stižu 90, 110 i 130

Land Rover Defender: Nova tri modela legendarnoga terenca za tri kategorije avanturista

03.07.2019 u 10:12

Bionic
Reading

Ispod poklopca motora modela 90 i 110 bit će na raspolaganju tri benzinska i tri dizelska motora, a svi modeli će standardno imati pogon na sve kotače

Jedan od najičekivanijih modela svih istinskih zaljubljenika u terenska vozila Land Rover Defender dobiva sve jasnije obrise. Iako će novi Defender imati svjetsku prezentaciju 10. rujna na autosalonu u Frankfurtu ove jeseni, već se mogu pronaći njegovi budući, prilično precizni detalji.

Velika je novost, ako je suditi prema informacijama ljudi iz kruga samog proizvođača, to da će Land Rover ponuditi tri varijante novog Defendera i četiri mogućnosti personalizacije kako bi proširio privlačnost svoga legendarnog terenca. Tri varijante bit će označene kao modeli 90, 110 i 130. Ove varijante uključuju verziju i sa osam sjedala, dok će mogućnosti personalizacije biti usmjerene na kupce od obožavatelja off-road vožnje do kupaca koji traže vozilo s povišenom voznom visinom u gradu. Modeli 90 i 110 bit će u prodaji 2020. godine, nakon čega će uslijediti i model 130 nešto više od godinu kasnije.

Defender 90 imati će troja vrata, dolazit će i u verziji s pet i šest sjedala, a duljina će mu narasti na 4323 mm (170 inča) s manje od 4000 mm u prethodnoj generaciji. Njegov međuosovinski razmak trebao bi biti 2587 mm, a širina 1999 mm, iako nije poznato uključuje li to i otvorene retrovizore.

Novi Land Rover Defender na testiranjima u Africi Izvor: Promo fotografije / Autor: JLR

Defender 110 s petero vrata imat će pet, šest ili sedam sjedala. Po duljini će se povećati na 4758 mm (187 inča). Njegov međuosovinski razmak trebao bi biti 3022 mm. Treća varijanta Defender 130 bit će vozilo s petero vrata i osam sjedala, a duljine 5100 mm (201 inč). Njegov međuosovinski razmak trebao bi biti isto 3022 mm, ali će se dodatna dužina dobiti dužim stražnjim prevjesom. Prethodni Defender 130 prodavan je samo kao pickup s dvostrukom kabinom.

Defenderov sustav imenovanja modela Defendera 90, 110 i 130 izvorno se odnosio na dužinu međuosovinskog razmaka različitih verzija u inčima.

Defender 90 opisan je u web-prezentaciji koja je procurila kao ulazni model ('Halo') što ostaje najbliži originalnom ikoničnom kutijastom obliku. Bit će namijenjen kupcima koji su 'mladi, bogati, zabavni i individualni'. Model 110 je 'definitivni Defender' namijenjen avanturistima, parovima i samozaposlenim osobama dok će model 130 biti vrhunski 'Premium Explorer', namijenjen obiteljima s 'aktivnim načinom života'.

Novi Defender
  • Novi Defender
  • Novi Defender
  • Novi Defender
  • Novi Defender
  • Novi Defender
    +3
Novi Land Rover Defender Izvor: Promo fotografije / Autor: JLR

Land Rover je proizveo više od dva milijuna primjeraka prethodnog Defendera, koji je postao off road ikona prije nego što je 67-godišnja proizvodnja završila 2016. godine.

Novi model bit će proizveden u novoj tvornici Jaguar Land Rovera u Nitri u Slovačkoj. Bit će izgrađen na platformi D7u, koju već koristi Discovery, a također je nastala u Nitri. Novi Defender bit će potpuno aluminijsko vozilo, dok je originalni Defender, lansiran 1948., imao aluminijsku karoseriju pričvršćenu na čelični okvir ljestava.

Kako bi osigurao širu korisničku bazu od čistih off-road entuzijasta, novi Defender će imati četiri linije personalizacije s različitim dodacima i značajkama. Te četiri linije trebale bi biti sljedeće:

  • Country, za vikende u prirodi
  • Adventure, sa značajkama Grand Tourer SUV-a
  • Urban, za gradove i prigradska mjesta, a u ovu kategoriju bi trebao ići model 90
  • Explorer, koji bi trebao biti pravo terensko vozilo sposobno ići bilo kamo.

Četiri paketa opreme trebali bi pomoći Land Roveru da povrati izgubljene i privuče nove kupce.

Ispod poklopca motora modela 90 i 110 bit će na raspolaganju tri benzinska i tri dizelska motora u 2020. i 2021. godini, a svi modeli Defendera će standardno biti opremljeni pogonom na sve kotače.

Dizelske jedinice bit će D200, D240 (četiri cilindra) i D300 (redni šestocilindraš), s ubrzanjima od 0 do 100 km/h od oko 10, 8,3 i 7,4 sekunde, ovisno o snazi motora. Razumljivo je da će D300 biti jedini dizelski motor koji će biti u ponudi za sjevernoameričko tržište i stiže 2021. godine.

Tri benzinska motora Defendera bit će P300, P400 i P400e Plug-in Hybrid, i to odmah na raspolaganju. Smatra se da su sve to redni šestocilindrični motori i da će se prodavati u SAD-u, u kojem se mnoge savezne države pridržavaju istog strogog režima zagađenja SULEV, poput Kalifornije. Prema prvim informacijama, plug-in P400 nudi najveći okretni moment od 400 Nm do 645 Nm i ubrzanje od 5,9 sekundi. U osnovnoj ponudi Defendera bit će tri osnovna modela - u prvoj godini proizvodnje X i Standard te X-Dynamic za 2021. Vrhunski X će ponuditi fiksne specifikacije i 'ograničene opcije' za 2021. godinu, prije nego što bude ponuđen sa širim specifikacijama.

Defender X će se prodavati s moćnim benzinskim verzijama P300 i P400e 2020. godine, a dizel D300 će se dodati na produljenu listu opcija 2021. godine. Defender Standard bit će dostupan s punim rasponom opcija motora od samog lansiranja, osim modela D300 koji stiže 2021. godine. Kupci će moći odabrati još tri razine specifikacija: S, SE i HSE.

Prema procurjelim prezentacijskim slajdovima, standardna specifikacija Defendera će dobiti 18-inčne kotače, LED prednja svjetla, u osam pozicija podesiva prednja sjedala, 140-watni audiosustav sa šest zvučnika, 7-inčnu instrumentnu ploču i 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir.