Pogledajte što su napisali iz američkog časopisa o luksuznom stilu života u obrazloženju svoga izbora o najboljem hiper automobilu godine i životom djelu
Robb Report je američki časopis o luksuznom stilu života na engleskom jeziku koji sadrži proizvode, uključujući automobile, zrakoplovstvo, plovila, nekretnine i satove. Osnovan 1976. godine, trenutno je u vlasništvu Penske Media Corporation. A godišnji izbor 'Best of the Best' postoji već 34 godine. To je godišnje izdanje zbog kojeg se zaustavlja nemilosrdna potraga za najnovijim i najboljim kako bi se pregledala industrija luksuza u proteklih 12 mjeseci i 'pomazilo' one marke, inovatore i majstore koji su dosegli vrhunac svoje profesije.
Nagrade su prepoznale spoj izvanrednog zanata i iznimnog dizajna u izradi predmeta, bilo ručno ili strojno, besprijekorne kvalitete. Tijekom gotovo tri i pol desetljeća, 'Best of the Best' Robb Report's je dodijelio tisuće nagrada stotinama pobjednika diljem Amerike i svijeta. Pogledajte što su napisali iz 'Best of the Best' Robb Report-a u obrazloženju svoga izbora o najboljem hiper automobilu godine i životom djelu: Neveri i Mati Rimcu.
Hiperautomobil: Rimac Nevera
Rimac Nevera nije samo najbolji hiper automobil koji su novinari 'Best of the Best' Robb Report-a vozili u proteklih 12 mjeseci; to je vozilo koje trajno redefinira klasu u smislu onoga što bismo trebali očekivati od ove najrjeđe i najekstremnije vrste automobila.
Njegov utjecaj također nadilazi kategoriju: dok je nerješiva izvedba Nevera uvjerila Volkswagen Grupu da Bugattijevu budućnost povjeri svom mladom hrvatskom kreatoru, Mati Rimcu, njegova EV alkemija također će se spustiti na pristupačnije modele unutar stabilne grupe.
Statistika poput Neverinih ludih 1914 KS i 8,58 sekundi iz mirovanja do četvrt milje (402,3 m) ne počinje komunicirati bizarno, dezorijentirajuće iskustvo pritiskanja desne pedale Nevere. Čini se da automobil prkosi fizici, njegova brzina ubrzanja raste kako pronalazi bolje prianjanje, četiri električna motora daju točno ograničenje okretnog momenta koje svaka guma može podnijeti. Ništa, čak ni novi Bugatti Chiron Super Sport od 1578 KS, koji su novinari 'Best of the Best' Robb Report's-a vozili ubrzo nakon toga, nije ni blizu onome što nudi Nevera.
Životno djelo: Mate Rimac
Obično su rijetke osobe koje imaju utjecaj na svoje profesije ili su hvaljena kao zvijezde u usponu ili počašćene za njihova životna postignuća. Mate Rimac, 34-godišnji automobilski poduzetnik i inovator, već je dostojan i jednog i drugog. 2009. godine, otprilike pet godina nakon što je u srednjoj školi stekao široko priznanje za svoj haptični tehnološki projekt 'iGlove', hrvatski wunderkind osnovao je vlastitu tvrtku za električne automobile. Uskoro je Rimac Automobili proizvođačima automobila visokih performansi – uključujući Porsche, Aston Martin i Koenigsegg – opskrbljivao alternativnu podršku za pogonski sklop. Sada je hiper automobil Nevera od 1914 KS, izabran za najbolji hiperautomobil ove godine.
Koliko god Rimčeva meteorska putanja bila impresivna, jednako je izvanredna i njegova pozadina. 'Rođen sam u Bosni, najsiromašnijoj zemlji u Europi, a ja sam iz najsiromašnijeg dijela - nije bilo automobila, zapravo, ni cesta', rekao je Rimac za Robb Report na Monterey Car Weeku u Sjevernoj Kaliforniji prošlog kolovoza, dodajući da, kada rat je izbio dvije godine nakon njegovog rođenja, obitelj se preselila u Njemačku.
Prikladno, katalizator njegovog uspjeha u električnim vozilima bio je slučaj neželjenog izgaranja. 'Kada sam imao 18 godina, kupio sam BMW serije 3 iz 1984. i htio sam se natjecati s njim, ali je motor eksplodirao, pa sam odlučio od njega napraviti električni automobil', rekao je Rimac. 'Bio sam 'petrolhead', bavio sam se elektronikom u školi i čitao o Nikoli Tesli, tako da se sve jednostavno spojilo.'
Vizija i sposobnost poduzetničkog inženjera u pružanju usluga postavili su ga na vrlo ekskluzivno vozačko mjesto. S obzirom na to da Porsche trenutno posjeduje 24 posto udjela u Rimac Automobilima, Volkswagen grupa je imenovala Rimca za čelnika legendarnog proizvođača ultra-performansnih i ultra-luksuznih automobila Bugatti, čak je promijenio ime marke u Bugatti Rimac kako prelazi s konvencionalnih motora.
'To je velika odgovornost, ali i ogromna prilika', rekao je Rimac, usporedivši novi entitet s 'praznim listom papira' iza kojeg ipak stoji 113 godina povijesti. 'S našim drugačijim pristupom i naslijeđem Bugattija, jako sam uzbuđen što možemo stvoriti od toga.'