BOJANJE AUTOMOBILA

BMW uskoro pušta u rad najsuvremeniju lakirnicu u novoj tvornici u Debrecenu

27.08.2024 u 14:04

Bionic
Reading

Nova lokacija u Mađarskoj, gdje će predserijska proizvodnja modela Neue Klasse krenuti krajem godine, daje nacrt za sve buduće tvornice temeljene na principima BMW iFACTORY

Tvornica BMW Grupe u Debrecenu poprima svoj oblik: najsuvremenija lakirnica prva je tehnologija koja će biti puštena u rad na novoj proizvodnoj lokaciji u Mađarskoj. Korištenjem raznih novih procesa i sustava, kao što su power-to-heat, Heat Grid i eRTO, pogon u Debrecenu će postati prva lakirnica u globalnoj proizvodnoj mreži BMW Grupe koja će u potpunosti raditi bez fosilnih goriva. Nova lokacija u Debrecenu, gdje će predserijska proizvodnja modela Neue Klasse krenuti krajem godine, daje nacrt za sve buduće tvornice temeljene na principima BMW iFACTORY.

Nova lakirnica u Debrecenu dizajnirana je za lakiranje 30 karoserija vozila na sat u potpuno automatiziranom procesu lakiranja. Taj se kapacitet može značajno povećati kasnije. Instalacija će biti omogućena pomoću karoserija BMW iX1. Vrhunski sustav razvijen je i planiran korištenjem postojeće stručnosti unutar proizvodne mreže. S površinom od 33.000 četvornih metara, trokatna zgrada lakirnice pruža dovoljno radnog prostora za modernu proizvodnju.

Power-to-heat značajno smanjuje ugljični otisak

Načelo 'snage za grijanje' (Power-to-heat) bitno je za rad lakirnice u Debrecenu bez fosilnih goriva poput prirodnog plina. Sve pećnice i ostali procesi potrebni za slikanje radit će isključivo na struju, a ne na prirodni plin, kao što je to bio slučaj u prošlosti. Ovo načelo značajno smanjuje ugljični otisak lakirnice, čak i ako se potrošnja energije poveća, zbog rada bez prirodnog plina. U Debrecenu vanjsku energiju potrebnu za proizvodnju bavarski proizvođač dobija isključivo iz obnovljivih izvora energije.

Heat Grid postiže još deset posto uštede energije

Projekt energetske učinkovitosti toplinske mreže uspješno je proveden tijekom faze planiranja nove lakirnice. Inovativni koncept kombinira nekoliko mjera za učinkovitu oporabu energije, omogućujući dodatne uštede energije do deset posto. Središnji dio projekta je veliki viševalentni akumulacijski kotao koji konsolidira otpadnu toplinu iz dovoda komprimiranog zraka, sušara i rashladnih sustava. Ta se otpadna toplina zatim koristi za predgrijavanje kruga vode.

Još jedna od jedinstvenih značajki Debrecena je da cijeli sustav radi na temperaturi dovoda vode od samo 65 stupnjeva Celzija, u usporedbi s 90-120°C u prethodnim instalacijama. Vruća voda koristi se za opskrbu ventilacijskih sustava hale lakirnice, održavajući stabilne uvjete u kabinama za prskanje pri procesnoj temperaturi od 22°C i vlažnosti od 60-65 posto.

BMW najsuvremenija lakirnica
  • BMW najsuvremenija lakirnica
  • BMW najsuvremenija lakirnica
  • BMW najsuvremenija lakirnica
  • BMW najsuvremenija lakirnica
  • BMW najsuvremenija lakirnica
    +10
BMW uskoro pušta u rad najsuvremeniju lakirnicu u novoj tvornici u Debrecenu Izvor: Promo fotografije / Autor: Danko Imre

Pročišćavanje ispušnih plinova u inovativnom eRTO procesu

Debrecen će se oslanjati na inovativni eRTO proces za pročišćavanje ispušnih plinova. eRTO je kratica za električnu regenerativnu toplinsku oksidaciju (electric regenerative thermal oxidation), proces koji pročišćava ispušni zrak iz lakirnice na temperaturama od 800-1000°C i, za razliku od prošlosti, radi isključivo na električnu energiju. Tijekom procesa pročišćavanja, ispušni zrak prolazi kroz keramički sloj gdje se izgaraju ostaci otapala. Da bi se to postiglo, zrak se mora zagrijati na visoke temperature u kratkom vremenu. Zbog svoje visoke stope povrata topline, s toplinom koja se učinkovito zadržava unutar sustava, eRTO sustav pruža vrlo visoku razinu energetske učinkovitosti.

Potpuno automatizirana suha separacija

Kao i mnoge druge lokacije BMW Grupe, nova lakirnica u Debrecenu koristi modernu, ekološki prihvatljivu tehnologiju suhe separacije. Eventualni višak boje koji se ne zalijepi za karoseriju u kabini za prskanje se filtrira i miješa s prahom vapnenca. Ovo značajno smanjuje potrošnju vode i omogućuje rad kabine za prskanje s do 90 posto recirkuliranog zraka. To znači da samo deset posto zraka treba kontrolirati temperaturu i ovlažiti, umjesto 100 posto, što rezultira značajnom uštedom energije. Iskorišteni kameni prah također se može vratiti u petlju materijala i ponovno upotrijebiti, na primjer, u industriji cementa, umjesto da se mora odlagati kao kontaminirana otpadna voda, kao što je bio slučaj u prethodnoj metodi mokrog čišćenja.

Sveobuhvatna digitalizacija

Uz inovativne tehnologije, kao što su Heat Grid i eRTO, sveobuhvatna digitalizacija također doprinosi visokoj razini učinkovitosti nove lakirnice u Debrecenu. Na primjer, potpuno automatizirani AGV (Automatizirano vođena vozila ili Automated Guided Vehicles) bez vozača prevoze karoserije automobila do svojih pogona. Uz to, koristi se automatizirana inspekcija površine (AOI - Automated Surface Inspection), koja koristi umjetnu inteligenciju za otkrivanje nepravilnosti nakon lakiranja i identificiranje svih područja koja zahtijevaju naknadnu obradu. Planiranje lakirnice realizirano je virtualno. To je omogućilo da se strukturno planiranje testira gotovo prije početka stvarne izgradnje. Preliminarni treninzi zaposlenika održani su i virtualno.