Prethodna A-klasa bila je prekretnica za Mercedes. Nakon višegodišnjeg kaskanja za konkurencijom, novi svježiji dizajn i hrabriji nastup vratili su Mercedes na čelo premium segmenta
Proizvođač s logom trokrake zvijezde nada se da će nova, netom predstavljena četvrta generacija A-klase, dodatno zacementirati njihovu poziciju, a pritom su odlučili igrati poprilično na sigurno. Za početak, tu je nešto atraktivniji dizajn koji u mnogočemu podsjeća na nedavno predstavljeni CLS.
Također podsjeća i na prethodnu A-klasu, što nije ni čudno budući da se novi model gradi na njenoj prilagođenoj platformi. Nova A-klasa jest veća, međuosovinski razmak je povećan za 30 mm, a i trag između kotača je širi za 14 mm. U opipljivim dimenzijama nova A-klasa je duža za 120 mm, šira za 16 mm i viša za 2 mm. Prvi čovjek Mercedesa, Dieter Zetsche, kaže da se sad vozi kao C-klasa, te raspolaže tehnologijom poput S-klase.
Za vožnju tek treba vidjeti budući da su se Nijemci odlučili za dvije opcije ovjesa. Pristupačniji modeli dobit će McPherson sprijeda i torzijsku osovinu straga, dok će oni skuplji dolaziti s potpuno neovisnim ovjesom, odnosno McPhersonom sprijeda i multilinkom straga.
Po pitanju tehnologije A-klasa je dobila set poluautonomnih tehnologija - od adaptivnog tempomata i automatskog kočenja do držanja automobila unutar trake, no na odužem popisu najzanimljiviji novitet jest asistencijski sustav MBUX koji funkcionira na sličan način poput Amazonove Alexe ili Appleovog Sirija. Drugim riječima ako kažete na glas ‘hej, Mercedes’ automobil će biti spreman poslušati i razumjeti što ga tražite a ne slijediti isključivo predefinirane glasovne naredbe.
Uz vanjski, najveće preinake doživio je dizajn interijera koji sad doista izgleda kao da pripada znatno višoj klasi. U najprestižnijoj izvedbi moguće je dobiti dva ogromna digitalna zaslona kontrolne ploče i Infotainment sustava, a tu su još i grijana i hlađena sjedala, te LED ambijentalno osvjetljenje koje može prilagoditi rasvjetu unutar vozila u čak 64 boje.
Tehnička strana priče kaže još da će A-klasa inicijalno krenuti u prodaju s odabirom između tri motora, dva pogona i dva prijenosa. U ponudi će biti dva benzinca i jedan dizelaš. Slabiji benzinac dolazi s ručnim mjenjačem, dok snažniji benzinac i dizelaš mogu biti opremljeni sedmerobrzinskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke.
A-klasa standardno prenosi snagu na prednje kotače no moguće je opremiti automobil i 4Matic integralnim pogonom. Pod poklopcem slabijeg benzinca A 200 nalazi se 1.4-litreni turbopunjeni motor od 160 KS i 250 Nm, dok snažnijeg benzinca A 250 pogoni 224 KS snažni dvolitreni četverocilindraš s 350 Nm. Dizelaš A 180d, pak, koristi 1.5-litreni četverocilindrični motor od 116 KS i 260 Nm nastao u suradnji s Renault-Nissan alijansom.
Nova A klasa u prodaju kreće već u ožujku, a Mercedes tek treba definirati cijene.