Četvrta generacija postaje najsnažniji cestovni automobil kojeg je Bentley ikada napravio. 'Ultra Performance Hybrid' pogonski sklop ima 782 KS, 1000 Nm, ubrzava 0-100 km/h za 3,2 s, krajnju brzinu 335 km/h i domet na struju 81 km
Bentley Motors je predstavio četvrtu generaciju Continental GT Speeda, nastavljajući 21-godišnju tradiciju obitelji Continental GT redefinirajući ultimativnu mješavinu performansi superautomobila, ručno izrađenog luksuza i svakodnevne upotrebljivosti.
Sveobuhvatni redizajn eksterijera i interijera s čistim modernim detaljima slijedi novi DNK dizajna koji su uspostavili karoserijski Bentley Bacalar i Batur. Izvanredne performanse donosi potpuno novi Ultra Performance Hybrid pogonski sklop sa 782 KS i 1000 Nm, iz 4,0-litrenog V8 koji radi u tandemu s električnim motorom od 190 KS. Rezultat je 0-100 km/h za 3,2 sekunde, uz 81 km korisnog dometa samo na električni pogon (WLTP) i ukupnog dometa od 859 km – stvarajući svakodnevni superautomobil.
Performanse pogonskog sklopa usklađene su s novim sustavom šasije, s novim dvokomornim zračnim oprugama uparenim s novim amortizerima s dva ventila, zajedno s Bentley Dynamic Ride (48V aktivnim nadzorom protiv prevrtanja), eLSD i vektoriranjem zakretnog momenta. Nevjerojatna kontrola karoserije i najbolja udobnost vožnje Continentala GT do sada su rezultati, podržani 49:51, stražnjom distribucijom težine po prvi put u povijesti automobila.
Ispod karoserije, paket moderne inovativne tehnologije pruža sposobnost vodeću u klasi tako da je svako putovanje besprijekorno iskustvo u smislu pomoći vozaču, infotainment sustava i povezanih usluga automobila.
Nova vanjština nastavlja revoluciju dizajna za Bentleyjevo buduće putovanje, s najvećom revizijom lica Continentala GT u dva desetljeća i prvim mainstream Bentleyem s jednim prednjim svjetlima od 1950-ih.
Vodeći svjetski dizajn interijera kabine Bentley, materijali, kvaliteta i izrada nastavljaju se uvođenjem daljnje wellness tehnologije sjedala, nove ionizacije zraka, trodimenzionalne teksture kože, novog modernog prošivanja i tehničkih završnih obrada kao što je novi tamni krom.
Potpuno nova električna arhitektura od 400 volti omogućuje najnapredniji paket tehnologije pogonskog sklopa koji danas nudi luksuzna automobilska marka, isporučujući emisije od 29 g/km CO2 i električni domet od 81 km na WLTP ciklusu vožnje.
Po prvi put u povijesti Continentala GT, kabriolet Continental GTC lansiran je istovremeno s coupéom - pružajući vrhunsku fleksibilnost za kupce koji cijene vožnju s otvorenim i zatvorenim krovom. Oba će modela biti u potpunosti ručno izrađeni u Bentley's Dream Factory u Creweu, Engleska. Proizvodnja i isporuke trebaju započeti u trećem kvartalu ove godine.
Ultra Performance Hybrid
Za novi Continental GT Speed razvijen je potpuno novi pogonski sklop Ultra Performance Hybrid. Novi pogonski sklop kombinira novi 4,0-litreni V8 motor snage 600 KS uz električni motor od 190 KS. Najveća izlazna snaga sustava je 782 KS dovoljno za ubzanje od 0-100 km/h od samo 3,2 s i najveću brzinu od 335 km/h.
Okretni moment sustava povećan je za preko 11 posto u usporedbi s odlazećim Continental GT Speedom s W12 pogonom, sa 900 Nm na 1000 Nm. Snaga sustava također je porasla za 19 posto, sa 659 KS na 782 KS. To novi Continental GT Speed čini najsnažnijim Bentleyem ikad, iznad razine druge generacije Supersporta i Batura.
Snaga se prenosi putem osmerobrzinskog mjenjača s dvostrukom spojkom i elektroničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem (eLSD) na sva četiri kotača, za iznimnu isporuku snage i pouzdanu trakciju u svim uvjetima. Sustav koristi aktivno vektoriranje okretnog momenta sprijeda prema natrag kroz središnji diferencijal i precizno vektoriranje preko svake osovine pomoću kočnica.
