Prije premijere

Objavljene prve fotografije Škode Kamiqa: Mali SUV za vožnju gradom

27.02.2019 u 15:21

Bionic
Reading

Češki proizvođač automobila Škoda ovoga tjedna objavio je fotografije svog novog modela Kamiq, urbanog malog SUV-a koji spaja agilnost kompaktnog automobila s voznom visinom SUV-a.

Ovo je treći SUV iz obitelji Škoda, a najveći je Kodiaq duljine 4697 mm te Karoq duljine 4382 mm. Duljina Kamiqa je 4241 mm, što je nešto duže od njegovih izravnih konkurenata Seat Arone s 4138 mm, Renault Captura s 4165 mm, ali kraće od Dacia Dustera s 4341 mm. Duster je bio drugi najprodavaniji model iz segmenta malih SUV-a prošle godine. Kamiq je od podloge 37 mm viši od novog Škodinog kompaktnog modela tvrtke Scala te će brendu omogućiti pristup novim kupcima koji žele automobil visoke kvalitete za gradsku vožnju.

Poput malih SUV vozila Seat Arone i VW T-Roca, Kamiq je izgrađen na MQB platformi VW Grupe. I bit će u izravnoj borbi za naklonost kupaca s novim modelima u sektoru, kao što su Hyundai Kona, Kia Stonic i Citroen C3 Aircross, kao i nasljednikom Renault Captura, najprodavanijeg modela ovog segmenta. Prošle godine prodaja malih SUV vozila porasla je za 37 posto u Europi, na 1,83 milijuna, što je gotovo jednako prodaji kompaktnih SUV vozila od 1,88 milijuna. Što se tiče najvećeg Škodinog SUV-a, Kodiaq je bio drugi najprodavaniji srednje veliki SUV u Europi prošle godine iza Peugeota 5008 s nešto više od 66.000 prodanih vozila, dok je Karoq bio deveti u sektoru u svojoj prvoj godini prodaje, s 82.032 prodanih primjeraka, prema podacima JATO Dynamicsa. No u Škodi već sad izjavljuju da će Kamiq biti drugi najprodavaniji SUV tvrtke.

Nova Škoda Kamiq Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Kamiq se oslanja na sigurnosnu i infotainment opremu VW Grupe kako bi mu se omogućio odabir opreme što se obično vidi u skupljim modelima. Dostupna je standardna poluautonomna tehnologija, što podrazumijeva automatsko kočenje u hitnim slučajevima pri gradskim brzinama i pomoć pri vožnji unutar granica vozne trake. Na izbor kupcima su prilagodljiva cruise kontrola te bočna pomoć side-assist, koja upozorava na pretjecanje automobila straga i pomoć pri parkiranju.

Druga dostupna tehnologija uključuje automatska prednja svjetla, grijani upravljač, grijana sjedala sprijeda i straga te električna vrata prtljažnika. Dodatni sportski ovjes spušta automobil za 10 mm, uz podesive amortizere.

Infotainment displej postavljen je malo iznad instrumentne ploče i veličine je 9,2 inča. Takozvana virtualna kabina, tehnologija koja se prvi put pojavila na Audiju, dodatni je zaslon koji zamjenjuje brojčanike ispred vozača.

Automobil će od samog lansiranja na tržište biti dostupan s četiri motora. Ulazni motor je benzinski 1-litreni trocilindrični motor s turbopunjačom, uz dvije jačine motora, dok je najjača izvedba benzinskog motora 1,5-litreni turbočetverocilindrični agregat s isključivanjem cilindara pri konstantnim brzinama, radi veće ekonomičnosti. Od dizelskih motora na raspolaganju će biti 1,6-litreni motor.

I za kraj, treba reći da Kamiq dijeli svoje ime s malim SUV-om u Kini, koji je već u proizvodnji, a temelji se na jeftinijoj platformi PQ.

01_kamiq_ext
  • 190225_kamiq_rear
  • 02_kamiq_ext
  • 04_kamiq_ext
  • 10_kamiq_detail
  • 11_kamiq_detail
    +7
Nova Škoda Kamiq Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda