Xiaomi SU7 Max postiže ubrzanje od nule do 100 km/h za impresivnih 2,78 sekundi, čvrsto se svrstavajući u klub 'superautomobila ispod 2 sekunde', dok je sposoban postići nevjerojatnu najveću brzinu od 265 km/h
Ovih dana je internet gorio nakon objave kineske tvrtke Xiaomi, proizvođača pametnih telefona i druge potrošačke elektronike, kako je prošli tjedan počeo primati narudžbe za svoj model električnog automobila. Njegovo ime je Xiaomi SU7 i prvi je njihov EV automobil s kojim ulazi tržište. Samo u prva 24 sata broj prednarudžbi je dosegnuo brojku od 88.898 komada.
Na Xiaomijevoj aplikaciji za narudžbu automobila, standardni model SU7 stoji 215.900 juana (29.870 dolara), dok model SU7 Pro stoji 299.900 juana (41,5 tisuća dolara).
Za one koji još ne znaju pojedinosti ovog instant globalnog hita podsjetiti ćemo da je Xiaomi održao svoje Xiaomi EV Technology Launch predstavljanje modela SU7 28. prosinca 2023. Tada je i službeno predstavljeno pet osnovnih tehnologija Xiaomi EV-a: E-Motor, Baterija, Xiaomi Hiper lijevanje pod pritiskom, Xiaomi Pilot autonomna vožnja i Pametna kabina.
Prvi proizvod Xiaomi EV - dugo iščekivani Xiaomi SU7, bio je 'unaprijed lansiran', sa svojim dizajnom, performansama, dometom, sigurnošću i drugim detaljima koji su imali globalnu premijeru. Pozicioniran kao 'limuzina pune veličine visokih performansi eko-tehnologije', Xiaomi SU7 ima za cilj pomaknuti granice performansi, ekosustava i mobilnog pametnog prostora.
Citirajući rečenicu kineske poezije, 'čvrstim koracima prelazimo njen vrh' Lei Jun, osnivač, predsjednik i izvršni direktor Xiaomi grupe, izjavio je da Xiaomijev ulazak u automobilsku industriju označava značajan iskorak u odnosu na industriju pametnih telefona i ključni korak prema zatvaranju petlje pametnog ekosustava Human x Car x Home. Lei Jun nadalje je izrazio da stoljetna automobilska industrija danas nudi malo prostora za manevriranje: 'Xiaomi je odlučio uložiti deseterostruko, počevši od razvoja temeljnih temeljnih tehnologija, posvetivši se konstruiranju izvanrednog vozila. Kroz 15 do 20 godina truda, Xiaomi ima za cilj postati jedan od pet najboljih svjetskih proizvođača automobila.'
Redefiniranje tehnološkog sklopa automobilske industrije
Pametna električna vozila teže integraciji automobilske industrije s potrošačkom elektronikom i inteligentnim ekosustavima. Integracija full-stack tehnologija nužan je korak za razvoj industrije. Lei Jun je izjavio da će integracijom industrijske proizvodnje, pametnog softvera i umjetne inteligencije Xiaomi EV u potpunosti redefinirati automobilsku industriju, označavajući značajan skok u njenom tehnološkom krajoliku.
E-motori
Xiaomi je predstavio svoje neovisno razvijene i proizvedene E-motore, HyperEngine V6/V6s i HyperEngine V8s. Tri E-motora, koji koriste inovativne tehnologije kao što je dvosmjerna tehnologija potpunog hlađenja ulja, dizajn uljnog kruga u obliku slova S i raspoređeni dizajn laminata od silikonskog čelika, suparnici su performansama tradicionalnih velikih V8 i V6 pogonskih sklopova iz ere motora s unutarnjim izgaranjem, gurajući granice izvedbe industrije do novih visina.
Naime, HyperEngine V8s, s maksimalnom brzinom od 27.200 okretaja u minuti, izlaznom snagom od 425 kW (578 KS) i vršnim momentom od 635 Nm, postavlja globalni rekord za E-motore. Kako bi se omogućio industrijski standard od 27.200 okr./min., HyperEngine V8s koristi prvu industrijsku ploču od silikonskog čelika ultra visoke čvrstoće s vlačnom čvrstoćom od 960 MPa, koja se može pohvaliti snagom koja nadmašuje glavne ponude u industriji više od dva puta.
