EL Prix 2024

Kineski HiPhi Z pobijedio konkurenciju na snijegu i ledu Norveške: Impresivnih 522 km stvarnog dometa

05.02.2024 u 13:54

Bionic
Reading

Od 23 testirana automobila na struju samo je jedan automobil imao odstupanje manje od 10 posto od certificiranih WLTP testnih brojki, a HiPhi Z je premašio očekivanja s odstupanjem od samo 5,9 posto.

Već smo naviknuli da Teslina potpuno električna vozila voze najduže u mnogobrojnim testovima dometa, ali u zimskom testu 2024. Teslu Model 3 je ipak pobijedio automobil kakav vjerojatno nikada prije niste vidjeli. Kineski HiPhi Z, s puno neobične tehnološke zabave, razbio je konkurenciju na dan poligona El Prixa 2024. Podsjetimo, o atraktivnim potpuno električnim automobilima kineske tvrtke Human Horizons, odnosno marci HiPhi, smo pisali još u kolovozu 2019. A model HiPhi Z smo predstavili u ožujku prošle godine.

Human Horizons, vodeća tvrtka u automobilskim inovacijama, slavi izvanredno postignuće jer HiPhi Z dominira najvećim svjetskim testom dometa električnih vozila, nadmašivši svoje rivale s impresivnih 522 km stvarnog dometa u hladnim vremenskim uvjetima. Ova značajna prekretnica dodatno učvršćuje poziciju HiPhi Z-a kao predvodnika u vožnji zimi.

Tijekom testa bilo je između minus 2 i minus 10 stupnjeva. S olujom 'Ingunn' na putu sa sjevera, zapuhalo je cijelo poslijepodne. Automobili su se morali okrenuti u području Endena kod Atnsjøena u Stor-Elvdalu.

Test, koji su organizirali Norveški automobilistički savez (NAF) i časopis Motor, imao je za cilj uspostaviti industrijski standard za domet električnih vozila i brzinu punjenja. Od 23 sudionika samo je jedan potpuno električni automobil imao odstupanje manje od 10 posto od certificiranih WLTP testnih brojki, a HiPhi Z je premašio očekivanja s odstupanjem od samo 5,9 posto. Ukupno je HiPhi Z uspio postići 522 km pobijedivši sve svoje konkurente, uključujući i one koji su teoretski imali duži WLTP certificirani domet.

Vrhunska tehnologija toplinske integracije

Ovo iznimno postignuće može se zahvaliti revolucionarnom sustavu učinkovitog upravljanja toplinom koji je razvila tvrtka Human Horizons. CrossLoop Efficient Thermal Management System, rezultat vrhunske tehnologije toplinske integracije tvrtke Human Horizons, kombinira učinkovit sustav toplinske pumpe AC HVAC s inteligentnim i učinkovitim sustavom upravljanja toplinom E-Powertrain. Ova integracija stvara energetski štedljiv, učinkovit, udoban i inteligentan toplinski sustav, koji nadmašuje konkurente u industriji.

HiPhi Z: veliki luksuzni GT BEV s četvera vrata Izvor: Promo fotografije / Autor: Human Horizons

Vozeći kroz opasan teren Dovrefjell, suočavajući se s izazovima koje je postavila ledena oluja Ingunn, HiPhi Z je trijumfirao svojom nepokolebljivom izvedbom. Unatoč zatvaranju ceste preko Venabygdsfjelleta, HiPhi Z je pokazao neusporedivu izdržljivost, prešavši 522 km uz iznimnu udobnost i minimalna odstupanja.

Simen Zimmermann, testni vozač, pohvalio je kabinu HiPhi Z-a za pružanje iznimne topline i udobnosti tijekom cijelog putovanja. On navodi: 'Tek pred kraj, zadnjih kilometara, počeo je usporavati. Glatko je klizio preko planine, prolazeći pokraj nekoliko zaustavljenih automobila s testa.'

Nils Sødal, viši komunikacijski savjetnik u NAF-u, je rekao: 'HiPhi Z ima mnogo svjetlosnih detalja koji bljeskaju i svijetle. Također možete dizajnirati vlastite svjetlosne trake s tekstom, simbolima, bojama i slično. Gotovo trepće poput američkog božićnog drvca, ali je kineska tehnološka bomba.'