Podvodni brzinski rekord
Kako bi dokazao performanse novog Continental GT Speeda, Bentley je krenuo s postavljanjem novog rekorda u brzini – kakav dosad nije službeno pokušan. Autentični zvuk V8 ispušnog sustava nadahnuo je ideju da se automobil pokrene brzinom većom od 320 km/h kroz tunel – a projekt koji je trajao 18 mjeseci trebao je postići upravo to.
Uz nevjerojatnu podršku norveške uprave za autoceste (Statens Vegvesen) i norveške policije, tunel Ryfylke u okrugu Rogaland u Norveškoj osiguran je za pokušaj. Tunel Ryfylke najduži je podmorski cestovni tunel na svijetu, dugačak 14,4 km, i najdublji tunel bilo koje vrste na svijetu - spušta se do 292 metra ispod razine mora.
Krugovi inženjerske analize i simulacije procijenili su protok zraka oko automobila velikom brzinom u zatvorenoj cijevi kako bi se osigurala sigurnost. Zatim, u travnju, tim iz Bentleya i pratećih dobavljača uputio se u Norvešku kako bi proveo novi Continental GT Speed kroz tunel, kao dio stvaranja filma za predstavljanje novog automobila. Pokretan obnovljivim biogorivom druge generacije i napunjen električnom energijom iz potpuno obnovljivih izvora, automobil je iz mjesta do maksimalne brzine od 335 km/h stigao za samo 33 sekunde. Za snimanje je dovršeno nekoliko vožnji, čime je uspostavljen novi neslužbeni brzinski rekord za automobil u tunelu.
Više detalja o projektu Underwater Speed Record, uključujući film iza scene, bit će objavljeno u dogledno vrijeme.
Tri ključna elementa sustava pogonskog sklopa:
- Novi V8 motor od 600 KS, 800 Nm – bez tradicionalnog vakuumskog sustava i tlaka ubrizgavanja goriva od 350 bara (povišenog s 200 bara) osigurava čistije izgaranje i poboljšane emisije. S e-motorom koji negira turbo kašnjenje, korišteni su dvostruki single-scroll turbopunjači – što smanjuje složenost i omogućuje im da rade toplije, smanjujući emisije. Stoga nije potreban hardver za deaktivaciju cilindara, jer se motor može potpuno isključiti kada se koristi električni motor.
- Električni motor od 190 KS, 450 Nm unutar kućišta mjenjača osigurava punjenje okretnog momenta pri maloj brzini motora i čini isto tijekom mijenjanja brzina za dodatnu uglađenost.
- Baterija od 25,9 kWh, koja je postavljena iza stražnje osovine. To pomaže u postizanju savršene raspodjele težine i do 85 posto kapaciteta baterije je iskoristivo.
Sustav upravlja protokom energije ovisno o odabranom načinu rada – s čistim EV, električnim pojačanjem, regenerativnim kočenjem – i, što je najvažnije za ovaj novi GT Speed – načinom punjenja, gdje motor pokreće kotače i puni bateriju u isto vrijeme.
Novi pogonski sklop koji je vodeći u klasi pruža ekstremne performanse i izdvaja najnoviji Continental GT od ostalih konkurenata - s više konjskih snaga, većim okretnim momentom i značajnim padom emisija CO2 i potrošnje goriva na otprilike jednu desetinu ekvivalentnih konvencionalnih benzinskih pogonskih sklopova. Zauzvrat, ovo pruža izvanredan raspon mogućnosti vožnje, od ekstremnih performansi do tihog i jednostavnog električnog luksuza.
Zbog kombinacije V8 motora i električne snage, Bentleyevi inženjeri uspjeli su isporučiti poboljšanu snagu i okretni moment u cijelom rasponu okretaja. To uključuje vitalni poticaj od elektromotora za snažno ubrzanje od malih brzina i kroz srednji raspon, u kombinaciji s povećanom izvedbom V8 motora i pri većim brzinama. Značajna količina razvoja također je uložena u notu ispuha, naglašavajući kvalitetu u različitim ravninama – i bez upotrebe umjetnog, elektroničkog poboljšanja.
