neće biti. Unatoč činjenici da je manje zaradio od karata, ZET je prvo polugodište završio u plusu, odnosno s dobiti od 312.839 kuna kao razlici između ukupnih prihoda u iznosu od 616,3 milijuna kuna i ukupnih rashoda u iznosu od 616 milijuna kuna. Poslovni prihodi veći su za 47,4 milijuna kuna ili 8,3 posto viši od realizacije u istom razdoblju prošle godine.
Kad već nisu od karata, prihodi su povećani od subvencija grada (405,7 milijuna kuna), koje su tako bile 7,7 posto, odnosno 29 milijuna kuna, više nego u dva usporedna perioda, što je rezultat povećanja nedostatnih sredstava uslijed pada prihoda od prijevoza putnika u prvoj polovici 2021.
Osim troškova osoblja, koji su najviša stavka na rashodovnoj strani (345,2 milijuna kuna), sljedeći najveći udio u tome imaju materijalni troškovi, 161,4 milijuna kuna, što je za 33,5 milijuna kuna (25,7 posto) više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U njima pak najveći dio, 70,4 milijuna kuna, čine troškovi vanjskih usluga održavanja tramvaja, autobusa, trafostanica…
U prvoj polovici 2021. nabavljena su 24 midi autobusa putem financijskog leasinga i završen je projekt izgradnje punionice stlačenim prirodnim plinom na području Branimirove ulice, koja ima kapacitet punjenja 55 autobusa u sedam sati rada, a upravljanje joj je potpuno digitalizirano. ZET je 10. lipnja 2021. potpisao Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt nabave 65 autobusa ukupne vrijednosti 180,4 milijuna kuna, od čega prihvatljivi troškovi iznose 144,3 milijuna kuna, te će se 85 posto prihvatljivih troškova, odnosno 122,7 milijuna kuna, sufinancirati iz Kohezijskog fonda, a 15 posto prihvatljivih te neprihvatljive troškove financirat će ZET.
Projektom će se nabaviti 65 novih i obavit će se otpis 65 starijih vozila, a razdoblje provedbe Projekta je do kraja 2023. Sa zadnjim danom lipnja u ZET-u je bilo zaposleno 3848 radnika, od čega ih je 36,43 posto starijih od 55 godina. Ukupna starosna struktura zaposlenih je 48,64 godine i u ZET-u smatraju da im je nužno pomlađivanje kadra. Prosječna starost tramvajskih vozila iznosila je 27,7 godina, a autobusa 11,2 godine. Prosječna brzina tramvaja i autobusa iznosila je 16,28 km/h, od čega je brzina tramvaja 12,75 km/h, a autobusa 18,30 km/h.