Novi automobili u 2025.

Identične brojke prodaje u usporedbi s 2024.: Volkswagen prodao najviše, najprodavaniji model VW T-Cross

04.02.2025 u 22:47

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistriran 4461 novi osobni automobil, što do u komad odgovara brojci u istom mjesecu 2024. godine. Volkswagen drži prvo mjesto među markama, a VW T-Cross je ukupno najprodavaniji model s 263 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 1. mjesec 2025. Generalno, siječanj nam je donio osjetno bolje rezultate nego prethodni mjesec prosinac 2024.

Novoregistriran je ukupno u siječnju 4461 novi osobni automobil. Zvuči gotovo nevjerojatno, uzmemo li u obzir samo mjesec siječanj, to je do u primjerak identičan rezultat kao i prošlogodišnjeg siječnja. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako nova godina u odnosu na isti period 2024. donijela rast od 0,0 posto.

Volkswagen na vrhu, Škoda druga, a Suzuki treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca siječnja je pripao Volkswagenu koji s ukupno 548 automobila drži 12,28 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 529 vozila ili 11,86 posto tržišta. Na trećem mjestu je Suzuki s 344 vozila ili 7,71 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 31,85 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

VW T-Cross na prvom mjestu najprodavanijih modela, Suzuki Vitara i Opel Corsa dijele drugo mjesto

Prva na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je VW T-Cross s 263 komada (5,90 posto tržišta). Suzuki Vitara i Opel Corsa su drugi s po 188 komada (4,21 posto) svaki. Škoda Octavia je na četvrtom mjestu sa 184 komada, a Škoda Kodiaq peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. sa 129 prodanih primjeraka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 1387 automobila ili 31,09 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 547 automobila ili 12,26 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 59 automobila ili 1,32 posto, kao i Mitsubishi s 1 vozilom ili 0,02 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 607 prodanih automobila ili 13,60 posto. Na trećem mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 537 automobila ili 11,56 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 482 prodana vozila ili 10,81 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon siječnja ima ukupno 40.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon siječnja dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 30.535 komada ili 47,9 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon siječnja s 1751 automobilom ili 39,3 posto. Već sada primjećujemo rast hibridnih automobila u odnosu na 2024. kada ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (344), Toyota (195) i BMW (134).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 492 primjerka ili 11,0 posto. Nakon cijele 2024. godine ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 142 komada ili 3,2 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia sa 113 komada, tu je još Renault s 29 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 81 vozilom ili 1,8 posto tržišta. Tako je nakon siječnja na vrhu Volkswagen s 32 vozila ili 39,51 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Citroën s 11 vozila ili 13,58 posto. Slijedi Hyundai s 8 vozila ili 9,88 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto.

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od prethodne 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Nagađa se da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 567 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023. Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon siječnja pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 2125 ili 47,64 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon siječnja Splitsko-dalmatinska županija s 363 komada ili 8,14 posto. Prošle, 2024. godine je tu bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska drži treće mjesto s 348 komada ili 7,80 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 245 komada ili 5,49 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Ličko-senjska županija je nakon siječnja na posljednjem mjestu s 24 primjeraka ili 0,54 posto. Prošle 2024. su isto tako bili na dnu ljestvice s 292 primjeraka ili 0,46 posto.