Za dizajn hlađenja, HyperEngine V8s usvaja tehnologiju dvosmjernog potpunog hlađenja ulja i dizajn kruga ulja u obliku slova S. Za stator se koristi uljni krug s dva ciklusa, povećavajući područje rasipanja topline za 100 posto i postižući učinak hlađenja do 20°C. U međuvremenu, dio rotora koristi patentirani uljni krug u obliku slova S, povećavajući područje rasipanja topline za 50 posto i postižući učinak hlađenja do 30°C. Dodatno, lamele od silikonskog čelika statora imaju 'stepenasti' raspoređeni dizajn, dodatno povećavajući efektivnu površinu rasipanja topline za dodatnih 7 posto.
HyperEngine V8s je u razvoju i trebao bi biti masovno proizveden i implementiran u Xiaomi EVs 2025. godine.
Xiaomijevi samorazvijeni HyperEngine V6/V6s E-motori mogu se pohvaliti vodećom rotacijskom brzinom od 21.000 okr./min., nadmašujući najsnažniji masovno proizvedeni električni motor na svijetu. Među njima, HyperEngine V6 super motor ima najveću snagu od 299 KS i najveći okretni moment od 400 Nm, dok HyperEngine V6s super motor postiže najveću snagu od 374 KS i najveći okretni moment od 500 Nm.
Baterija
Xiaomi je također samostalno razvio tehnologiju integrirane baterije CTB kroz inovativnu tehnologiju obrnutih ćelija, višenamjenski elastični međusloj i minimalistički sustav ožičenja; ima učinkovitost integracije baterije od 77,8 posto, najvišu od CTB baterija u cijelom svijetu, poboljšanje ukupne performanse od 24,4 posto i smanjenje visine od 17 mm, s maksimalnim kapacitetom baterije do 150 kWh i teoretskim CLTC dometom (kineski protokol) punjenja većim od 1200 km.
Kako bi osigurao stabilne performanse tijekom dugog putovanja, Xiaomi primjenjuje vodeće sigurnosne standarde dizajna. Ventil za smanjenje tlaka okrenut prema dolje brzo oslobađa energiju u ekstremnim situacijama, povećavajući sigurnost putničke kabine. 14-slojni robusni sustav fizičke zaštite uključuje tri sloja gornje potpore, tri sloja bočne zaštite i osam slojeva donje zaštite.
Što se tiče disipacije topline, dvostrano rješenje vodenog hlađenja implementira ploče za disipaciju topline na obje duge strane baterijskih ćelija, postižući rashladnu površinu od 7,8 m²—četiri puta više od industrijskog prosjeka. Bočne strane baterijskih ćelija imaju 165 komada izolacijskog materijala od aerogela koji može izdržati temperature do 1000°C.
Xiaomi EV je opremljen samorazvijenim sustavom upravljanja baterijom (Battery Management System ili BMS) s ASIL-D, najvišom razinom funkcionalne sigurnosti. Ovaj BMS uključuje tri nezavisna termička monitora i alarme, zajedno sa 24-satnim sustavom ranog upozorenja. Svaka Xiaomi baterija može se pohvaliti pouzdanošću koja je vodeća u industriji i podvrgava se najstrožim testovima sigurnosti baterije, uključujući više od 1050 sigurnosnih provjera i 96 puta više od međunarodnog standarda trajanja testiranja trajnosti.
Xiaomi Hiper lijevanje pod pritiskom (tlačno lijevanje)
Kineski je proizvođač predstavio svoj samorazvijeni Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 klaster i vlastiti materijal od legure za tlačno lijevanje, Xiaomi Titans Metal, što ga čini jedinim kineskim proizvođačem automobila koji istovremeno samostalno istražuje i veliki lijev i materijale.
Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 pokriva površinu od 840 m², ukupne težine 1050 t i sile zaključavanja koja doseže 9100 t. Xiaomi je razvio temeljni sustav za procjenu kvalitete modela koji može dovršiti preglede pojedinačnih komada unutar 2 sekunde, nudeći učinkovitost deset puta veću od ručne inspekcije. Primjena ovog klastera omogućuje izvanredno postignuće za Xiaomi EV, sa stražnjim podvozjem koje integrira 72 komponente u jednu, smanjuje zavarene spojeve za 840, smanjuje ukupnu težinu automobila za 17 posto i značajno smanjuje proizvodne sate za 45 posto.
U istraživanju i razvoju materijala, Xiaomi je razvio Xiaomi Titans Metal, materijal visoke čvrstoće, visoke otpornosti, toplinski obrađen lijevani materijal. Xiaomijev 'Sustav simulacije performansi više materijala' koji je sam razvio odabire optimalnu formulu legure između 10,16 milijuna mogućnosti, osiguravajući savršenu kombinaciju snage, otpornosti i stabilnosti.
Dok se industrija usredotočuje na tonažu steznog pritiska lijevanja pod pritiskom, Xiaomi ustrajno slijedi stazu samoistraživanja. Od klastera materijala i opreme do gotovih odljevaka, Xiaomi je završio gotovo sve aspekte velikog industrijskog lanca tlačnog lijevanja.
Xiaomi Pilot autonomna vožnja
U području tehnologije inteligentnog softvera, Xiaomi je pokazao svoju jedinstvenu prednost kao globalni tehnološki lider, pokrećući integraciju industrije automobila i potrošačke elektronike s inteligentnim ekosustavima. Što se tiče autonomne vožnje, Xiaomi je uveo tri ključne tehnologije: Adaptive BEV Technology, Road-Mapping Foundational Model i Super-Res Occupancy Network Technology.
Prilagodljiva BEV tehnologija je vodeća inovacija u industriji koja poziva različite algoritme percepcije na temelju scenarija. Mreža percepcije ima minimalnu granularnost od 5 cm i maksimalnu 20 cm, s rasponom prepoznavanja koji se proteže od 5 cm do 250 m. Ova tehnologija osigurava širu vidljivost u urbanim scenarijima, proširenu vidljivost u scenarijima velikih brzina i veću preciznost u scenarijima parkiranja.
Temeljni model mapiranja cesta revolucionira tradicionalne metode sagledavanja uvjeta na cesti. Ovaj model ne samo da ih prepoznaje u stvarnom vremenu i inteligentno se prebacuje na razumniju putanju vožnje, već se također može glatko kretati u složenim raskrižjima bez oslanjanja na karte visoke razlučivosti zahvaljujući učenju iz složenih scenarija raskrižja i navika iskusnog vozača.
Što se tiče prepoznavanja prepreka, Xiaomijeva Super-Res Occupancy Network Technology postiže neograničene kategorije prepoznavanja nepravilnih prepreka. U usporedbi s tradicionalnim mrežama koje prepreke tumače kao blokove, Xiaomijev inovativni vektorski algoritam simulira sve vidljive objekte kao kontinuirane zakrivljene površine. To poboljšava točnost prepoznavanja na samo 0,1 m. Dodatno, Xiaomijeva samorazvijena značajka smanjenja šuma jednim klikom eliminira utjecaj kiše i snijega na prepoznavanje, značajno smanjujući vjerojatnost pogrešne identifikacije.
Uz temeljni model mapiranja cesta, Xiaomi je također samostalno razvio prvi svjetski 'End-to-End Sensing and Decision-Making AI Model' spreman za proizvodnju za automatizirano parkiranje. Ovaj model omogućuje promatranje u stvarnom vremenu i dinamičku prilagodbu prilikom parkiranja u izazovnim scenarijima, kao što su parkirališta koja uključuju dizala.
Što se tiče hardvera, sustav je opremljen vrhunskim konfiguracijama, uključujući dva NVIDIA Orin čipa visokih performansi s kombiniranom računalnom snagom od 508TOPS. Hardver za percepciju uključuje jedan LiDAR, jedanaest kamera visoke razlučivosti, tri radara milimetarskih valova i dvanaest ultrazvučnih radara na modelu Xiaomi SU7 Max. S vrhunskim konfiguracijama i cjelokupnim internim istraživanjem, Xiaomijev inteligentni sustav autonomne vožnje trebao bi se pridružiti vrhu industrije do 2024. godine.
