Talijanski proizvođač objavio je prve fotografije koncepta Huracán Sterrato i nešto više detalja o ovom zanimljivom segmentu vozila
Legendarna talijanska marka sportskih automobila Lamborghini, od 1998. u vlasništvu njemačkog koncerna Volkswagen pod markom Audi, ponovno nas je iznenadila svojom inventivnošću. Upravo kad smo pomislili da se neće nikada odmaknuti od svojih sjajnih sportskih superautomobila, potkraj 2017. predstavili su prvi SUV pod nazivom Urus. Iznenađujuće, a čak im je i terenac uspio, no tu iznenađenjima nema kraja - prošli tjedan predstavili su još jednu svoju nevjerojatnu zamisao: koncept Lamborghini Huracán Sterrato.
Ova kombinacija superautomobila i SUV-a posve je jedinstvena, a i sam naziv Sterrato upućuje na makadam, no u slobodnijem prijevodu ipak više upućuje na 'prljavštinu'. Kako je zasad još riječ o konceptu, namijenjenom prije svega za fun to drive off-road, odnosno zabavu u vožnji izvan ceste, nema nekih posebnih naznaka o serijskoj proizvodnji jer najprije treba utvrditi koliko bi zainteresiranih za ovakav tip vozila moglo biti.
Koncept Sterrato temelji se, kao i što dio naziva modela kaže, na Huracán EVO s istim 5,2-litrenim benzinskim motorom V10 s atmosferskim usisom snage 640 KS. Iz modela Huracán EVO na Sterratu je primijenjen LDVI sustav (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) s prediktivnom (predviđajućom) logikom koji upravlja sustavima ovog koncepta uključujući pogon na sva četiri kotača, upravljanje na četiri kotača, modificirani ovjes i vektoriranje okretnog momenta, predviđajući sljedeće poteze vozača kako bi se osigurala savršena dinamika vožnje.
Kalibriran za terensku vožnju, uključujući površine s niskim prianjanjem, odnosno skliske podloge tipične za putove izvan asfaltiranih prometnica, Sterrato je podešen i kako bi se povećala vučna sila i ubrzanje jer LDVI sustav osigurava poboljšano ponašanje pogona na stražnjim kotačima, stvarajući više okretnog momenta dodatnom stabilizacijom u slučaju preupravljanja (oversteering).
Prema zamislima Lamborghinija, Sterrato je stvoren za zahtjevna okruženja. Njegova pojava odmah ilustrira Sterratove impozantne terenske sposobnosti u okviru supersportskog automobila. Razmak od tla povećan je za 47 mm, s prednjim prilaznim kutom povećanim za jedan posto, a odlazni je kut povećan za 6,5 posto. Trag kotača proširen je sprijeda i straga za 30 mm u odnosu na standardni model Huracán EVO s 20-inčnim kotačima i Pirellijevim gumama. Posebno razvijene 'balon' gume s povećanim bočnicama poboljšavaju apsorpciju i prianjanje te su namijenjene off-road vožnji. Kotači su smješteni u nove široke lukove kotača s integriranim usisnicima zraka, što Sterratu daje robustan izgled koji jasno pokazuje njegove sposobnosti.
Sterrato je opremljen pojačanjima podvozja i zaštitom karoserije, uključujući stražnju kliznu ploču koja djeluje kao difuzor. Aluminijska ojačanja integrirana su u prednji okvir i prekrivena aluminijskim kliznim pločama, s aluminijskim ojačanim bočnim rubovima. Posebna zaštitna kompozitna karoserija obuhvaća zaštitu od odbijanja kamenja oko motora te usisnike zraka i blatobrane od hibridnih materijala - ugljičnih vlakana i elastomernih smola. Off-road LED svjetlosni paket sastoji se od LED svjetlosne trake na krovu i LED svjetala na prednjem odbojniku.
Slike interijera koncepta Lamborghini Huracán Sterrato još nisu dostupne, ali i tu proizvođač obećava 'sportski karakter terena'. Novi, posebno lagani kavez od titana osigurava sigurnost, a tu su i sigurnosni pojasevi s četiri točke te sportska sjedala iz karbonskih vlakana. Aluminijske podne ploče daju unutrašnjosti čvrst dodir. Kao što smo i rekli, još se ne spominje serijska proizvodnja koncepta Lamborghini Huracán Sterrato, no ne bi nas ništa iznenadilo da se to i ostvari. Najbolji primjer u prilog te tvrdnje je i model SUV-a Urus prije nekoliko godina, koji je ipak vrlo brzo ušao u serijsku proizvodnju.