Kupci automobila koji čekaju svoja vozila VW Grupe, koji su uništeni u požaru, moraju odlučiti hoće li ponovno poslati narudžbu ili odabrati drugu marku
Teretni brod Felicity Ace, pod panamskom zastavom, 10. veljače 2022. isplovio je iz Emdena u Njemačkoj, prevozeći 3965 Volkswagenovih automobila, uključujući modele Audi, Porsche, Lamborghini i Bentley, s ukupnom procijenjenom prodajnom cijenom do pola milijarde eura.
Teretni dio broda zapalio se 16. veljače 2022. dok je prelazio sjeverni Atlantik u smjeru Davisvillea, Rhode Island, SAD. U to vrijeme brod je bio oko 320 kilometara od otoka Terceira na Azorima. Sva 22 člana posade napustila su brod i preživjela, a evakuirala ih je portugalska mornarica. Kapetan je rekao Reutersu da su se litij-ionske baterije u automobilima zapalile i da se požar može ugasiti samo posebnom opremom.
Patrolni brod portugalske mornarice NRP Setúbal prati Felicity Ace, otprilike 170 kilometara jugozapadno od Azora, čekajući spasioce da pokušaju ugasiti požar i odvući plovilo na obalu. Dana 18. veljače Smit Salvage je ugovorio spašavanje broda.
Dva velika tegljača s vatrogasnom opremom određena su za podršku plovilu. Oba tegljača dolaze iz Gibraltara, a brod za spašavanje s vatrogasnom opremom stigao je iz Rotterdama. Glasnogovornik portugalske mornarice rekao je da je malo vjerojatno da će Felicity Ace biti odvučen u luku na Azorima zbog svoje veličine.
Brod Felicity Ace još uvijek tinja, a ono što je ostalo od 3965 vozila VW Grupe bit će utvrđeno kada spasilački tim bude mogao ispravno pregledati brod.
Pomorske nesreće brodova za transport automobvila nisu tako rijetke
Teretni brodovi koji potonu s automobilima na brodu, kako prenosi Bloomberg, nisu tako neuoobičajeni koliko god se to činilo; Od 2002. dogodilo se najmanje osam velikih incidenata s velikim brodovima i oštećenim automobilima.
Godine 2019. brod Grande America namijenjen Brazilu potonuo je sa 37 Porschea, uključujući četiri rijetka, visoko prilagođena 911 GT2 RS (prosječne cijene danas: 366.487 dolara, iako se specijalizirani mogu približiti cijeni od 800.000 dolara).
Iste godine, brod pod nazivom Golden Ray je otplovio iz luke Brunswick, u Georgiji u SAD-u, nakon čega se prevrnuo – prevozeći više od 4000 vozila za Bliski istok, uključujući pickupove i SUV vozila General Motorsa i Mercedes-Benza.
U incidentu 2002. godine je prazan njemački teretni brod udario u potopljeni trup potopljenog nosača automobila, Tricolor, u kanalu La Manche. Brod pod norveškom zastavom sadržavao je procijenjenih 41 milijun dolara vrijednih vozila visokih performansi, uključujući stotine automobila iz BMW-a, Saaba i Volva. U trenutku incidenta, glasnogovornik BMW-a rekao je da je tvrtku najviše brinulo da brojevi šasija automobila padnu u pogrešne ruke, budući da su brojevi šasija unosna valuta među kradljivcima automobila.
Čelnici Volva bili su više zabrinuti što se nijedan od automobila ne može spasiti. 'Nikako ne možete vratiti automobil u ispravno stanje nakon što je bio u slanoj vodi', rekao je nakon nesreće voditelj usluga Volva u Ujedinjenom Kraljevstvu John Rawlings. 'Moramo razmišljati o učinku na naš imidž prestiža prodaje ovih stvari.'
Bivši trgovački pomorac Sal Mercogliano rekao je da je u slučaju Felicity Ace vjerojatna šteta na svim vozilima, jer bi vatrogascima bilo teško ući u zbijene teretne palube kako bi se borili protiv plamena.
'Pretpostavka je sada kada je brod napušten da će vatra bjesniti izvan kontrole i preskakati s vozila na vozilo', rekao je Mercogliano u videu na YouTubeu o požaru. 'Vozila ne eksplodiraju... ali vozila gore. Vatra će proći cijelom dužinom ovog plovila i potencijalno ga uništiti.' Uzrok požara još uvijek nije potvrđen.
Gdje je moj auto?
Za one koji koji su naručili svoje automobile, postoji samo jedno pitanje na koje treba odgovoriti: Što da radim sa svojim automobilom? Dakle, što je rješenje za klijente koji očekuju ove automobile? Tehnički, vozila još ne pripadaju kupcima do isporuke, ona još uvijek pripadaju proizvođaču automobila, tako da osobno osiguranje automobila neće stupiti na snagu.