Jednako su impresivni električni načini rada, koji vozaču omogućuje uživanje u tihoj i besprijekornoj vožnji. U potpuno električnom načinu rada, sam električni motor može isporučiti 190 KS i 450 Nm, više nego dovoljno da se drži korak s prometom u većini situacija. Potpuno električni način rada može se primijeniti pri brzinama do 140 km/h, s primjenom gasa do 75 posto. Baterija se može u potpunosti napuniti za samo 2 h i 45 min zahvaljujući značajnim poboljšanjima u punjaču i kapacitetu baterije, s vršnom snagom punjenja od 11 kW.
Performance Active šasija
Novi modeli Continental GT Speed i GTC Speed koristi novu aktivnu šasiji Bentley Performance. To uključuje aktivni pogon na sve kotače, elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, upravljanje svim kotačima, vektoriranje okretnog momenta (sprijeda prema natrag i preko osovina), aktivni anti-roll sustav protiv prevrtanja Bentley Dynamic Ride i novu generaciju ESC upravljačkog softvera. Uz to, automobil je opremljen novim sustavom amortizera s dvostrukim ventilom i zračnim oprugama s dvije komore, što omogućuje sofisticiranije mogućnosti ugađanja. Rezultat je da novi automobili mogu postići još impresivniju kombinaciju performansi, upravljanja i udobnosti.
Novo prigušivanje s dva ventila donosi niz prednosti. Sustav omogućuje povećano širenje sile između mekih i čvrstih postavki – rezultat je smanjeni kompromis između izolacije površine ceste i kontrole karoserije. ECU za kontrolu amortizera sada ima potpunu kontrolu nad neovisnim prigušenjem kompresije i odskoka, pružajući bolju kontrolu tijela tijekom promjena smjera kompresije/odskoka.
Ukupna dinamička sposobnost i osjećaj upravljanja poboljšani su sada savršenom raspodjelom težine automobila od 49:51, postignutom zahvaljujući inteligentnom pozicioniranju hibridne baterije. Podjela težine donosi automobil koji je inherentno uravnotežen tijekom dinamične vožnje i dopušta pristup nizu stilova vožnje. S potpuno uključenim naprednim ESC sustavom automobila, novi Continental GT Speed potpuno je uspravan i kontrolira trakciju kako bi spriječio preupravljanje. U dinamičkom načinu rada, automobil dopušta određeno proklizavanje stražnje osovine, dopuštajući vozaču da kontrolira položaj automobila u zavojima, istovremeno održavajući sigurnosnu mrežu kako bi se automobil vratio u liniju ako je potrebno. Sustav ESC također se može potpuno isključiti, a u tom trenutku vozač može uravnotežiti položaj Continentala GT Speeda u zavoju na gasu za najdinamičnije iskustvo vožnje Bentleya do sada.
Kočioni sustav nastavlja koristiti Bentleyjev uspostavljeni par opcija, obje koriste prednje čeljusti s 10 klipova i stražnje čeljusti s četiri klipa: Ventilirane željezne kočnice, s 420 mm prednjim / 380 mm stražnjim diskom ili kočnice od ugljika-silicij-karbida, s prednjim diskovima od 440 mm / stražnjim od 410 mm.
Opća korist za vozača od novog sustava šasije je jednostavna – komforni način je još udobniji, a sportski način ima još bolju kontrolu karoserije nego prije.
Mišićav i suvremen dizajn
Novi Continental GT Speed nastavlja tri ključna aspekta dizajna viđena kroz Bentleyjevo naslijeđe od legendarnog R-Type Continentala iz 1952. godine
Četvrta generacija slijedi oblik modernog Bentleya s dvoja vrata tako što ima stav 'zvijeri koja se odmara' – mišićav, ali opušten i samouvjeren sa snažnim, dobro definiranim abdomenom koji ukazuje na snagu ispod kože. Omiljena slika Bentleyjevih dizajnera je tigar u mirovanju - miran i sabran, ali spreman osloboditi nevjerojatnu snagu.
Prednji dio automobila nadahnut je uspravnom elegancijom čistokrvnog konja – čime se potvrđuje status ovog iznimnog luksuznog grand tourera. Konačno, 'beskrajni poklopac motora' stvara snažnu horizontalnu liniju kroz automobil ukazujući na motor visokih performansi i čistu brzinu.
Cijeli je automobil vizualno pročišćen, s manje lomova na površinama što daje više mišićavosti i profinjeniji oblik. Kompletan prednji izgled automobila je nov, od integriranog karoserije u boji karoserije do najveće promjene u posljednja dva desetljeća za Continental GT - jednostrukih prednjih svjetala. Otkako S2 iz 1959. godine ima mainstream, Bentley koji nije bio karoserija imao je jednostruka prednja svjetla, ali promjena donosi odlučniji izraz na licu GT-a, ponovno nadahnut usredotočenim izrazom tigra koji lovi.
