Tri od šest verzija E-klase kombiniraju prednosti vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem s prednostima električnog automobila. Nova E-klasa dolazi u sljedećim verzijama: E 200, E 220 d, E 220 d 4MATIC (sve blagi hibridi) te plug-in hibridi E 300 e, E 300 e 4MATIC, E 400 e 4MATIC
Mercedes-Benz je upravo predstavio novu, šestu generaciju E-klase, serije 214. Više od 75 godina, E-klasa je postavljala standard za luksuzne limuzine srednje klase. Ove će godine Mercedes-Benz otvoriti novo poglavlje za poslovne limuzine, jer nova E-klasa pokazuje put u prijelazu s motora s unutarnjim izgaranjem na električni pogon. U isto vrijeme, njegova nova elektronička arhitektura omogućuje sveobuhvatno digitalno korisničko iskustvo. Prvi salonski modeli nove E-klase stižu kod europskih prodajnih partnera u jesen 2023. godine.
Klasične proporcije i posebne karakterne linije u dizajnu eksterijera
Nova E-klasa ima proporcije klasične trovolumenske limuzine: kratki prednji prepust i dugačak poklopac motora praćeni su staklenikom koji je smješten dosta unazad. Dizajn 'kabine prema natrag' zaokružuje dobro proporcionalan stražnji prevjes.
Crna površina nalik na ploču povezuje rešetku hladnjaka s prednjim svjetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizualno podsjeća na modele Mercedes-EQ. Trodimenzionalno dizajnirana maska hladnjaka je progresivna ili klasična, ovisno o liniji opreme. Osvijetljeni okvir rešetke hladnjaka (opcija) ima dva optička vlakna iza kromiranih traka. Svjetlo se dovodi u snopove staklenih vlakana preko LED modula.
Nova E-klasa standardno ima LED prednja svjetla visokih performansi. Kao dodatna oprema, DIGITAL LIGHT je dostupan bez i sa funkcijom projekcije. Sve varijante prednjih svjetala nude prepoznatljiv dnevni i noćni dizajn. Kao tipično obilježje marke, dnevna svjetla imaju oblik obrve. Powerdomes izbočine naglašavaju poklopac motora.
Bočni pogled posebno dobro dočarava skladne proporcije i prepoznatljivi dizajn 'kabine unatrag'. Ručke na vratima koje se uklapaju u ravninu poznate iz luksuznih modela Mercedes-Benz dostupne su kao opcija. Dvije odvojene karakterne linije sa strane naglašavaju sportski karakter automobila.
Naglasci na stražnjoj strani uključuju dvodijelna LED svjetla s novom konturom i posebnim dizajnom, jer uzorak zvijezde u obje svjetlosne jedinice daje poseban dnevni i noćni dizajn.
Vanjske dimenzije nove E-klase su sljedeće: duljina 4949 mm, širina 1880 mm (bez vanjskih retrovizora), visina 1468 mm. Velikodušne dimenzije putničkog prostora djelomično su posljedica međuosovinskog razmaka koji je 22 mm duži od onog kod prethodnog modela (2961 mm). Volumen prtljažnika je 540 l, a težina vozila kreće od 1915 kg.
Nova E-klasa posebno je agilna i vrlo stabilna s opcijskim upravljanjem stražnje osovine. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je 4,5 stupnjeva. U modelima E-klase s 4MATIC krug okretanja iznosi 11,1 metar umjesto 12,0 metara, dok je u verzijama sa stražnjim pogonom smanjen s 11,6 na 10,8 m.
Standardni Active Parking Assist sada se može pokrenuti intuitivno putem zaslona osjetljivog na dodir. Nadalje, automatizirano parkiranje i isparkiranje puno je brže nego prije, jer je brzina povećana do 4 km/h.
S Cd vrijednošću od 0,23, nova E-klasa ima vrlo dobre rezultate u svom segmentu vozila. Frontalna površina A od 0,236 m2. nešto je veća od prethodnog modela (0,234 m2).
Unutrašnjost: MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna interijera
Upravljačka ploča omogućuje digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-klasa opremljena opcijskim zaslonom za suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreena proteže se do središnjeg zaslona. Vizualno odvojen od ovoga je vozačev zaslon u vozačevom vidnom polju. Modeli bez zaslona za suvozača imaju veliki ukrasni element koji se proteže do sredine. Vizualno odvojen, čini se da središnji zaslon lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.
Prednji dio ploče s instrumentima osvijetljen je svjetlosnom trakom aktivnog ambijentalnog osvjetljenja. To ide u širokom luku od vjetrobranskog stakla, pored A-stupa i do vrata. To stvara velikodušan osjećaj prostora. Naizgled slobodno plutajući kontrolni niz u gornjem dijelu panela vrata odgovara izgledu staklenih površina zaslona.
Središnja konzola oblikovana je kao homogena cjelina i ravnomjerno se spaja s donjim dijelom armaturne ploče. Sprijeda je pretinac s poklopcem i držačima za čaše integriran u trodimenzionalno oblikovan ukrasni element. U stražnjem dijelu središnje konzole nalazi se mekani podstavljeni naslon za ruke.
