Privatni osobni automobili trenutno predstavljaju značajan faktor udobnosti u usporedbi s drugim prijevoznim sredstvima. Gotovo svi anketirani izjavili su da se osjećaju ugodnije u automobilu ili jednako ugodno kao prije krize
Institut za prometna istraživanja njemačkog zrakoplovnog centra (DLR ili Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt) proveo je studiju kako bi ispitao kako koronavirusna kriza utječe na ponašanje mobilnosti njemačkog stanovništva. DLR je ispitao 1000 ljudi u dobi između 18 i 82 godine. Istraživače je posebno zanimalo koja su sredstva prijevoza ispitanici koristili u krizi i koliko su se ugodno osjećali. Oni su također ustanovili kako se promijenilo ponašanje mobilnosti u područjima kupovine, putovanja, rada i slobodnog vremena kao rezultat pandemije.
'Jasno je da korona pandemija iz temelja mijenja naše ponašanje u kretanju. Posebno javni prijevoz mora nekako premostiti ovu 'sušu' i treba mu potpora. Mnogo je pokazatelja da će automobili i bicikli izaći iz krize kao pobjednici', sažela je prof. Barbara Lenz, direktorica Instituta za prometna istraživanja DLR.
Privatni automobil je prvi izbor, a javni prijevoz gubitnik u krizi
Privatni osobni automobili trenutno predstavljaju značajan faktor udobnosti u usporedbi s drugim prijevoznim sredstvima. Gotovo svi anketirani izjavili su da se osjećaju ugodnije u automobilu ili jednako ugodno kao prije krize. To nije slučaj s bilo kojim drugim oblikom prijevoza. Veliki gubitnici uključuju sve oblike javnog prijevoza. Bilo da se radi o lokalnom prijevozu, prijevozu na veće udaljenosti, dijeljenju automobila (car sharing) ili avionu, njihova upotreba doživjela je potpuni krah, a ljudi se istovremeno osjećaju manje ugodno njihovim korištenjem ili idejom da ih koriste.
Što češće koriste javni prijevoz u svakodnevnom životu, to je veća neugodnost u trenutnoj situaciji. Otprilike trećini ispitanika iz domaćinstava bez vlastitog automobila (nešto više od 20 posto u Njemačkoj) nedostaje automobil kao prijevozno sredstvo. Šest posto kućanstava bez automobila kaže da razmišljaju o kupnji automobila zbog širenja virusa korone. Općenito, devet posto svih ispitanika razmišlja o kupovini bicikla ili električnog bicikla.
'U kontekstu korona krize, zasigurno se može govoriti o 'oživljavanju' privatnog automobila. Čini se da osjećaj osobne sigurnosti trenutno ima snažan utjecaj na izbor prijevoznih sredstava', nastavila je Lenz. 'Iznenađujuće je da posebno velikom broju mladih građana nedostaje vlastito vozilo u ovoj situaciji. Neće samo biti uzbudljivo za nas istraživače vidjeti hoće li se taj razvoj nastaviti i nakon korone", kaže Barbara Lenz.
Vožnja s posla i mobilnost u slobodno vrijeme
Manje od polovice zaposlenih među ispitanicima odlazi na posao jednako često kao i prije krize. Više od 70 posto njih koristi se osobnim automobilom kako bi došli do posla, 14 posto se vozi biciklom, 12 posto se vozi autobusom ili vlakom, a devet posto ide pješice.