Nešto između

Mazda ima novi kompaktni SUV pod nazivom CX-30

15.07.2019 u 23:33

Bionic
Reading

CX-30 se nalazi između manjeg, za grad prihvatljivijeg modela CX-3 te većeg, prostranijeg i praktičnog modela CX-5

Mazda je u ožujku ove godine na salonu automobila u Ženevi predstavila kompaktni SUV CX-30, za koji smo prije svjetske prezentacije nagađali da će se zvati CX-4. Razmišljanje koje je išlo u tom smjeru imalo je i svoje uporište jer smo već imali cijelu gamu Mazdinih SUV-ova pod oznakom CX; CX-3, CX-5, CX-7 i CX-9. No japanski proizvođač potvrdio je da je naziv njihovog novog SUV-a mala iteracija naziva modela CX-3. A vidjet ćemo i zašto je tome tako.

Nova Mazda CX-30 je drugi model sljedeće generacije u ponudi tvrtke. Ovaj kompaktni SUV kombinira elegantan stil Kodo s dizajnom interijera okrenutim čovjeku i užitak vožnje Jinba Ittai.

Mazda CX-30 Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda Europe

Kompaktni SUV CX-30 ulazi u novi tržišni segment za samog japanskog proizvođača automobila. S dužinom od 4395 mm, širinom od 1795 mm, visinom od 1540 mm i međuosovinskim razmakom od 2655 mm, Nova Mazda CX-30 prikazuje najnovija dostignuća u revolucionarnom Mazdinom jeziku nazvanom Kodo. Zadržavajući svu vitalnost Kodove originalne koncepcije Soul of Motion, ova zrelija izvedba sada cilja veći prestiž stylinga elegancijom te pravilom manje je više, inspiriranim najčišćim tradicijama japanske umjetnosti i ljepote prostora između objekata.

U unutrašnjosti, koja je okrenuta prema čovjeku kao takvom, nalazi se čist, prozračan i otvoren prostor za putnike te udobno, fokusirano područje vozačkog kokpita. On i kabina kombiniraju fokus na ergonomsku izvrsnost s najmodernijom tehnologijom u dizajnu svega, od položaja za vožnju i vidnog polja do sučelja Human-Machine (HMI) i kvalitete zvuka.

Novorazvijene tehnologije kao što su Mazda Harmonic Accustics s 8 zvučnika ili premium audiosustavi s 12 zvučnika Bose pažljivo su integrirani s vrhunskim materijalima i završnom obradom kako bi stvorili unutarnji ambijent visoke kvalitete i istinske profinjenosti.

Novi kompaktni SUV odlikuje se svim najnovijim dostignućima u Mazdinoj novoj generaciji Skyactiv-Vehicle Architecture, koja ne samo da koristi ljudsku prirodnu ravnotežu za veću udobnost na vozilu, već i smanjuje i kontrolira buku, vibracije i gruboću (Noise, vibration and harshness ili NVH), omogućavajući jedinstvenu kvalitetu tišine u kabini vozila. Tu je i sveobuhvatni paket aktivnih sigurnosnih značajki i-Activsense Mazde CX-30 koji uključuje nedavno dodani sustav za nadzor vozača, a on kompaktni SUV oprema dodatnim mogućnostima kako bi svim putnicima osigurao sigurno i ugodno iskustvo vožnje.

Mazda CX-30
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-30 - struktura karoserije
  • Mazda CX-30 - struktura ovjesa
    +18
Mazda CX-30 Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda Europe

U kombinaciji s pametnim tehnologijama, kao što je evoluirani pogon na sve kotače i-Activ (All Wheel Drive ili AWD), koji radi u skladu s kontrolom raspodjele okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača pod nazivom G-Vectoring Control (GVC), potiče još privlačnije Jinba Ittai iskustvo vožnje.

Linija motora nove CX-30 obuhvaća najnovije benzinske i dizelske motore Skyactiv, uključujući revolucionarnu tehnologiju kontrole svjećica kompresijskim paljenjem (Spark plug controlled compression Ignition ili SPCCI), koja koristi jedinstvenu metodu sagorijevanja gorive smjese kako bi kombinirala potpuno oslobođene performanse kod benzinaca, kao i vrhunski odziv kod dizelskih motora.

Ponuda motora podrazumijeva čiste i efikasne motore Skyactiv-G, Skyactiv-D i Skyactiv-X. Tako je u ponudi benzinski Skyactiv-G, 2,0-litreni četverocilindrični motor snage 122 KS, s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača te ručnim ili automatskim 6-brzinskim mjenjačem. Ova verzija benzinskog motora uključuje inteligentni Mazdin sustav M-Hybrid kako bi se postigla veća ekonomičnosti potrošnje goriva. Sustav za deaktiviranje cilindara isključuje dva od četiri cilindra motora u situacijama lakog opterećenja, kao što je pri krstarenju konstantnom brzinom. Isključivanje dva vanjska, krajnje postavljena cilindra smanjuje gubitak crpke i mehaničku otpornost. Volumen usisa protoka zraka, brzine ubrizgavanja goriva i tempiranje paljenja precizno se kontroliraju kako bi se omogućilo glatko prebacivanje između dva cilindra i rada s četiri cilindra te smanjenje potrošnje goriva prilikom krstarenja konstantnim brzinama. Kompaktan i učinkovit, ovaj blagi hibridni sustav sadrži električni motor koji pomaže motoru te 24-voltnu 600kJ litij-ionsku bateriju postavljenu između kotača. Sustav M-Hybrid ne samo da poboljšava ekološku učinkovitost Mazde CX-30, već osigurava bolju voznu sposobnost. Kada automobil počinje ubrzavati ili se zaustavlja, prijelazi se osjećaju glatko i prirodno.

U ponudi je i dizelski Skyactiv-D, 1,8-litreni četverocilindrični motor snage 116 KS i 270 Nm najvećeg okretnog momenta, s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača te ručnim ili automatskim 6-brzinskim mjenjačem. Učinkovite piezo brizgaljke s ultravisokim odzivom dizelskog motora Skyactiv-D 1,8 opremili su ovaj motor sustavom Rapid Multi-Stage Combustion. Kombinacija potrošnje goriva, tišine i smanjenih ispušnih plinova osigurava glatkije i robusnije performanse te poboljšanu ekonomičnost u stvarnom svijetu.

Rapid Multi-Stage Combustion koristi višestruko ubrizgavanje goriva (do šest) u brzom slijedu, dok je klip na ili blizu gornje mrtve točke kako bi stvorio kontinuirano sagorijevanje s kraćim vremenom izgaranja. Buka pri udaru smanjuje se preciznim kontroliranjem količine goriva u svakoj injekciji da bi se izbjegle brze promjene brzine oslobađanja topline tijekom početnog izgaranja. Ubrizgavanje goriva pod visokim tlakom osigurava finu maglicu gorive smjese koja potiče temeljito premiksiranje goriva i zraka te pomaže u postizanju naizgled kontradiktornih aspekata kraćeg razdoblja izgaranja i smanjene buke.

Za one željne jačeg motora u ponudi će biti i revolucionarni dvolitreni benzinac pod nazivom Skyactiv-X sa 190 KS, najvećeg okretnog momenta od 230 Nm. Taj benzinski motor kombinira prednabijanje gorive smjese prije samog paljenja svjećicama. Odmah je nazvan kombinacijom benzinskog i dizelskog motora - diesotto.