Auti i dizajn

Konceptni Citroën Oli: Manifest održivosti na Tjednu dizajna u Milanu

18.04.2023 u 10:04

Bionic
Reading

Citroën smatra da je došlo vrijeme da se smanje pretjeranosti i troškovi električnih automobila proglašavanjem koncepta 'dovoljno' svijetu te da je vrijeme da se koncentriraju na stvaranje pametnih, lakših, manje složenih i uistinu dostupnih vozila, a koja su i originalna i zabavna

Povodom Tjedna dizajna u Milanu 2023., koji će se održati od 17. do 23. travnja, Citroën Italia se vraća u šarena središta Fuori Salone i Design Districts, postavljajući se kao protagonist funkcionalne električne mobilnosti i inovativnog i održivog dizajna, sastavni dio DNK brenda. Citroënova vizija električne mobilnosti, radikalno različita od svojih konkurenata, izražena je bez oklijevanja u konceptualnom manifestu održivosti Citroën Oli, revolucionarnom i nekonformističkom vozilu inspiriranom Citroën Amijem – 100 posto električnim objektom mobilnosti.

Oli je Citroënov putokaz: hrabar i višestruk manifest, pun inteligentnih i pragmatičnih ideja, usmjeren na smanjenje težine i složenosti kako bi se povećala učinkovitost, svestranost i pristupačnost. To je načelo vodilja, u kojem je težnja za 'više' zamijenjena pozitivnim pristupom 'dovoljno', odnosno 'koliko je potrebno'.

Mnoge ideje i inovacije s koncepta Oli u budućim Citroën EV-ima

Oli 'konceptualni manifest' predstavlja polazište, u smislu filozofije, dizajna i tehnologije, za promjenu pravila tržišta, trasirajući put marke prema 100 posto električnoj mobilnosti koja je uistinu dostupna svima. Radom na smanjenju i finom odabiru novih i laganih materijala, Citroën Oli zadovoljava potrebe potrošača, koji su sve osjetljiviji na probleme zagađenja i traže pouzdana vozila, kako s ekonomskog tako i s ekološkog gledišta. Praktičan i jednostavan za korištenje, konceptni automobil karakterizira dizajn u službi funkcionalnosti: Olijevo čisto simetrično planiranje i potpuno novi grafički pristup potkopavaju svaki kod i čine ga doista svestranom platformom.

Citroën 'oli' koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Svojim neobičnim izgledom i siluetom, Citroën Oli besramno izražava snažan karakter, odiše osobnošću, produktivnošću i pozitivnošću u dizajnu sličnom kompaktnom SUV-u duljine 4,20 m, visine 1,65 m i širine 1,90 m.

Unatoč impozantnom izgledu, Oli nije ni težak ni glomazan: njegova ciljana težina od oko 1000 kg čini ga mnogo lakšim od većine usporedivih kompaktnih SUV vozila. Stoga njegov potpuno električni pogonski sklop treba bateriju od 40 kWh kako bi osigurao domet do 400 km. Ograničavanjem maksimalne brzine na 110 km/h radi maksimiziranja učinkovitosti realno je ostvariti izvrsnu potrošnju od 10 kWh/100 km. Osim toga, punjenje od 20 do 80 posto traje samo 23 minute.

Novo vozilo Citroën ističe se svojim posebnim karakteristikama kako u pogledu konstrukcije i industrije, kao što su vrata i branici, tako i u pogledu ekonomičnosti i dizajna. Konkretno, nekonvencionalna silueta Olija spaja funkcionalnost, učinkovitost i izdržljivost; putnički prostor je prostran i svijetao zahvaljujući i okomitom vjetrobranskom staklu, simbolu kontrasta između okomitih i vodoravnih elemenata koji karakterizira vozilo, što omogućuje korištenje najmanje moguće količine stakla i smanjenje težine, složenosti i potrošnje goriva. Istovremeno, kako bi poboljšao učinkovitost, Oli usvaja eksperimentalni sustav 'Aero Duct' između prednjeg kraja i vrha ravnog poklopca motora, koji puše zrak prema vjetrobranskom staklu, stvarajući učinak da strujanje zraka prelazi preko poklopca motora.

Kružno gospodarstvo

Dugovječnost je ključni element filozofije tvrtke Citroën Oli, koja stvara vlastito kružno gospodarstvo: osim što mu daje jedinstvenu siluetu, njegov ravni poklopac motora, krov i stražnje ploče s 'podom pick-upa' odabrani su kako bi se zajamčila smanjena težina, visoka čvrstoća i maksimalna izdržljivost.