Prednja svjetla imaju novu vodoravnu 'obrvu', duboko kristalno brušeni dijamantni efekt na vrhu svjetla i osvijetljeni donji uzorak. Matrična LED svjetla sadrže 120 zasebnih LED dioda kojima se digitalno upravlja s različitim odgovornostima za pojačanje snage kratkog svjetla u prednjem planu do dugog svjetla. Ovo povećava sposobnost svjetiljke s proširenim poljem osvjetljenja dugog snopa i poboljšanim zatamnjenjem, što daje postupniji prijelaz iz osvijetljenih u neosvijetljena područja. To čini očitavanje ceste prirodnijim i pruža opuštajuće iskustvo vožnje izbjegavajući percepciju 'crnih rupa' u vidnom polju.
Stražnji dio automobila također je redizajniran uključujući branik, stražnja svjetla, poklopac prtljažnika i ispušne cijevi. Poklopac prtljažnika uključuje integrirani aerodinamički oblik za pružanje potisne sile stražnjeg dijela bez potrebe za pomičnim stražnjim spojlerom, a branik je mnogo dramatičnije stiliziran naglašavajući širinu automobila, dok je čišći s manje ukrasa.
Stražnja svjetla imaju dramatičan novi izgled s mnogo širom grafikom koja se proteže do poklopca prtljažnika. Svjetla strše iz prtljažnika, a iznutra imaju duboki trodimenzionalni dijamantni uzorak preko svog oblika. Kada su osvijetljeni, vrhovi dijamanata su naglašeni stvarajući vizualni efekt poput rastaljene lave.
Novi kotači od 22 cola imaju izrazito usmjeren dizajn, a inspiracija dolazi od tigra - s 'kandžama' kotača koji se zabijaju u cestu. Novi stil kotača nudi se u tamnoj boji s poliranim akcentima, sjajno crnoj ili srebrnoj boji.
Referentni interijer
Obitelj Continental već ima neke od najljepše izvedenih interijera na svijetu i prikazuje vrhunac izrade vještog tima u Bentleyjevoj ugljično neutralnoj tvornici u Creweu, Engleska.
Novi grand tourer ima novi precizan uzorak popluna koji crpi inspiraciju iz modernog modnog dizajna za sjedala i vrata. S oblikovanim prošivanjem, perforacijama koje blijede i novim vezom za poplune, kabina pruža vrhunsko učahureno okruženje za svako izvanredno putovanje.
Sjedala podesiva u 20 smjerova u Continentalu GT odavno su postavila industrijske standarde udobnosti i profinjenosti. Nove značajke interijera uključuju opcijsko Wellness sjedenje s posturalnom prilagodbom i automatskom klimom na prednjim sjedalima, što smanjuje umor i pruža razinu opuštanja koja je doista jedinstvena.
Nova specifikacija Dark Chrome pruža suvremeniju estetiku i daje nenametljiviji karakter kabini. Ovo se odnosi na ručke na vratima, prekidače, rešetke zvučnika i mnoga druga područja u kabini. Bentleyjevo odjeljenje po narudžbi – Mulliner – također će nuditi kolekciju jedinstvenih značajki koje omogućuju daljnju personalizaciju najnovijeg modela.
U Continentalu GT nudi se izbor između tri audio sustava. Standardni sustav ima 10 zvučnika i 650 W, dok je Bang & Olufsen sustav od 1500 W, 16 zvučnika s osvijetljenim rešetkama zvučnika namijenjen kupcima orijentiranima na životni stil. Za istinske audiofile nudi se Naim 2200 W sustav s 18 zvučnika s aktivnim pretvaračima basa ugrađenim u prednja sjedala i osam načina zvuka. Laminirano akustično staklo zadržano je za vjetrobran i bočne prozore, što rezultira smanjenjem vanjske buke od devet decibela u usporedbi s neakustičnim staklom.
Novi Continental GT nastavlja sadržavati inovativni Bentley Rotating Display – trostrani zaslon koji sadrži 12,3” zaslon visoke razlučivosti, tri elegantna analogna brojčanika i neprekinutu stranu od ručno izrađenog furnira. Tri strane se mogu odabrati pritiskom na gumb.
Ambijentalna rasvjeta oko kabine stvara skulpturalne oblike sjedala i vrata kako bi se stvorio efekt učahurenja, a korisnik može odabrati boju osvjetljenja između 30 opcija.
Snažne boje
Za sljedeću generaciju GT-a, nove boje se dodaju već opsežnoj paleti, ažurirajući ponudu svjetske klase praktički neograničenih kombinacija boja i unutarnjih obloga.
To uključuje novu modernu Gravity Grey sivu kožu, također ponuđenu s odgovarajućom sofisticiranom metalik vanjskom bojom koja izgleda čvrsto sve dok sunčeva svjetlost ne udari u nju, otkrivajući metalik bakrene akcente.
Novi Continental GT bit će lansiran u turmalin zelenoj boji, živopisnoj i modernoj interpretaciji kultne Bentley zelene boje i upečatljivom izrazu za svaki novi Bentley.
Tehnologija
Četvrta generacija Continentala GT i GTC Speeda koristi najnoviju generaciju električne arhitekture, što omogućuje značajan korak naprijed u tehnologiji infotainmenta i pomoći u vožnji. Ova je tehnologija najnaprednija u luksuznom segmentu i iznimno konkurentna za kupce koji dolaze u Bentley iz premium marki.
Zaslon okruženja (prikazan na instrumentnoj ploči vozača) podržava i omogućuje vožnju u polupotpomognutom načinu rada, pružajući povratne informacije vozaču o tome kako automobil reagira na druga vozila. Razumijevanje okoline od strane vozila omogućuje inteligentnu pomoć pri parkiranju – najnoviju generaciju sustava za samostalno parkiranje s kontrolom brzine. Tehnologija nije ograničena samo na aspekte vožnje. Sustav klimatizacije je revidiran kako bi se poboljšala udobnost kabine, uključujući ionizatore zraka, novi filtar čestica i zaslone koji prikazuju kvalitetu zraka izvan i unutar vozila. Nove značajke pogodnosti učinit će svako putovanje opuštenijim i mogu se prilagoditi tako da odražavaju osobne preferencije kupaca. Sustav se također sinkronizira sa satelitskom navigacijom automobila, znajući kada bi moglo biti potrebno poboljšati kvalitetu zraka u kabini (na primjer recirkulacijom zraka u kabini kada ste u tunelu).
Poboljšanja su napravljena s bitnim značajkama kao što su bežični Apple CarPlay, bežični Android Auto i bežično ažuriranje karata. Osim ovih značajki, kupci koji odluče upariti svoj mobilni telefon uživat će u uslugama povezanog automobila, uključujući: Status daljinskog punjenja, koji omogućuje praćenje i kontrolu punjenja vozila kada je priključeno; Remote Park Assist – omogućava korisniku da parkira ili pozove svoje vozilo na daljinu sa svog telefona; Daljinsko predkondicioniranje kabine – osiguravanje da je klima u automobilu postavljena prije početka vožnje, uključujući grijanje sjedala.
Svake godine bit će dostupne dodatne nove značajke, kao što je predviđanje zelenog semafora – koje se sve više aktivira u velikim gradovima u SAD-u i Europi i omogućuje vožnju 'čarobnim tepihom' kroz središte grada.
Četvrta generacija Continentala također će imati koristi od uvođenja nove aplikacije. Novi My Bentley App Studio sljedeći je dodatak Bentleyevom digitalnom ekosustavu za kupce. Kupci mogu dobiti pristup velikom izboru aplikacija za vozila i trećih strana koje se mogu preuzeti izravno, neovisno o pametnom telefonu, na infotainment sustav. Aplikacije uključuju glazbu, video, igranje, navigaciju, parkiranje i punjenje itd. Aplikacije su neprimjetno implementirane u infotainment sustav i mogu se koristiti sigurno i pouzdano čak i tijekom vožnje. Portfelj aplikacija prilagođen je posebno svakom tržištu.
Continental GTC Speed - kabrio verzija
Po prvi put u povijesti obitelji Continental, novi GTC s otvorenim krovom lansiran je u isto vrijeme kad i coupé. Kabriolet ima Bentleyjev krovni sustav sa sedam lukova tkanine, dostupan u rasponu od sedam vanjskih boja (uključujući tvid) i može se razviti za 19 sekundi pri brzinama do 48 km/h.
Performanse Continentala GTC Speed kabrioleta su sljedeće: ubrzanje 0-100 km/h 3,4 s, najveća brzina je elektronički ograničena na 285 km/h.