Police komercijalnog osiguranja za proizvođače automobila i teretne tvrtke umjesto toga bi im se odnosile na gubitke. Volkswagen Grupa održava odnose s trgovcima za transport vozila, a ne svaku pojedinačnu marku u vlasništvu VW-a, rekao je glasnogovornik.
Dakle, te nesretne duše s vozilima izgubljenim na moru općenito imaju dvije mogućnosti: da ponovno pošalju narudžbu za vozilo, zadrže svoj depozit i pričekaju nekoliko mjeseci na sljedeću pošiljku. Ili smanje svoje gubitke, emocionalne i financijske, shvate katastrofu kao neku vrstu znaka i naruče nešto sasvim drugo.
'Diler je obećao da će me obavještavati o svim novostima o tome kako će Porsche odlučiti riješiti ovo', tvitao je kupac Porschea Matt Farah o prilagođenom Porscheu koji je naručio u kolovozu 2021., a koji je bio na Felicity Aceu. 'Izgledi su nova verzija i nadamo se da nećemo čekati još 8 mjeseci.'
U slučaju luksuznih vozila, na proizvođačima automobila kao što su Bentley, Porsche i Lamborghini je da poduzmu sve što mogu da umire svoje bogate klijente. Proizvođači ne žele da te narudžbe od po 300.000 dolara idu negdje drugdje; oni koji potroše toliko novca na rijetko vozilo često su doživotno lojalni marki - ili upravo žele baš takvo vozilo.
Porsche je učinio sljedeće nakon incidenta brodom Golden Ray. 'U posebnoj odluci i kako bi podržao svoju predanost svojim cijenjenim brazilskim kupcima, Porsche je osigurao da će ti [911 GT2 RS] primjerci biti reproducirani redoslijedom kojim su izvorno potvrđeni', izjavila je tada tvrtka. Potez da se automobili reproduciraju istim redoslijedom kako su bili namijenjeni iznimno je rijedak, zahtijeva dovoljno vremena i novca -- i kašnjenja za druga vozila.
U slučaju Felicity Ace, Porsche će poduzeti slične mjere. 'Već radimo na zamjeni svakog automobila pogođenog ovim incidentom', rekao je glasnogovornik Porschea Marcus Kabel u e-mailu. 'Automobili će biti što je moguće bliži svojim originalnim, naručenim specifikacijama.'
Sve u svemu, očekuje se da će požar predstavljati ukupni gubitak od 155 milijuna dolara za pogođene marke. Trošak samog automobila, koji bi za američke kupce bio početni depozit, a ne cijela cijena vozila, budući da auto tek treba biti isporučen, prešao bi na novi automobil, ako se naruči, rekao je Kabel.
Ako se narudžba otkaže, Porsche će vratiti polog, 'iako se na temelju povratnih informacija kupaca većina raduje primitku ponovno naručenih vozila', rekao je. 'O detaljima konkretnih slučajeva, to je između trgovca i kupca', rekao je, budući da su sva Porscheova zastupstva u neovisnom vlasništvu i njima upravljaju. 'Radimo na ubrzanju isporuke zamjenskog vozila što je prije moguće. Radimo na tome kao prioritet; prvi automobili će se uskoro proizvoditi.'
Za Faraha, najbolja odluka u ovom slučaju bila je ponovno naručiti svoju istu specifikaciju. '[Porsche] mi je dao priliku da napravim izmjene u konstrukciji, a ja sam rekao: 'Napravi ga kao što sam naručio prvi put', rekao je. Farah nije mogao potvrditi koliko će dugo trajati nova gradnja, ali je rekao da mu je Porsche rekao da je to 'prioritet'. U međuvremenu će voziti nešto drugo.
Ali za Danielle Tringali, koja je naručila Porsche Macan prošlog prosinca, to nije bilo tako jednostavno. Tringali je veći dio tjedna ostala neodlučna o najboljem smjeru djelovanja prije nego što je 23. veljače odlučila pričekati na novog Macana. 'Moj auto je ponovno naručen i u proizvodnji je', rekala je Tringali. 'Ipak, procijenjen rok isporuke je do kraja lipnja, nažalost.'
Što će napraviti Lamborghini i Bentley?
Glasnogovornik Lamborghinija odbio je komentirati kako će se talijanska marka, u vlasništvu Audija, nositi s gubicima. Predstavnik Bentleyja, iz Volkswagen koncerna, potvrdio je da se na brodu nalazi 189 Bentley vozila i da će automobili kupaca imati prioritet za zamjenu.
Oba proizvođača suočavaju se s potencijalno većim gubitkom od Porschea, proporcionalno govoreći, budući da proizvode daleko manje i daleko skuplja vozila.