Koncept EZ-Pod zamišljen je kao autonomno električno vozilo za prijevoz djece do škole i za starije ljude koji žele ići u šoping
Renault je ovog tjedna predstavio koncept EZ-Pod, najnoviji u svojoj seriji električnih koncepata EZ. Autonomno vozilo s dva sjedala dizajnirano je za prijevoz ljudi i robe na kratkim udaljenostima. Vozilo EZ-Pod na podlozi tlocrtno zauzima iznimno malo mjesta - samo tri kvadratna metra - što mu omogućuje da se kreće uskim ulicama i održava niski profil u urbanim prostorima, izjavio je Frederic Auzas, voditelj programa robotiziranih vozila u Renaultu, na izložbi VivaTech u Parizu.
EZ-Pod je peti koncept iz Renaultove serije EZ predstavljen u proteklih godinu dana, uključujući EZ-Flex, mali kombi; EZ-Ultimo, viziju buduće premium mobilnosti; EZ-Pro, veće dostavno vozilo s flotom autonomnih vozila, i EZ-Go, autonomni robotaxi dizajniran za flotnu upotrebu.
EZ-Pod je funkcionalno testno vozilo, rekao je Auzas, a temelji se na Renault Twizyju, električnom dvosjedu koji Europska unija klasificira kao 'kvadricikl'. Dizajniran je za vožnju pri niskim brzinama - Renault ga naziva 'rješenjem za mikromobilnost ograničene brzine' i treba relativno malo senzora, što smanjuje troškove, rekao je. Sjedala su iz Twizyja (u proizvodnji od 2012. godine), a unutrašnjost je dizajnirana tako da se lako čisti i izdržljiva je.
Auzas je opisao EZ-Pod, koji je od početka bio dizajniran kao autonomno vozilo, kao 'rad u tijeku', s namjenama i konfiguracijama što se razvijaju prema potrebama korisnika. Potencijalno bi se ovo vozilo moglo koristiti za odlazak djece u školu ili lokalni prijevoz za starije ljude koji idu u šoping.
Renault je također najavio nekoliko partnerstava i testnih programa na izložbi VivaTech. Proizvođač automobila testirat će EZ-Flex kombije s francuskom poštanskom službom, s ciljem prikupljanja podataka koji će pomoći Renaultu u dizajniranju boljih vozila za gradsku dostavu.
Proizvođač automobila također pokreće probnu robotaxi uslugu na zahtjev (on-demand) koristeći modificirane električne automobile Renault Zoe u novom autonomnom laboratorijskom projektu Paris-Saclay. Laboratorij je konzorcij Renaulta, transportne agencije Transdev, Sveučilišta Paris-Saclay i drugih partnera.
O tehničkim specifikacijama EZ-Poda nije bilo riječi, no ukoliko se temelji na modelu Twizy, onda treba računati na 6,1 kWh litij-ionsku bateriju, uz maksimalan domet od 100 kilometara. Kako je EZ-Pod namijenjen kratkim udaljenostima, onda je naglasak na više manjih prevaljenih tura.