spektakularni noviteti

Luksuz pršti: Pogledajte što su sve najveći svjetski proizvođači pripremili za autosalon u Ženevi

19.02.2019 u 14:49

Bionic
Reading

Iako je do 89. izdanja autosalona u Ženevi ostalo nešto više od dva tjedna, nikad nije prerano da se pripremimo za sve novitete koje ćemo moći vidjeti uživo na jednome mjestu. Donosimo najvažnije

Geneva International Motor Show u Ženevi ima privilegiran status među autosalonima u europskim okvirima jer se održava početkom godine pa su i izloženi modeli koji predstavljaju aktualne uratke proizvođača automobila. Nijedan drugi autosalon ne donosi toliko cjelovit pogled na ponudu, nove trendove, raspoložive tehnologije i pogled na budućnost kao Ženeva. Ovogodišnje izdanje 89. je po redu i brojke izlagača i posjetitelja govore najbolje: 2005. srušen je rekord od 747.700 posjetitelja.

Nakon prošlogodišnjeg autosalona u Parizu, gdje su na opće razočaranje svih posjetitelja izostale neke od vodećih automobilskih marki poput; Forda, Opela, Volva, Volkswagena, Bentleyja, Rolls-Roycea i McLarena, na Ženevi tako nećemo vidjeti proizvođače poput Forda i Jaguar Land Rovera. No ipak, lista noviteta je podugačka počevši s posve novim Aston Martinovim modelom Lagonda pa sve do Volkswagenova ID Buggyja. Predstavljamo ih abecednim redom proizvođača.

Aston Martin: Pod imenom Lagonda stiže nam iz Aston Martina električni luksuzni SUV model, koji će parirati izravnim konkurentima Rolls-Royceu i Bentleyju. Nakon što je u Ženevi 2018. predstavljen Lagonda Vision Concept, sad ćemo na osnovi te studije vidjeti kako bi trebao izgledati njihov terenski model.

Audi: Audi će u Ženevi biti zaokupljen budućnošću, pa će predstaviti studiju e-tron na bazi modela Q3. Predviđa se da će potpuno električni kompaktni SUV baziran na novokonstruiranoj MEB platformi koncerna VW imati autonomiju između 330 i 500 kilometara, u ovisnosti o kapacitetu baterije. Na tržište, iako još nije dobio službeno ime, stiže 2020.

Bentley: Ova luksuzna marka proslaviti će 100 godina postojanja svojim posebnim modelom. S prve teaser fotografije prednjeg hladnjaka, odnosno s loga marke, mogu se iščitati godine 1919. i 2019.

BMW: Novi luksuzni SUV model ove bavarske marke X7 doživjet će u Ženevi svoju europsku premijeru. Za tržište starog kontinenta predviđene su tri uzvedbe modela i sve sa 6-cilindričnim rednim motorima; benzinski xDrive40i s 340 ks/250kW, dizelski xDrive30d s 265 ks/195kW te dizelski M50d s 400ks/294kW

BMW će na ženevskom autosalonu izložiti i ostale modele iz svoje aktualne palete automobila, a vjerojatno će najveću pažnju privući i nedavno obnovljeni model BMW 7.

Bugatti: Model Divo će bit će prema nagađanjima jedini proizvedeni primjerak Bugattija, koji slavi 110. godišnjicu postojanja. I taj jedini kupit će si navodno Ferdinand Piëch za paprenu cijenu od 16 milijuna eura.

Citroen: U Ženevi će ovaj francuski proizvođač predstaviti prvi od svoja dva koncepta, koje je kreirao u sklopu proslave 100 godina postojanja. Još ne znamo kako će se zvati, no u svakom slučaju bit će to njihova vizija budućnosti urbane mobilnosti. Na teaser fotografiji vidi se vesela boja remena, koji bi mogao biti montiran na mjesto konvencionalne kvake vrata. Čini se da bi se moglo raditi o gradskom utility automobilu, koji podsjeća na model Mehari predstavljen 2016. godine.

Honda: Ovaj renomirani japanski proizvođač automobila u Ženevi će nam pokazati svoj prototip elektroautomobila, čija bi serijska proizvodnja trebala krenuti krajem ove godine, a izlazak na tržište 2020. Ovaj maleni automobil naslanja se na studiju prikazanu 2017. na detroitskom autosalonu. Ukratko, prilično reduciran dizajn trebao bi nas vratiti u vrijeme prve Honde Civic. Hoćemo li na tržištu vidjeti model s dvoja ili četvera vrata, još se ne zna.

Lamborghini: Nakon pet godina na tržištu model Huracan 'mutirao' je u Huracan Evo, ali ne samo imenom, već i snagom, poboljšanom aerodinamikom i tehničkim performansama. Lamborghini vjeruje i dalje u svoj legendarni benzinski 5,2-litreni V10 motor i umjesto 610 sada će imati čak 640 ks i najveći okretni moment od 600 Nm. Prvi kupci bi ga mogli kupiti već u prvom kvartalu 2019., po osnovnoj cijeni od 219.000 eura.

Mazda: Ovaj japanskim proizvođač teaser fotografijom dao nam je naslutiti kako će izgledati potpuno novi član njihove SUV obitelji pod nazivom CX-4. Ponuda motora bi se trebala oslanjati na one iz modela Mazda3, koja će isto tako biti predstavljena na ženevskom autosalonu. Mazda će predstaviti i potpuno novi benzinski Skyactiv-X-Motor s paljenjem svjećicama kontroliranim kompresorom (SPCCI - Spark Controlled Compression Ignition).

Mercerdes: Ovaj njemački proizvođač u Ženevi će predstaviti svoju izvedbu Shooting-Brake-Version na bazi novog modela CLA. Kako je veći brat CLS Shooting Brake u međuvremenu otišao u povijest, karavanska verzija CLA se prodaje jako dobro, jer konkurencija u ovom segmentu ne nudi ništa. Uz ovaj model Mercedes će predstaviti i na prednjem kraju lagano obnovljenu V-klasu.

Mitsubishi: ASX kompaktni SUV nalazi se na tržištu od 2009. i već je doživio brojna osvježenja, a u Ženevi ćemo vidjeti i najnoviji facelift za modelnu godinu 2020. Mitsubishi je isto tako obnovio i svoj infotainment sustav SDA, pa će on sada imati displej od 8 inča, Tom Tom navigaciju i još neke aplikacije.

Peugeot: Nova generacija 208-ice će umjesto dosadašnjih zaobljenih linija imati malo oštrije linije, a zbog male potražnje više neće biti u verziji sa samo dvoja vrata. Stražnji kraj će podsjećati na SUV 3008.

Polestar: Električna marka Volva pod nazivom Polestar prikazati će svoj model Polestar 2, bit će to njihov prvi potpuno električni model na tržištu. Ovaj električni SUV imati će motor snage 400 ks i doseg od 560 kilometara jednim punjenjem, a proizvodnja bi trebala krenuti već ove godine.

Porsche: Ubrzo nakon prezentacije novog modela 911, Porsche donosi i 911 Cabriolet generacije 992, čija je premijera u Ženevi. I dalje ćemo imati platneni krov, koji će se spuštati u samo 12 sekundi do brzina vožnje od 50 km/h, pa će prema tom elementu, sukladno Porscheovoj reputaciji, biti najbrži na svijetu.

Renault: I novi Clio će biti prisutan u Ženevi, a radi se o optičkoj evoluciji, a ne revoluciji dosadašnjeg modela. Nova su LED prednja svjetla, koja podsjećaju na svjetla većeg brata Meganea. Veća je i maska hladnjaka, a i cijeli model za nekih 1,4 centimetra. Renault obećava i veću unutrašnju prostranost, a i kapacitet prtljažnik narast će na 391 litru. Infotainmet sustav 'Easy Link' imat će sada displeje veličine 9,3 inča. Izlazak novog Clia na tržište se očekuje u ljeto 2019.

I model Twingo doživio je obnovu s dorađenim prednjim svjetlima i prednjim krajem. I u unutrašnjosti je došlo do promjena pa će i Twingo imati dorađeni 'Easy Link' infotainment sustav s displejom veličine 7 inča osjetljivim na dodir. Novi je i usisnik zraka iznad blatobrana za sve verzije motora, a na raspolaganju imamo tri benzinca; dva s normalnim usisom od 65 i 75 ks, te jedan turbo od 93 ks.

