BMW

Oklopljeni X5 nudi zaštitu razine VR6, a može potegnuti do 210 km/h

27.08.2019 u 10:53

Bionic
Reading

BMW tvrdi da oklopljeni X5 može zaštititi putnike od više tipova vatrenog oružja, uključujući AK-47, i eksplozije TNT-a do 15 kilograma s udaljenosti od četiri metra

BMW je predstavio oklopljenu verziju svog SUV-a X5 pod nazivom X5 Protection VR6, dizajniranog za zaštitu od eksploziva, vatrenog oružja i pokušaja otmica. Klasa otpornosti VR6 je u skladu s međunarodno priznatim službenim kriterijima ispitivanja VPAM-a (Associations of Testing Institutes for Attack Resistant Materials and Constructions - Udruženja ispitnih zavoda za materijale i konstrukcije otporne na napade).

Oklopna vozila BMW-a

Zanimljiva je činjenica da BMW ima više od 40 godina iskustva u razvoju i proizvodnji sigurnosnih vozila sa zaštitnom opremom specifičnom za određeni model. Već 1978. BMW je predstavio prvo sigurnosno vozilo temeljeno na BMW-u sedan serije 7. Već tada BMW 733i High Security ponudio je cjelovit sigurnosni koncept i samim tim znatne prednosti u odnosu na retro opremljena sigurnosna vozila. Za svaku sljedeću generaciju također je proizvedena i visoko sigurnosna verzija luksuzne limuzine.

Daljnja sigurnosna vozila izgrađena su na temelju BMW-a serije 3 i BMW-a serije 5. Godine 2004. BMW X5 Security bio je prvo sports activity vehicle vozilo sa zaštitnom opremom koja je specifična za model i stigla je na tržište. Godine 2009. BMW X5 Security Plus bio je prvo vozilo ove vrste koje je udovoljilo zahtjevima klase otpornosti 6. Uz novi BMW X5 Protection VR6, četvrta generacija SAV-a sada se nudi kao sigurnosno vozilo. Karakteristike opreme dizajnirane za zaštitu od napada i drugih opasnosti stalno su se razvijale. 

Model X5 Protection VR6, koji već u svom nazivu naglašava da je riječ o certificiranoj ocjeni zaštite, gotovo se ne razlikuje od standardne verzije X5, ali je cijeli obložen čeličnim oklopom visoke čvrstoće, uz preklapanja na svakoj ploči i obrubu, kako bi se do maksimuma povećala pokrivenost.

Debeli aluminijski štitnik ispod vozila štiti pogonski sklop i podnicu od eksplozivnih naprava kao što su ručne bombe, dok su standardni prozori X5 zamijenjeni staklom ojačanim polikarbonatom debljine 33 mm.

Ostakljenje odlikuje ono što BMW naziva 'zaštitnom tehnologijom nakon eksplozije' (Post Blast Protective Technology), koja nudi zaštitu od sekundarnih napada uslijed eksplozije. Samo se prozor vozača standardno podiže električnim putem, iako se i za putnike nude električni prozori kao opcija.

Unutrašnjost kabine s četiri sjedala ista je kao i u standardnom X5, ali sadrži brojne dodatne sigurnosne mehanizme koji nisu dostupni na serijskim automobilima. Na primjer, pregrada za prtljažni prostor oklopljena je i pruža dodatni sloj zaštite za putnike na stražnjim sjedalima.

BMW tvrdi da oklopljeni X5 može zaštititi putnike od više tipova vatrenog oružja, uključujući AK-47 (u svijetu najčešće upotrebljavanu automatsku pušku poznatiju kao kalašnjikov) i eksplozije TNT eksploziva do 15 kilograma s udaljenosti od četiri metra. Tvrtka nije rekla koliko je teži oklopljeni VR6 od standardnog modela X5.

Opcijski je dostupna i oklopna krovna ploča kao sredstvo zaštite od zračnog napada dronom ili zrakoplovom.

X5 Protection VR6 pokreće isti 4,4-litreni benzinski motor V8 s dvostrukom turbinom koji se nalazi u novim modelima X5 M50i i X7 M50i snage 530 KS (390 kW) i najvećeg okretnog momenta 750 Nm pri 1800 - 4600 o/min. Ubrzanje je i dalje sjajno; od 0 do 100 km/h ono iznosi samo 5,9 sekundi, a krajnja brzina mu je elektronski ograničena na 210 km/h.

BMW X5 Protection VR6
  • BMW X5 Protection VR6
  • BMW X5 Protection VR6
  • BMW X5 Protection VR6
  • BMW X5 Protection VR6
  • BMW X5 Protection VR6
    +20
BMW X5 Protection VR6 Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

Što se tiče emisija CO2 i potrošnje, podaci su sljedeći: potrošnja je 13 l/100 km, a emisija CO2 u kombiniranim uvjetima je 298 g/km. Mehaničke promjene su relativno male, ali poseban spremnik goriva, koji se može automatski začepiti u slučaju probijanja, zamjenjuje standardan rezervoar. ​​

Dodatna oprema ugrađena u VR6 uključuje sustav interfona koji koristi mikrofone ugrađene u ogledala i krov vrata, kao i sigurnosni alarm koji automatski zaključava vrata i prozore.

Potencijalni kupci mogu isto tako odrediti dodatnu opremu koja je također dostupna u serijskom modelu X5, uključujući aktivno prozračivanje sjedala i kameru od 360 stupnjeva, sa specifičnim dodacima za ovaj model, u rasponu od krovne svjetlosne rotirke do oklopa koji štiti akumulator.

VR6 će se proizvoditi sa standardnim modelom X5 u BMW-ovoj tvornici Spartanburg u SAD-u, a cijene će biti objavljene na njegovom javnom predstavljanju kasnije ove godine.

Ranije ove godine Volvo je predstavio sličnu izmjenu verzije svog SUV-a XC90. Težina mu je 4,5 tona, a cijena XC90 Armoreda iznosi oko 495.000 eura.