Središnja ploča vrata neprimjetno se spaja s naslonom za ruku s konkavnim zahvatom. Prednji dio ovdje je dizajniran kao metalik high-tech element. Služi kao ručka za hvatanje i zatvaranje i uključuje prekidače za električne prozore. Još jedna značajka je slobodno plutajući kontrolni niz koji uključuje otvarač vrata i kontrole za funkcije sjedala.
Obrisi površine sjedala i naslona za leđa elegantno teku iznutra prema van i izgledaju kao da lebde iznad baze sjedala zahvaljujući njihovom slojevitom dizajnu. Uvučene okomite crte prate vanjsku konturu, šireći se prema vrhu.
Što se tiče prostranosti, E-klasa je jedan od favorita u svom segmentu. Vozač ima 5 mm više prostora za glavu nego u prethodnom modelu. Putnici straga posebno imaju koristi od dva centimetra dužeg međuosovinskog razmaka: prostor za koljena i maksimalni prostor za noge povećani su za 10 odnosno 17 mm. Povećanje širine lakta straga još je veće: sada iznosi 1519 mm. To je povećanje od 25 mm i gotovo razina S klase. Uz dva stila prikaza (klasični i sportski) i tri načina rada (navigacija, pomoć, servis), grafika zaslona može se individualizirati. Novi MBUX prati promjena u prikazu glavnih ikona na zaslonima. Predstavljene su na jednostavniji način, a temeljene su na bojama koje se koriste za pločice pametnog telefona.
Ovisno o tržištu, koristi se komunikacijski modul s 5G kao tehnologijom prijenosa. Ovaj standard za mobilne telefone omogućuje puno brže prijenose podataka od LTE/UMTS.
S digitalnim ključem vozila, iPhone i Apple® Watch postaju ključ automobila. Ako vozač nosi kompatibilni uređaj, može se koristiti za pokretanje i zaključavanje E-klase. Također je moguće dijeljenje ključeva: Digitalni ključ vozila može se dijeliti s do 16 osoba. Na onim tržištima gdje su dostupne usluge Mercedes me connect, predinstalacija za digitalni ključ vozila čini dio KEYLESS-GO paketa pogodnosti. Ova kombinacija opreme dostupna je u novoj E-klasi od Premium paketa nadalje.
Funkcija blokiranja suvozačevog zaslona radi u dvije faze: prije svega, sustav prepoznavanja zauzetosti sjedala registrira je li sjedalo do vozača zauzeto. U tom slučaju dodirna površina zaslona može se koristiti sa suvozačevog sjedala putem MBUX-a. Ako suvozačevo sjedalo nije zauzeto, zaslon postaje digitalna ukrasna značajka.
U novoj E-klasi kupci mogu kreirati vlastite rutine u MBUX-u. Pritom mogu međusobno povezati uvjete i funkcije. Na primjer, 'Uključite grijanje sjedala i postavite ambijentalno osvjetljenje na toplo narančasto ako je unutarnja temperatura ispod dvanaest stupnjeva Celzijusa'.
Mnogi putnici imaju iskustvo automobilske bolesti. Novi program protiv bolesti putovanja ENERGIZING COMFORT može pomoći u ublažavanju simptoma kod suvozača ili odgoditi njihovu pojavu, smanjiti percipiranu ozbiljnost i općenito poboljšati dobrobit.
U novoj E-klasi, akustika se sada može doživjeti trećim osjetilom: aktivna svjetlosna traka na vrhu ploče s instrumentima i na pločama prednjih vrata može se koristiti za stvaranje vizualne interpretacije bilo kojeg sadržaja iz bilo kojeg izvori zvuka za zabavu.
THERMOTRONIC automatski sustav kontrole klime (dodatna oprema) koristi novu vrstu otvora za zrak: sve mlaznice u prednjem dijelu mogu se podesiti električnim putem kao čarolijom. Nova funkcija udobnosti zove se Digital Vent Control. Tehnički je izveden s aktuatorima, a dvije od ovih malih električnih pogonskih jedinica nalaze se u svakom ventilacijskom kanalu.
Mercedes-Benz je koristio gotovo 500 mikrofona tijekom rada na aeroakustičkom razvoju.
Brojni sustavi pomoći u vožnji, od kojih su neki dodatno razvijeni
Standardna oprema E-klase sa sustavima pomoći u vožnji uključuje Active Distance Assist DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Parking Package s kamerom za vožnju unatrag i Speed Limit Assist. Status i aktivnost sustava pomoći u vožnji prikazani su preko cijelog zaslona u načinu rada za pomoć na vozačevom zaslonu.
U kombinaciji s kamerom, ATTENTION ASSIST sada nudi i upozorenje o ometanju vozača na 3D zaslonu za vozača (dodatno): ako vozačeve oči nisu usredotočene na cestu nekoliko sekundi, ATTENTION ASSIST može detektirati smetnju i zvučno upozoriti vozača i vizualno. Ako vozač i dalje ne uspije obratiti pozornost na prometnu situaciju, dolazi do eskalacije s drugim upozorenjem i kontinuiranim tonom upozorenja. Ako vozač i dalje ne reagira na upozorenje, sustav može pokrenuti zaustavljanje u nuždi pomoću Active Emergency Stop Assist.