Subaru: Ovaj poznati japanski proizvođač automobila s pogonom na sva četiri kotača u Ženevi će predstaviti svoj potpuno novi koncept hibridnog integralnog pogona, nazvanog e-Boxer. Same tehničke podatke Japanci nam još ne otkrivaju, ali je i prema imenu sasvim izvjesno da se radi o klasičnim boxer benzincima, koji će biti elektrificirani. Još nije niti poznato u koje će se Subaruove modele taj sustav ugrađivati, ali treba napomenuti da je Subaru prošle godine na sjvernoameričko tržište izbacio plug-in model Crosstrek Hybrid, pa možda tu trebamo tražiti odgovor na gornje pitanje.

Škoda: Nakon gotovo sedam godina stiže nam i nasljednik Škode Rapid. Novi automobil, novo ime – Scala! Od drugog kvartala 2019. Scala će biti na tržištu samo kao Spaceback verzija, a limuzina se zasad ne planira. Ukupno pet motora biti će na raspolaganju snage do 150 ks; jedan dieselski i tri benzinska, a krajem 2019. i jedan plinski.

Škoda će u Ženevi predstaviti i novi kompaktni SUV pod nazivom Kamiq, koji vam predstavljamo skicom. Kamiq će biti izgrađen na VW platformi 'MQB-A0', na kojoj su i VW Polo, te Seat Arona. Što se motora tiče, imat ćemo malene trocilindrične i četverocilindrične benzince, jedan plinski, kao i jedan 1,6 litreni dieselski u dvije verzije snage. Pogon na sva četiri kotača nije u planu.

Treći novitet Škode bit će studija Vision iV Concept, električni crossover coupe na platformi 'MEB'. I ako je Kamiq urbani crossover, Vision iV je proizvod superirornog segmenta s električnim pogonom. Ova studija bi trebala ući u serijsku proizvodnju od 2020., a radi se o automobilu dugom 4,60 metara s dva električna motora s jednom baterijom koja će omogućiti autonomiju od 500 kilometara.

Volkswagen: Ovaj njemački proizvođač već je predstavio svoj obnovljeni model Passat s novim prednjim i stražnjim svjetlima i moderniziranim zaštitnim pločma sprijeda i straga. Ipak, unutrašnjost je ta koja je doživjela bitnije promjene, prije svega s MIB 3 najnovijom generacijom modularnog infotainment sustava, tako da će novi Passat biti uvijek online. Što se motora tiče, tu su tri benzinca, kao i četiri dizelska motora. U programu ostaje i Passat GTE. Ovaj novoobnovljeni Passat će izaći na tržište između kolovoza i rujna 2019.

U Ženevi će koncern VW predstaviti i svoju studiju ID Buggy, koji će biti inspiriran već legendarnim Beach Buggyjem iz 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća. No, ovaj put će sve biti elektrificirano na VW elektro-platformi 'MEB' u skladu s 21. stoljećem.

Naposlijetku, tu je i svjetska premijera modela T-Roc R, a pod haubom će se naći dvolitreni četverocilindrićni benzinac od ranije poznat iz modela Golf R. Najvjerojatnije ćemo dobiti i verziju s pogonom na sva četiri kotača 4Motion.

Za kraj, autosalon u Ženevi donijet će nam, kao i uvijek, obilje noviteta što se tiče samih automobila, ali i iz autoindustrije u cjelini. Pratit ćemo predstavljanja pojedinih studija, koje su barem zasad samo predstavljene u skicama.

  • +23
Autosalon Ženeva Izvor: Promo fotografije / Autor: GIMS

Duga povijest kultnog autosalona

Povijest ove izložbe duga je, a prva pod nazivom Swiss Motor Show bila je održana od 29. travnja do 7. svibnja 1905. Tada su se izlagali osobni automobili i motocikli, a inicijatori cijele ideje su bili Paul Buchet, genertalni agent Michelina za Švicarsku, ženevski poslovni čovjek Albert Vassali i mladi inženjer Jules Mégevet, koji je istodobno bio vlasnik tvrtke za prodaju automobilskog pribora i predsjednik švicarske sindikalne komore automobilske industrije, dok je organizatorski odbor predvodio Charles-Louis Empeyta, predsjednik švicarskog automobilskog kluba (ACS-a). I već je prva izložba postigla iznimne i neočekivane rezultate s 59 izlagača i više od 17.000 posjetitelja, a zanimljivo je da je treće izdanje 1907. prebačeno u Zürich. I tek 1923., nakon gotovo dva desteljeća poteškoća i neodržavanja ovog autosalona, sve je sjelo na svoje mjesto i već od 1934. postali su izložba na svjetskoj razini.