Automobilska boja je jedna od zanimljivijih kategorija modernih vozila, ne samo zato što iz godine u godinu analitičke kuće objavljuju statistike o najpopularnijim nijansama, te predviđaju trendove u budućnosti, već i zato što iza ovih premaza stoji jako puno istraživanja i razvoja
Stvari katkad odu u krajnost, pa pojedini proizvođači krenu s izmišljanjem tople vode, odnosno premaza koji su primjerice najplavije plavi, kao u slučaju Lexusa, ili pak specifičnih boja koje naplaćuju po cijeni suhog zlata.
Prije rečeno, nekoliko kilograma suhog zlata.
Kako god bilo budućnost automobilskih premaza još je zanimljivija jer nam se spremaju boje koje se samopopravljaju, a vjerojatno nije daleko dan kad će i naši automobili moći mijenjati nijanse prema trenutnom raspoloženju vlasnika. Doduše, nismo sigurni kako bi zakonodavci na ovo reagirali.
Jedan od predvodnika u implementaciji tehnologija boja svakako je Nissan, a Japanci su nam ovom prilikom pokazali kako testiraju izdržljivost svojih premaza na primjeru makete kupea 370Z.
Nissanovi inženjeri naime raspolažu umanjenom verzijom četke iz autopraonice čije metlice se rotiraju do 180 puta u minuti te tako simuliraju rad ovih strojeva, te štetu koju nanose automobilima nakon učestalog korištenja. Japanci čak koriste i blato, čije čestice ubrzavaju habanje laka, a sve kako bi vlastite premaze učinili izdržljivijima.
Naravno u stvarnim situacijama testu se izlažu ofarbani paneli a ne makete automobila.