Testni model je u gradskoj vožnji spretan i okretan, a kako se prednja sjedala mogu podignuti, čak i unatoč malenim dimenzijama vozač i suvozač imaju osjećaj visokog položaja sjedenja kao u nekom većem crossover SUV-u. Sportsko uređenje naročito lijepo dolazi do izražaja unutar kabine
Prije nešto više od pet godina Škoda je na Ženevskom salonu pokazala potpuno novi subkompaktni crossover SUV iz B-segmenta automobila. Kamiq je izašao na tržište u rujnu 2019. i još uvijek je najmanji od ostalih Škodinih SUV-ova: Karoqa, Enyaqa (EV), Enyaqa Coupé (EV) i Kodiaqa. I biti će to sve do izlaska na tržište potpuno električnog modela Epiq (EV) duljine 4,1 m. Naravno, još jedan potpuno električni model naziva Elroq (EV) uskoro stiže, no on će kao rođak Enyaq linije biti ipak veći po dimenzijama od Kamiqa duljine 4,2 m. Kamiq, urbani mali crossover, se temelji na konceptu Vision X koji je Škoda prvi put predstavila javnosti 2018. Kao i kod Karoqa i Kodiaqa, ime Kamiq temelji se na riječi iz inuitskog jezika, u slobodnom prijevodu 'nešto što savršeno pristaje kao druga koža u svakoj situaciji'.
Kamiq nudi prednosti SUV-a kao što su bolji pregled i udobniji ulazak i izlazak zahvaljujući povišenom položaju sjedenja, zajedno s većim razmakom od tla, te kombinira te značajke s agilnošću i upravljanjem kompaktnog automobila. Više od 351.000 Kamiqa dosad je sišlo s proizvodne trake, što ga čini najprodavanijim Škodinim SUV-om u 2021. i 2022., ispred svoje velike braće, Kodiaqa i Karoqa. Kamiq je isporučen kupcima na 60 tržišta diljem svijeta.
Poput malih SUV vozila Seat Arone i VW T-Roca, Kamiq je izgrađen na platformi MQB VW Grupe. I izravni je konkurent modelima u segmentu, kao što su to na primjer Toyota Yaris Cross, Hyundai Kona, Citroën C3 Aircross, Renault Captur, Peugeot 2008, VW T-Cross ili Fiat 600 Hybrid.
I da, Kamiq je usko povezan s modelom Škoda Scala, koji je s druge strane kompaktni urbani model nešto veće duljine (4,36 m). Stoga nije niti čudno da su oba ova modela doživjela svoj facelift u isto vrijeme, u kolovozu 2023. I Kamiq i Scala su doživjeli niz promjena, posebice na području dizajna i praktičnosti. Nova Scala ima još sportskiji dojam od originala, dok Kamiq odiše robusnijim SUV karakterom. Izgled Scale još je više inspiriran konceptom Vision RS, dok je Kamiq preuzeo neke detalje od svoje SUV braće, Karoqa i Kodiaqa.
Mi smo na svom testu imali model točne oznake Kamiq FL Monte Carlo 1.0 TSI 85 kW, a radi se o modelu s trocilindričnim benzinskim motorom snage 115 KS sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i sportskom razinom opreme inspiranom legendarnom reli utrkom Monte Carlo.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Osvježeni Kamiq je doživio promjene na rešetki hladnjaka, koja sada daje još samouvjereniji dojam. Uspravniji je i malo zdepastiji, s dvostrukim rebrima, a i ovdje postoji hrabar kontrast u završnim obradama.
Kamiq standardno ima LED prednja svjetla, a u opciji su i vrhunska TOP LED Matrix prednja svjetla (kao u našem slučaju). Ova prednja svjetla omogućuju vozaču da drži upaljeno puno svjetlo noću, dok pametna tehnologija sprječava bliještenje drugih sudionika u prometu. Mi smo imali i prednja LED svjetla za maglu sa Corner funkcijom. Stražnja TOP LED svjetla su s dinamičnim pokazivačima smjera.
Kada je lansirana, Scala je bila prvi Škodin model koji je dobio natpis Škoda na stražnjoj strani umjesto tradicionalnog logotipa češkog proizvođača automobila. Sada ažurirani model Kamiq (i Scala) dobiva nove natpise, koje je Škoda nedavno predstavila u sklopu preobrazbe svog korporativnog identiteta. U sklopu serijskog paketa 'Sunset' za Monte Carlo opremu naš je model imao i dodatno zatamnjena stražnja stakla.
Rekli smo već da je naš model Kamiqa bio razine opreme Monte Carlo, a to podrazumijeva brojne promjene izvana i iznutra. Monte Carlo dizajn odaje dojam dinamičnosti na prvi pogled. Aerodinamički optimiziran prednji branik s integriranim spojlerom i brojnim sjajno crnim elementima (okvir maske, spojler na prednjem braniku, difuzor stražnjeg branika, bočni pragovi, lajsne na prozorima, vanjski retrovizori, krov, panoramski stakleni krov, uzdužne krovne šine) doprinose posebnom dobrom izgledu Kamiqa. Natpis 'Monte Carlo' i stilizirana ciljna zastava s crno-bijelim kvadratićima se nalaze na oba prednja blatobrana. Naš je model imao i posebne naplatke.