Stvoreni u suradnji s partnerom BASF, izrađeni su od recikliranog valovitog kartona oblikovanog u strukturu saća, umetnutih između ploča ojačanih staklenim vlaknima. Obložene su poliuretanskom smolom Elastoflex® prekrivene zaštitnim slojem Elastocoat®, otporne su i strukturirane, često se koriste za parkirališta ili utovarne rampe, a obojane su inovativnom bojom BASF R-M Agilis® na bazi vode.

Ploče su toliko čvrste, lagane i jake da na njih može stajati odrasla osoba, unatoč smanjenoj težini za 50 posto u usporedbi s ekvivalentnom čeličnom konstrukcijom. Njihova svestranost i izdržljivost vlasnicima otvaraju svijet mogućnosti za uživanje u radu i igri.

Uz to, zajedno s partnerom Plastic Omnium, odabran je 'mono-material' pristup kako bi se olakšalo recikliranje, sa snažnim, ali laganim bočnim štitnicima i odbojnicima koji se mogu 100 posto reciklirati od polipropilena koji sadrži 50 posto recikliranih materijala. Citroën Oli štiti i čuva, zahvaljujući vanjskim dijelovima od otporne plastike koji pokazuju istu jednostavnost u smislu manje komponenti, upotrebe odgovornih materijala i smanjene težine.

Velika je pažnja posvećena i unutrašnjosti kabine kako bi se stvorilo što više prostora i svjetla uz što je moguće manje infrastrukture i kako bi se maksimizirala upotreba održivih materijala. Na primjer, umjesto glomaznih sjedala s naslonima za ruke koja blokiraju svjetlost i zauzimaju sav prostor kabine, Olijeva prednja sjedala štede prostor i zahtijevaju gotovo 80 posto manje komponenti od sjedala u ekvivalentnom SUV-u (samo 8 umjesto 37).

Prednja sjedala, jarko narančaste boje, izrađena su od čvrstih cjevastih okvira na kojima je postavljen udoban jastuk presvučen 100 posto recikliranom poliesterskom tkaninom, koja se također 100 posto može reciklirati. Inspirirani modernim uredskim namještajem, inovativni 3D tiskani mrežasti nasloni opremljeni su integriranim naslonom za glavu i savršeno su prilagođeni ergonomskim zahtjevima. Dizajnirane u suradnji s tvrtkom BASF, izrađene su od laganog termoplastičnog poliuretana (TPU) koji se može 100 posto reciklirati, a materijal je prekriven narančastim premazom kako bi se osigurao lijep izgled i osjećaj. Mrežasti nasloni pojačavaju osjećaj prostora i svjetla unutar vozila, ključnih čimbenika za udobnost i dobrobit putnika.

Citroën Oli koncept
  • Citroën Oli koncept
  • Citroën Oli koncept
  • Citroën Oli koncept
  • Citroën Oli koncept
  • Citroën Oli koncept
    +12
Citroën Oli koncept na Tjednu dizajna u Milanu Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Rezultat je inovativan automobil odvažnog dizajna, s malim baterijama i pristupačnim cijenama, simbol električne mobilnosti koja postaje održiva, zabavna i dostupna svima.

U užem izboru za nagradu

Zahvaljujući svom radikalnom, odgovornom i optimističnom pristupu mobilnosti, Citroën Oli također je prisutan u užem izboru za nagradu RoPlastic Prize 2023, vodećeg događaja projekta-manifesta 'RoGUILTLESS PLASTIC 2023', čiji su kustosi Rossana Orlandi i njezina kći Nicoletta Orlandi podići svijest i uključiti Dizajn zajednicu u recikliranje, ponovnu upotrebu i recikliranje materijala za odgovorniju i održiviju proizvodnju.

Citroën Oli, koji se natječe za kategoriju Emerging High Technology, i preostala 193 finalista bit će protagonisti zajedničke izložbe koja se održava u Palazzo Bandello unutar RoDistricta. U utorak, 18. travnja, međunarodni žiri će odlučiti o pobjednicima, po jednom po kategoriji, koji će primiti nagradu od 10.000 eura na svečanoj dodjeli nagrada u četvrtak, 20. travnja, koja se ove godine održava u prestižnom okruženju Triennale Milano.

Odgovorno korištenje održivih materijala također je ključno za izgradnju štanda koji će ugostiti Citroën Oli u okviru izložbe 'RoCOLLECTIBLE 2023'. Izložbeni štand bit će u cijelosti izrađen od održivih, recikliranih materijala koji se mogu reciklirati: podovi od reciklirane gume otporni na udarce i grafičke ploče s natpisima od recikliranog kartona.