ODABRANO IME

Električni adut u tradicionalnom pakiranju: Novi VW crossover zvat će se ID.4

04.03.2020 u 16:33

Bionic
Reading

U početku će se lansirati s pogonom na stražnje kotače, dok će se naknadno u portfelj dodati električna inačica pogona na sve kotače, a domet će mu biti do 500 km, ovisno o paketu pogona

Volkswagen je potvrdio da će se drugi automobil koji će biti izgrađen na njihovoj modularnoj električnoj platformi MEB zvati ID.4. Njegovo ime je otkriveno tijekom live streama u utorak iz Wolfsburga, umjesto planirane konferencije za novinare na autosalonu u Ženevi. ID.4 je prikazan prilično zamaskiran na sajmu automobila u Frankfurtu prošlog rujna, a ima tradicionalniji oblik od koncepta ID.Crozz iz 2017., na kojem se temelji.

Kompaktni crossover bit će prvi crossover model s pogonom na baterije marke VW i prvi njihov električni automobil koji se temelji na ovoj platformi usmjeren na globalno tržište. Novi ID.4 bit će predstavljen ove godine.

'Kao i ID.3, i ID.4 će se pojaviti na tržištu kao vozilo neutralno po pitanju emisije ugljika', objašnjava Ralf Brandstätter, glavni operativni direktor marke Volkswagen. 'Proizvodit ćemo i prodavati ID.4 u Europi, Kini i Sjedinjenim Državama.'

Dizajn ovog SUV-a bez emisije posebno je aerodinamičan, a Brandstätter je dodao: 'Izuzetna aerodinamika smanjuje koeficijent otpora zraka, a povećat će domet ID.4 do 500 kilometara, ovisno o paketu pogona.'

Volkswagen predstavlja svoje nove modele Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

ID.4 će se u početku lansirati s pogonom na stražnje kotače, dok će se naknadno u portfelj dodati električna inačica pogona na sve kotače. Visokonaponska baterija smještena je u blizini središta podnice kako bi se stvorilo nisko težište i optimalno u smislu vozne dinamike, uz izuzetno uravnoteženu raspodjelu opterećenja na osovinama. Kao i svi drugi MEB modeli, ID.4 nudi obilje unutarnjeg prostora zahvaljujući kompaktnoj tehnologiji električnih pogona. Potpuno digitalni kokpit SUV-a s nultom emisijom jasno je strukturiran. Njime se rukuje ponajprije pomoću dodirnih površina i inteligentnim, intuitivnim upravljanjem glasom.

Za Volkswagen ID.4 i ID.3 predstavljaju važne prekretnice u nastojanju marke da postane potpuno neutralna na ugljik do 2050. godine - u skladu s Pariškim klimatskim sporazumom. Uvedeni su planovi za smanjenje emisije CO2 iz flote Volkswagena za trećinu već do 2025. Volkswagen trenutno ulaže milijardu eura u elektrifikaciju svoje palete modela, istodobno nudeći sve veći broj hibridnih vozila. To se temelji na činjenici da će, poput električnih pogonskih agregata, novi blagi i plug-in hibridni pogoni u velikim proizvodnim linijama kao što je ona za Golf značajno pomoći u smanjenju emisija flote u budućnosti.

Zbog toga fokus tvrtke tijekom webcasta nije bio samo na ID modelima, već i na novim modelima Volkswagena s hibridnim pogonom. Među njima je i novi Touareg R. Najmoćniji Volkswagen model ubuduće će se također pokretati učinkovitim plug-in hibridnim sustavom. Savez između električnog pogonskog motora koji stvara 100 kW (136 KS) i V6 turbobenzinskog motora (TSI) s izlaznom snagom od 250 kW (340 KS) razvija sistemski izlaz od 340 kW (462 KS). Kapacitet baterije Touareg R s maksimalnom brzinom od 140 km/h u potpuno električnom načinu E-MODE dizajniran je tako da većina prosječnih dnevnih putovanja na putu do posla može biti pokrivena nultom emisijom.

Isto se odnosi i na novi Golf GTE - njegov plug-in hibridni pogon usmjeren je prema performansama, a sastoji se od električnog pogonskog motora snage 85 kW (115 KS) i četverocilindričnog benzinskog motora s turbopunjenjem (TSI) koji stvara 110 kW (150 KS). Kao jedinica, električni pogonski motor i TSI razvijaju sistemski izlaz od 180 kW (245 KS). Najveća brzina novog GTE-a u potpuno električnom načinu rada je 130 km/h. Nadalje, Volkswagen ističe i novi Golf GTD koji stvara značajno niže emisije dušikovih oksida u usporedbi s prethodnikom zahvaljujući inovativnoj tehnologiji dvostrukog doziranja, plus osmu generaciju Golfa GTI-a, proizvedenog više od 2,3 milijuna puta. Najnoviju verziju pokreće 2-litreni turbomotor s direktnim ubrizgavanjem snage 180 kW (245 KS). Maksimalni okretni moment je 370 Nm. Četverocilindrični motor dolazi sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) opcijski je dostupan za novi GTI.

VW ID.CROZZ koncept iz 2017.
  • VW ID.CROZZ koncept iz 2017.
  • VW ID.CROZZ koncept iz 2017.
  • VW Touareg R
  • VW Golf GTE, GTI i GTD
  • VW ID.4
    +5
VW ID.4 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen