Mazdino električno vozilo bit će dostupno najprije u dvije verzije – potpuno električno i ono s proširenim rasponom
Iako Mazda u ovome trenutku ima jedan od najboljih motora s unutarnjim izgaranjem Skyactiv-X, revolucionarni dvolitreni benzinac snage 180 KS koji koristi jedinstvenu Mazdinu tehnologiju SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), japanski proizvođač automobila ne spava. Javnost je, naime, doznala od glasnogovornika Mazde Yoshikazua Nagaija da će na predstojećem autosalonu u Tokiju (od 24. listopada do 4. studenoga 2019.) ovaj japanski proizvođač automobila predstaviti i svoj prvi potpuno električni automobil.
Već su i objavljene slike s testiranja budućeg električnog modela, no zamaskiranog pod karoserijom novog Mazdinog modela CX-30, kompaktnog crossovera koji nosi oznaku Mazda e-TPV. Ime budućeg modela, kao i njegov karoserijski oblik i izgled, Mazda zasad drži u tajnosti. Ipak, riječ je o 'potpuno novom modelu'.
Ako zavirimo ispod pogonske testne verzije u obliku CX-30 e-TPV, vidjet ćemo da se umjesto klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem nalazi potpuno električni pogon i električna 35,5 kWh baterija koja isporučuje 105 kW (143 KS) snage uz 265 Nm okretnog momenta. Što se pohrane energije tiče, riječ je o litij-ionskoj bateriji ukupnog napona od 355 volti sastavljene od prizmatičnih ćelija. Mazda Motor Corporation navodi domet od oko 200 kilometara vožnje u gradu.
Mazda je ovo buduće električno vozilo osmislila sama i proizvela interno, a projekt je odvojen od zajedničkih razvojnih aktivnosti koje poduzima u sklopu Toyotina konzorcija za električna vozila. Taj je konzorcij formiran još 2017. godine, a u tu grupu spadaju Subaru, Suzuki i Toyotin dobavljač Denso.
Električno vozilo bit će dostupno najprije u dvije verzije – potpuno električno i ono s proširenim rasponom. Prva verzija će se orijentirati na tržišta poput Japana, Europe i Kine, gdje 'prolazi' i električno vozilo s kraćim rasponom. No druga verzija s proširenim rasponom smatra se potrebnom za Sjevernu Ameriku i druga tržišta na kojima su dnevne vožnje znatno duže. Očekuje se da će ovu verziju s dužim, proširenim rasponom pokretati mali rotacijski motor. Nešto slično nudi i BMW u svom modelu i3 REx kao rješenje za proširivanje dometa (Range Extender), koji kao pomoćni motor koristi dvocilindrični benzinski motor s motorom iz maxi skutera. Ovaj pomoćni motor služi kao agregat za punjenje baterija strujom.
Ovo rješenje s rotacijskim motorom ima puno potencijala, a ako se pitate, e-TPV se za sada vozi na Mazdinoj specifičnoj platformi BEV s pogonom na prednjim kotačima. Planirane su i dodatne varijacije platforme vozila, pa se nadamo i pogonu na sva četiri kotača.
Mazda uz ove dvije izvedbe istog modela planira hibridnu te plug-in hibridnu opciju. Tijekom 160.000 kilometara e-TPV ima isti utjecaj na okoliš kao i Mazda3 s dizelskim motorom, ako je suditi prema prezentaciji.
Više će detalja biti otkriveno tijekom salona automobila u Tokiju u listopadu, a e-TPV označava Technology Prove-out Vehicle. Planirano je da se proizvodna verzija pojavi na tržištu 2020. za modelnu godinu 2021., prema obećanjima Akire Marumota, predsjednika i glavnog izvršnog direktora Mazda Motor Corporatona. Plug-in hibridna verzija uslijedit će 2021. godine.