Pametna kabina
Xiaomi EV Smart Cabin usvaja interakcijsku arhitekturu 'usmjerenu na čovjeka' i ima 16,1-inčnu 3K središnju konzolu, 56-inčni HUD head-up zaslon, 7,1-inčnu rotirajuću nadzornu ploču i dva produžna nosača za naslon sjedala koji omogućuju montaža dva tablet uređaja. Opremljen je čipom Snapdragon 8295 za automobile s AI računalnom snagom do 30 TOPS-a, što omogućuje ultimativno interaktivno iskustvo s povezivanjem pet različitih zaslona.
Interaktivno iskustvo Xiaomi Smart Cabina slično je tabletima, što korisnicima omogućuje brzu prilagodbu bez potrebe za učenjem. Sustav radi iznimno glatko, s operativnim sustavom vozila koji se pokreće brzo 1,49 sekundi nakon što se vrata otključaju. Dodatno, nudi besprijekornu vezu između uređaja između pametnih telefona i EV-a. Na primjer, kada se telefon unese u kabinu, konzola automatski prikazuje ikonu, omogućujući jednostavan pristup sučelju telefona jednim dodirom.
OS u automobilu besprijekorno integrira glavne aplikacije, uključujući cijeli ekosustav Xiaomi tabletnih aplikacija, uz postupnu prilagodbu na više od 5000 aplikacija. Aplikacije za pametne telefone mogu se jednostavno prikvačiti na konzolu automobila, trenutno ih pretvarajući u aplikacije u automobilu. Što se tiče hardverske integracije, Xiaomi SU7 podržava više od 1000 Xiaomi pametnih kućnih uređaja za laku integraciju s vozilom, omogućujući automatsko otkrivanje, pristup bez lozinke i mogućnost postavljanja scenarija automatizacije, stvarajući robustan CarIoT ekosustav. Unutrašnjost automobila također ima namjenske pin-point priključke za proširenje, podržavajući plug-and-play funkcionalnost za širok raspon uređaja. Kako bi zadovoljio potrebe korisnika, Xiaomi EV u potpunosti podržava CarPlay, montažu iPada i iPad dodataka te aplikacije na stražnji produžni nosač.
'Tehnologija x Ekosustav' vodi evoluciju električnih vozila prema pametnim mobilnim prostorima
Tijekom prezentacije, Lei Jun je podijelio Xiaomijev automobilski cilj: izraditi automobil iz snova za novu eru automobilske industrije – vozilo koje je estetski lijepo, ugodno za vožnju, udobno, pametno i sigurno.
Predstavljajući utjelovljenje tehnologije, iskustva i estetike, 'trojstvo" automobila iz snova, Xiaomi SU7, pozicionirano je kao 'limuzina pune veličine visokih performansi s eko-tehnologijom', Cilj mu je postići visoke performanse, mogućnosti eko-tehnologije, i sveobuhvatno mobilno pametno iskustvo prostora.
Xiaomi SU7 se pojavljuje kao vrhunac performansi s vrhunskom tehnologijom i naprednim iskustvom vožnje. Sa samorazvijenim E-motorom - HyperEngine, CTB Integrated Battery Technology i nizom izazovnih tehnoloških inovacija, kao što je struktura tijela proizvedena od Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 klastera za tlačno lijevanje, Xiaomi SU7 Max postiže ubrzanje od nule do 100 km/h za impresivnih 2,78 sekundi, čvrsto se svrstavajući u klub 'superautomobila ispod 2 sekunde', dok je sposoban postići nevjerojatnu najveću brzinu od 265 km/h.
Xiaomi SU7 također je uistinu svestran 'performer'. S potpuno vlastitim algoritmom upravljanja Xiaomi Smart Chassis, posjeduje dvije glavne mogućnosti: pametno višedimenzionalno očitavanje i globalno sinkronizirano upravljanje. To omogućuje prilagodljivu dinamičku kontrolu šasije na razini milisekunde u svim scenarijima, pružajući iskustvo stabilnog upravljanja dok pruža iskustvo vožnje gotovo 'bez udaraca'.