Rekli smo već da se osvježeni Kamiq, kao i njegova izvorna verzija iz 2019. temelji na platformi MQB-A0 Volkswagen grupe. Novi Kamiq nudi vrlo visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti, zahvaljujući krutoj karoseriji i sada još naprednijoj ponudi sustava pomoći. Osim toga, ova platforma omogućuje ugradnju učinkovitih, modernih TSI motora iz evo2 generacije, s izlaznom snagom u rasponu od 95 KS (70 kW) do 150 KS (110 kW).
Vanjske dimenzije osvježenog Kamiqa su ostale nepromijenjene u odnosu na model iz 2019.: duljina 4241 mm, visina (s krovnim nosačim) 1534 mm (ostale razine opreme 1531 mm), širina 1793 mm (s otvorenim retrovizorima 1988 mm), međuosovinski razmak 2639 mm, visina od podloge 188 mm. Krug okretanja je 10,8 m.
Što se prtljažnog prostora Kamiqa tiče, obujam mu je bez rezervnog kotača 400 l, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (u omjeru 40/60) raste do 1395 l. Težina našeg modela je 1233–1316 kg s vozačem od 75 kg, u ovisnosti od dodatne opreme, a može vuči prikolicu težine 1200 kg (kočena) ili 610 kg (nekočena).
Kad je riječ o kotačima, naš model je imao standardne 17-colne aerodinamičke crne lakometalne naplatke 'Kajam Aero' (6,5Jx17), s ljetnim gumama Continental EcoContact 6 dimenzija 205/55 R17. Imali smo i rezervnu gumu smanjenih dimenzija 195/60R16 na čeličnom naplatku.
Inače, vanjska dvobojna boja našeg modela je uključivala Moon Bijelu metalik za karoseriju, uz crni krov.
Unutrašnjost
Osvježeni Kamiq je kad je riječ o uređenju interijera kabine našao inspiraciju u električnom SUV-u Enyaq, a na izbor je između šest dizajna interijera. Postoje tri razine opreme, Essence, Selection i Monte Carlo, s nizom tradicionalnih sportskih detalja kao što su crni elementi karoserije, sportska sjedala i podesivo ambijentalno LED unutarnje osvjetljenje.
Naša verzija Monte Carlo imala je jedinstveno sportsko uređenje s crnim stropom i prozirnim panoramskim krovom.
Definitivno se ubrajaju među najizrazitije elemente sportska sjedala s crvenim i sivim prugama i umjetna koža u karbonskom dizajnu, sportski volan i ukrasno oblaganje armaturne ploče i presvlake panela vrata umjetnom kožom u karbonskom dizajnu.
Sjedala su, posebno prednja, jako lijepo sportski obikovana i iz jednog komada.
Osim toga uz Mali kožni paket, koji uključuje izvsno oblikovano sportsko trokrako višenamjensko kožno kolo upravljača s dijelovima od perforirane kože i natpisom 'Monte Carlo' na ravnom donjem dijelu kola, tu su i sportske aluminijem obložene pedale, kao i dekoratvni pragovi prednji vrata s natpisom 'KAMIQ'. Češki proizvođač automobila također koristi i održivije materijale.
Mjesta u kabini ima posve dovoljno za četiri osobe (i petu ako zatreba), a čak i viši vozači neće morati pogurnuti svoje sjedalo skroz do kraja, pa će gotovo uvijek ostati mjesta i za one putnike straga.
Unutar automobila, digitalna tehnologija je nadograđena, s digitalnom instrumentnom pločom kao standardnom opremom i opcijskim 10,25-inčnim virtualnim kokpitom. Mi smo ipak imali standardnu 8-inčnu digitalnu instrumentnu ploču.
Naš je Infotainment zaslon imao dijagonalu od 8,25 (postoji i opcijski od 9,2 inča), što uključuje SmartLink - povezivanje mobilnog uređaja, prikaz podržanih aplikacija mobilnog uređaja na Infotainment zaslonu u vozilu. Dostupni načini povezivanja su Android Auto i CarPlay.
Upravljačka ploča klima uređaja redizajnirana je i dobila nove rotacijske mehaničke komande. Mi smo imali u kabini 4 USB-C priključka, 8 zvučnika, ambijentalno osvjetljenje, automatski klima-uređaj 'Climatronic' s elektronskom regulacijom i senzorom za vlagu, Bluetooth povezivanje s mobilnim uređajem, Care Connect - 3 godine, Isofix pripremu za dječje sjedalice na stražnjim vanjskim sjedalima i na prednjem suvozačkom sjedalu.
Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču
Naravno, osvježeni Kamiq je opremljen modernim sustavima sigurnosti i pomoći ili funkcijama povezivanja kao standard. Naš je testni model imao sljedeće: 'Driver Alert' - sustav prepoznavanja umora i upozorenja vozača; Front Assist' - radarski nadzor, prostora ispred vozila, automatsko kočenje; 'Kessy' - sustav ulaska, izlaska i pokretanja vozila bez ključa (bez SAFE funkcije).
Tu su još serijski: 'Light Assist' - uključuje funkcije 'Coming Home', 'Leaving Home', 'Tunnel Light', Day Light' i senzor za kišu; Parkirni senzori sprijeda i straga; Pomoć pri kretanju na uzbrdici – Hill hold control; Tempomat i limitator brzine; Upozorenje za ispuhanu gumu; Vanjska osvrtna zrcala - automatski zatamnjivo na vozačevoj strani, el. podesiva, preklopiva i grijana, kamera za vožnju unatrag.
Tu su i zračni jastuci za glavu uključujući bočne zračne jastuke sprijeda, kao i zračni jastuk za vozača i zračni jastuk za suvozača s mogućnošću isključivanja.
Inače, Škoda Kamiq je još 2019. osvojila maksimalnu ocjenu na neovisnom Euro NCAP testiranju sigurnosti, pa se to podrazumijeva i za osvježeni model.
Osvježeni Kamiq ima i cijeli niz Škodinih Simply Clever značajki, uključujući neke prvijence za svoje segmente: oba modela mogu imati opcijska peta vrata s električnim upravljanjem i funkcijom virtualne papučice za jednostavno otvaranje prtljažnika bez ruku.
Naš je model tako imao npr. strugalicu za led u poklopcu otvora za spremnik goriva, inteligentno osmišljen lijevak za ulijevanje tekućine za pranje stakla.
Pogonski sklop 1.0 TSI sa 115 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem
Što se motora u našem testnom modelu tiče, rekli smo već i na početku teksta da je riječ o jednolitrenom (999 cm³) evo2 trocilindričnom turbo benzincu s izravnim ubrizgavanjem goriva snage 115 KS (85 kW), najvećeg okretnog momenta od zanimljivih 200 Nm pri 2000 do 3500 okr/min.
Prijenos snage na prednje kotače s odvija putem 6-brzinskog ručnog mjenjača, koji je sasvim precizan, no kako trocilindraši obično nisu posve 'obdareni' elastičnošću želite li aktivnije sudjelovati u gustom gradskom prometu, punom naglih ubrzanja i kočenja, morati ćete se najčešće voziti u drugoj i trećoj brzini. Ipak, mislimo da vas to ne bi trebalo smetati, jer ako ništa drugo onaj, poznati zrnati zvuk trocilindičnog motora će mnogima biti jako privlačan.
Snaga od 115 KS nije za odbaciti, pogotovo ako znamo da je krajnja brzina našeg testnog Kamiqa čak 196 km/h, makar zbog zakonske regulative to vam osim u Njemačkoj na autocestama, na dijelovima na kojima još nema ograničenja brzine, ionako neće nikada trebati. S druge strane ubrzanje od 0 do 100 km/h od 9,7 sekundi uopće nije loše, dapače.
Naš je model imao i izbornik načina vožnje: Eco, Normal, Sport i Indvidual.
Emisije CO2 su u slučaju našeg testnog Kamiqa od 123-126 g/km (WLTP), a potrošnja, deklarirana prema Škodi je u kombiniranim uvjetima 5,5-5,7 litara benzina (WLTP) na 100 km, no te brojke uglavnom ovise o vašem stilu vožnje. Spremnik goriva je volumena od 50 litara.
Prednji ovjes je MacPherson, što osigurava sjajno prigušivanje čak i pri maksimalnom otklonu opruge. Sklop prednjih kotača na nosaču je ojačan i ima revidiranu geometriju za izdržavanje povećanog opterećenja. Stražnja osovina torzijskih greda s vučnim krakovima koristi hidraulične amortizere i ima dulje opruge i amortizere. Da bi se prilagodili većim kotačima, stražnja osovina je ojačana i ima niže točke ugradnje. Sve u svemu, Kamiq u gradskoj vožnji je spretan i okretan, a kako se prednja sjedala mogu podignuti, čak i unatoč malenim dimenzijama Kamiqa vozač i suvozač imaju osjećaj visokog položaja sjedenja kao u nekom definiranijem crossover SUV-u.
Za kraj, cijene Kamiqa kreću od razine opreme Essence 1.0 TSI 70 kW (95 KS) s 5-brzinskim ručnim mjenjačem od 20.549,92 eura, a naš testni model Kamiq FL Monte Carlo 1.0 TSI 85 kW (115 KS) sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem sa svom serijski ugrađenom opremom stoji 26.255,20 eura (PDV i PPMV uključeni).