Neki veliki svjetski proizvođači neće nastupiti, a ekolozi su ponovno najavili prosvjede pod krilaticom 'NoIAA', optužujući automobilsku industriju za Greenwashing ili 'zeleno pranje'
Iako je do otvorenja 'festivala' automobila, odnosno salona automobila pod nazivom IAA Mobility 2021, ostalo nešto manje od mjesec i pol dana već sada se nagađa kako bi mogla proći ovo za europsku autoindustriju najvažnije javno događanje. A čini se da će i ove godine izostati nekoliko važnih igrača na svjetskom automobilskom tržištu. Tako, uvijek dobro upućeni Automobilwoche najavljuje kako ove godine neće biti Opela, Toyote i nekih drugih istaknutih marki.
Isto tako, reba reći i da se na ovoj izložbi u glavnom gradu Bavarske, koja traje od 7. do 12. rujna, više neće sve vrtjeti oko automobila, jer tema je sada promet u cjelini. Prema najavama samog organizatora, 50 proizvođača bicikala također je zastupljeno na novom IAA Mobility događanju. 'Uvjereni smo da ćemo s IAA pokazati svijet mobilnosti sutrašnjice', rekao je Jürgen Mindel, generalni direktor njemačke automobilske udruge VDA, koji sada događaj organizira zajedno sa sajamskom tvrtkom.
Novi IAA prvi je veći međunarodni događaj u Njemačkoj od početka pandemije korone. Münchenski Oktoberfest, koji se tradicionalno održava u drugoj polovici rujna, otkazan je po drugi put i neće ga biti niti ove godine. U središtu grada IAA bi trebao imati 'festivalski karakter', kako je rekao menadžer sajma Tobias Gröber. Ali postoje sofisticirani higijenski i sigurnosni koncepti za sva područja IAA događanja.
Merkel bi trebala otvoriti
Na posljednjem izdanju IAA u Frankfurtu 2019. bilo je prosvjeda ekologa i šesteroznamenkastog smanjenja broja posjetitelja. VDA je potom raspisala nove natječaje za sajam u cijeloj zemlji. Minhenski sajam je pobijedio u ovom natječaju za organizatora događanja, a do početka pandemije korone bili su uspješni u organiziranju svojih priredbi. Ekolozi su ponovno najavili prosvjede pod krilaticom 'NoIAA', optužujući automobilsku industriju za Greenwashing ili 'zeleno pranje'.
IAA će otvoriti kao i prije u Frankfurtu, kancelarka Angela Merkel (CDU). Međutim, na novom IAA-u, dio akcije bit će premješten na veličanstvene trgove u centru Münchena, uključujući koncertnu pozornicu. Između ostalog, svirat će 'Königlich Bayerische Vollgasorchester' - Kraljevski bavarski orkestar.
'Po prvi puta posjetitelji IAA mogu testirati i velik broj novih automobila', rekao je Mindel, rekavši da su proizvođači za njih planirali više od 230 vozila. Još jedna atrakcija je biti 'najveći javni park za brzo punjenje u Njemačkoj' za električne automobile, dodao je Mindel.
500 tvrtki iz gotovo 30 zemalja
Prema Mindeu, bit će zastupljeno više od 500 proizvođača iz gotovo 30 zemalja. Tu spadaju Audi, BMW, Daimler, Ford, VW, Porsche, Renault i korejska Hyundai grupa, ali i tehnološke tvrtke poput IBM-a i kineske tvrtke Huawei. IAA je otvoren za sve aktere u mobilnosti, rekao je Mindel. 'Automobili, bicikli, romobili, skuteri, ali i starodobni automobili, i naravno da ćemo se jako zabavljati i prikazivati show'.
No, nekih od najistaknutijih imena u automobilskoj industriji neće biti: prema riječima glasnogovornice tvrtke, Toyota neće sudjelovati. Nova grupa Stellantis, u kojoj su se spojili Peugeot / PSA i Fiat Chrysler, također neće nastupiti, prema navodima tvrtke, uključujući njemačku podružnicu Opel. Američka tvrtka General Motors također nije uključila IAA na svoje web stranice na popis sajmova na kojima tvrtka sudjeluje, ali tvrtka se na upit još nije izjasnila.
Koliko će ljudi doći?
Niti VDA, niti minhenski sajam nisu dali konkretne odgovore na pitanja o tome koliko posjetitelja očekuju i koje istaknute tvrtke neće sudjelovati. Međutim, organizatori se nadaju da će za sljedeće izdanje 2023. moći ponovno uvjeriti više izlagača IAA. U 2019. godini 560.000 posjetitelja našlo je put do IAA u Frankfurtu; 2017. ih je bilo preko 800.000.