Driving Assistance Plus paket također se nudi kao dodatna oprema, primjerice kao dio paketa Premium. Komponente uključuju Active Steering Assist, koji pomaže u održavanju voznog traka. Kao što je već na autocestama, E-klasa se sada također može automatski ponovno pokrenuti u gradskom prometu i na seoskim cestama nakon duljeg mirovanja. Još jedna nova značajka: ako Active Steering Assist više nije dostupan jer oznake voznih traka nisu jasno vidljive, on to signalizira vozaču vibracijama u kolu upravljača.
Pogonski sklopovi
Zahvaljujući sustavnoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju veličine, nova E-klasa postavlja nove standarde učinkovitosti. Polovica svih modela bit će plug-in hibridi četvrte generacije. Tri od šest verzija E-klase kombiniraju prednosti vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem s prednostima električnog automobila. Asortiman proizvoda već postiže ovaj visok udio pri lansiranju na tržište. Uz isključivo električni domet od preko 100 kilometara (WLTP), modeli će u mnogim slučajevima biti na cestama isključivo na električni pogon, bez upotrebe benzinskog motora.
Nova E-klasa dolazi u sljedećim verzijama: E 200, E 220 d, E 220 d 4MATIC (sve blagi hibridi) te plug-in hibridi E 300 e, E 300 e 4MATIC, E 400 e 4MATIC.
Motori s unutarnjim izgaranjem su jedinice s četiri i šest cilindara iz trenutne modularne Mercedes-Benzove obitelji motora FAME (Family of Modular Engines). Sukladno tome, raspon motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, s elektrifikacijom temeljenom na potrebama.
Uz turbo punjenje, i dizelski i benzinski motori imaju inteligentnu podršku integriranog starter-generatora (ISG). Oni su dakle blagi hibridi. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora povećana je sa 15 na 17 kW, a okretni moment na 205 Nm.
ISG koristi ugrađeni električni sustav od 48 volti koji osigurava funkcije poput klizanja, pojačanja ili povrata energije i omogućuje značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori se također pokreću vrlo brzo i udobno, tako da je start/stop funkcija za vozača gotovo jednako neprimjetna kao prijelaz iz klizanja s isključenim motorom na snažno ubrzanje pod snagom motora. U praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG-a i motora s unutarnjim izgaranjem osigurava izvanredno miran rad.
Benzinski modeli: s mnogo inovacija u usporedbi s prethodnim agregatima
Četverocilindrični benzinski motor (M 254) u početku je dostupan u E-klasi sa 150 kW kao E 200. Slijedit će daljnje izlazne razine. Mercedes-Benz je u modelu M 254 objedinio sve inovacije modularne obitelji motora FAME u jednoj jedinici. Oni uključuju NANOSLIDE® premaz cilindra, CONICSHAPE® honanje cilindra (honiranje trube) i sustav naknadne obrade ispušnih plinova postavljen direktno na motor. Vrhunski model s elektrificiranim rednim šestocilindrašem zaokružit će ponudu motora.
Dizel: trenutni stupanj razvoja
E 220 d i E 220 d 4MATIC pokretan je motorom OM 654 M. Elektrifikacija također uključuje korištenje električnog kompresora rashladnog sredstva za klimatizacijski sustav. OM654M u E 220 d puni jednostupanjski turbopunjač s promjenjivom geometrijom turbine i valjkastim ležajevima optimiziranim trenjem. Turbopunjač je podešen tako da motor reagira brzo i glatko isporučuje svoju snagu. Četverocilindrični dizel također je u korak s naknadnom obradom ispušnih plinova. Snažnija varijanta sa šestocilindričnim motorom također će uskoro uslijediti u dizelskoj ponudi.
Standardni Active Parking Assist sada se može pokrenuti intuitivno putem zaslona osjetljivog na dodir. Nadalje, automatizirano parkiranje i isparkiranje puno je brže nego prije, jer je brzina povećana do 4 km/h.
Mjenjač: automatski kao standard
Mjenjač 9G-TRONIC dodatno je razvijen i koristi se u svim modelima E-klase. Električni motor, energetska elektronika i hladnjak mjenjača sada su premješteni u ili na mjenjač. Prethodno potrebni vodovi su eliminirani, što nudi prednosti s obzirom na prostor za ugradnju i težinu.
Osim toga, povećana je učinkovitost prijenosa. Između ostalog, optimizirana interakcija s električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje brzinu isporuke mehaničke pumpe za 30 posto u usporedbi s prethodnikom – što je dobro za učinkovitost. Nadalje, koristi novu generaciju potpuno integrirane kontrole prijenosa s višejezgrenim procesorom i novim dizajnom i tehnologijom povezivanja. Osim povećane računalne snage, broj električnih sučelja drastično je smanjen, a težina kontrola mjenjača smanjena je za 30 posto u usporedbi s prethodnikom.