Popravak automobila

Nezadovoljni ste radom ovlaštenih servisa? Regulatori EU-a stavit će ih pod povećalo

08.03.2019 u 12:44

Bionic
Reading

Mnogi vlasnici osobnih automobila nisu zadovoljni stanjem na tržištu i žele veću konkurenciju u tom segmentu

Vlasnici osobnih automobila, posebno novih, koji su još u garantnom roku, prije ili kasnije moraju otići u ovlašteni servis kako bi popravili svoj pokvareni automobil ili ga samo redovito održavali. Iako su mnogi od njih zadovoljni postojećom uslugom, neki baš i nisu, pa je za građane Europske unije najprirodniji put taj da se sa svojim pritužbama obrate regulatorima tržišta u EU koji obuhvaćaju to područje.

Nikakva istraga po tom pitanju još nije pokrenuta, no Margrethe Vestager, europska povjerenica za tržišno natjecanje, izjavila je kako će takva studija obuhvatiti proizvođače automobila, uključujući Renault, Jaguar Land Rover, Peugeot i tvrtku Accenture koja proizvodi softver. Vlasnici automobila koji žele više konkurencije i mogućnost korištenja drugih servisera ili garaža od onih koji su certificirani za njihove automobile.

'To nije istraga, to nije slučaj, ali to je dio našeg nadzora nad tržištem i na ovom području. Želimo ponovno steći osjećaj za ovo tržište jer je to u velikoj mjeri povezano s podacima. Možete pristupiti podacima kako biste servisirali auto', rekla je Vestager.

Renault, JLR, Peugeot i drugi proizvođači automobila povećali su prihod za više od milijardu dolara u proteklom desetljeću korištenjem sofisticiranog softvera za cijene, prodajnih prezentacija Accenture i drugih dokumenata koji su predani u sudskom postupku. Softver djeluje tako da identificira koje bi kupci rezervne dijelove u proizvodnom asortimanu bili spremni platiti više, koliko podići cijene i koje cijene ne bi trebale biti povećane, rekao je Accenture potencijalnim klijentima. Tvrtka Accenture zanijekala je da je softver nepravedan prema vozačima i naglasila je da je fokus na povećanju učinkovitosti njihovih klijenata.

Renault, JLR i Peugeot tvrde da su njihove cjenovne strategije za rezervne dijelove legalne, da nisu iskoristili vlasnike automobila te su takve strategije bile usmjerene na učinkovitost i osiguravanje dostupnosti za vozače.

Francuski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja izjavio je prošle godine da je ispitao softver i nije vidio razlog za pokretanje potpune antitrustovske istrage.