Dizelski motori gotovo uvijek razvijaju više okretnog momenta od benzinaca slične zapremine. Engineering Explained objašnjava i zašto je ovo slučaj
Pet je razloga zašto dizelaši pružaju više rotacijske sile na pogonskim kotačima, a razlozi su sljedeći:
1. Dizelaši koriste znatno više kompresijske omjere, čime klipove unutar cilindra gura veća sila.
2. Dizelaši mnogo ranije ostvaruju cjelovito izgaranje smjese, što znači da eksplozija duže gura klip i stvara više korisnog rada
3. Dizelaši imaju duži hod klipova. Okretni moment izračunava se kao umnožak sile i udaljenosti, pa samim time veća udaljenost koju klip prevali znači i više okretnog momenta na kotačima.
4. Dizelaši češće koriste turbopunjače koji povećavaju pritisak unutar cilindra, te su izrađeni od izdržljivijih, težih materijala. Također sagorijevaju ‘suhu’ smjesu sa znatno većim udjelom zraka. Topli zrak više se širi te stvara više rada
5. Dizelsko gorivo energetski je gušće od benzinskog, što znači da je iz njega moguće izvući više energije. Litra dizela ima 35,8 MJ dok litra benzina raspolaže s 34,2 MJ.