Službeni domet testnog automobila je 555 kilometara. To je 74 kilometra kraći navedeni domet od Tesle Model 3, koji je na papiru imao najveći domet od svih testnih automobila. 'Ipak, HiPhi je vozio 81 kilometar dalje od Tesle Model 3 u testu dometa. To je impresivno od pridošlice', kaže Sødal.

Minimalno odstupanje od WLTP-a

HiPhi Z je vozio gotovo do navedenog dometa. 'Kad je automobil ostao bez energije, prešao je 522 kilometra, što je 6 posto manje od WLTP dometa. Impresivno je po zimskim hladnoćama', kaže Sødal.

HiPhi je većini nepoznata marka, ali očito ima što ponuditi. S minimalnim gubitkom dosega potukao je konkurenciju i dokazao da je automobil koji je ostvario najmanje odstupanje od službenog dosega. 'U dijelu dometa El Prixa zimi, bavimo se automobilima koji daju najmanje odstupanja u odnosu na službeni domet. Ovdje je HiPhi očito bio najbolji danas', kaže Sødal.

Obiteljski automobili koji voze na velike udaljenosti

Na ovogodišnjem zimskom El Prixu bilo je nekoliko obiteljskih automobila. Uz par iznimaka, obiteljski automobili imali su mala odstupanja od službenog dometa. Među prva tri obiteljska automobila, gubitak dosega je bio između 12,5 i 13,8 posto.

'Ovo su impresivni rezultati i dobre vijesti za sve obitelji s djecom koje su u potrazi za novim električnim automobilom', kaže Sødal.

Električni automobil je više od dometa

Kupci automobila ne moraju slijepo buljiti u domet. Jednako je važno koliko se brzo električni automobili pune. Zato NAF i časopis Motor testiraju i brzinu punjenja električnih automobila. Taj se ispit održao u četvrtak, 1. veljače.

'Dva automobila punit će se s više od 300 kilovata, tako da sutra možemo postaviti novi rekord u snazi ​​punjenja u zimskoj verziji El Prixa', kaže Sødal.

El Prix 2024
  • El Prix 2024
  • El Prix 2024
  • El Prix 2024
  • El Prix 2024
  • El Prix 2024
    +7
El Prix 2024 Izvor: Ostale fotografije / Autor: NAF

Norveška kao primjer

Ovo testiranje je očito vrlo relevantno s obzirom na to da je upravo Norveška zemlja s najveći posotokom potpun električnih automobila u strukturi prodanih novih automobila na svijetu. Stranica electrive je objavila kako su električni automobili činili 92,1 posto svih registracija novih automobila u Norveškoj u siječnju 2024. Najpopularniji novi automobil opet je bio Tesla Model Y. Međutim, siječanj je općenito mjesec slabe prodaje u ovoj zemlji.

Točnije, u Norveškoj je u prvom mjesecu nove godine registrirano 4717 novih električnih automobila, prema statistici Norveške uprave za javne ceste. To je gotovo četiri puta više (+281,3 posto) nego u istom mjesecu prošle godine. Međutim, siječanj 2023. je bio izuzetno slab mjesec za lokalno tržište automobila (pa čak i za siječanj). Uz 5122 nove registracije, u siječnju 2024. na ceste su izašla točno 3.263 automobila više nego u istom mjesecu prošle godine. U to vrijeme, EV omjer također je bio samo 66,5 posto.

Kako bismo prikazali red veličine, treba spomenuti da je u prosjeku 8715 električnih automobila bilo novoregistrirano svaki mjesec u 2023. godini. Ovim 4717 električnim automobilima pridružilo se 94 plug-in hibrida u Norveškoj prošlog mjeseca (siječanj 2023.: 182). Udio osobnih automobila s 'utikačem' u ukupnom tržištu iznosio je dakle 94 posto.

Tesla Model Y ponovno je zauzeo prvo mjesto u ljestvici modela s 962 nove registracije, ispred Hyundai Kone (282) i Nissan Leafa (263). To predstavlja tržišni udio od 19 posto za Tesla Model Y i 5,5 odnosno 5,1 posto za druga dva automobila.

Norveška uprava za javne ceste ( Opplysningsrådet za veitrafikken, skraćeno OFV) nedavno je predstavila statistiku za prosinac i cijelu 2023. godinu. Od siječnja do prosinca 2023. novoregistrirano je 104.590 električnih automobila i 10.169 plug-in hibrida. U proteklih dvanaest mjeseci, potpuno električni automobili činili su 82,4 posto svih registracija novih automobila.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'