Što je još važnije, Xiaomi SU7 uključuje tri glavna osnaživanja ekosustava integracijom aplikacija, hardvera i CarIoT ekosustava trećih strana, pružajući neviđeno iskustvo pametnog mobilnog prostora. Xiaomi CarIoT ekosustav potpuno je otvoren trećim stranama, sa standardiziranim sučeljima, opsežnim standardima komunikacijskih protokola i laganim retrofitnim rješenjima za postojeće uređaje.
Lei Jun je izjavio da je vrhunsko područje pametnih električnih vozila spoj tehnoloških otkrića i besprijekorne integracije potreba korisnika i njihovih vozila, gdje vožnja postaje intuitivna.
Dovršavanje pametnog ekosustava 'Čovjek x automobil x dom'
Krajem listopada ove godine Xiaomi je najavio sveobuhvatnu nadogradnju svoje grupne strategije, prijelaz s 'Smartphone x AioT' na pametni ekosustav 'Human x Car x Home', pri čemu automobili postaju ključna komponenta Xiaomijevog strateškog fokusa.
Pametni ekosustav 'Human x Car x Home' sveobuhvatna je integracija scenarija koji uključuju ljude, automobile i domove, olakšavajući besprijekorno povezivanje hardverskih uređaja, koordinaciju u stvarnom vremenu i poticanje suradnje među industrijskim partnerima. Lei Jun je tijekom ove konferencije objavio da je dodatkom Xiaomi EV-a pametni ekosustav 'Human x Car x Home' službeno dovršen.
Ekosustav omogućuje međusobnu suradnju i evoluciju među pojedincima, uređajima i inteligentnim uslugama unutar ekosustava. Koristeći HyperConnect povezivost između uređaja, Xiaomi HyperOS besprijekorno integrira preko 200 kategorija proizvoda, uključujući Xiaomi EV. Pokrivenost ekosustava proteže se na preko 95 posto dnevnih scenarija korisnika, dopuštajući inteligenciji da složeno služi svakom pojedincu. Istovremeno, s osnaživanjem umjetne inteligencije, Xiaomi HyperMind služi kao središte za inteligentno razmišljanje i može uočiti i učiti iz upotrebe, pružajući automatizirana, proaktivna rješenja.
Uz to, pametni ekosustav 'Čovjek x automobil x dom' postiže uzajamno osnaživanje proizvoda, tehnologija i industrija, održavajući otvorenu platformu; Xiaomi se pridržava načela 'kontinuiranog istraživanja i razvoja temeljne tehnologije, kontinuiranog i dugoročnog ulaganja.' Tijekom proteklih 13 godina Xiaomi se strateški pozicionirao u 12 tehnoloških domena i 99 sektora. Vođen načelom 'daljnje integracije softvera i hardvera, te potpunog iskorištavanja sposobnosti umjetne inteligencije', Xiaomi je razvio 'konvergirani tehnološki niz', kontinuirano osnažujući istraživanje i razvoj proizvoda, kao i proizvodnju.
Istovremeno, Xiaomi surađuje s industrijskim partnerima, uključujući programere, lanac opskrbe i proizvodnju kako bi iskoristio puni potencijal cijele industrije, čineći Xiaomi HyperOS otvorenijom platformom i osiguravajući da 'Čovjek x Auto x Dom' postane inkluzivniji i usmjereniji na čovjeka , sposoban omogućiti mnoštvo mogućnosti.
Lei Jun je tada izjavio da ulazak Xiaomija u automobilsku industriju predstavlja značajan skok. Ovo predstavlja dugoročnu predanost i duboko ulaganje u temeljne tehnologije, trenutak odrastanja Xiaomijevih modernih industrijskih inteligentnih proizvodnih kapaciteta, i što je najvažnije, ključni korak u dovršetku pametnog ekosustava 'Čovjek x Auto x Dom'. Lei Jun je naglasio: 'Ulazak Xiaomija u automobilsku industriju označava novi početak za Xiaomi, vjerujem da će jednog dana Xiaomi EV biti poznat prizor na cestama diljem svijeta'.