oznaka 'N'

Porsche i Michelin zajednički razvili novu top gumu: Produljena sezona utrkivanja po mokrom

13.02.2025 u 13:44

Bionic
Reading

Za sportski model 911 GT3 RS guma Pilot Sport S 5 je pandan ultra-visokih performansi (UHP) Pilot Sport Cup 2 R i uspostavlja potpuno novi segment guma. Prikladna je kao svakodnevna guma u zemljama s pretežno mokrim i hladnim vremenskim uvjetima

Kao i kod svih Porscheovih modela, precizna konfiguracija i ugađanje svih komponenti je glavni fokus, a gume - jedina točka kontakta s cestom - su presudne za to. Zbog toga Porsche već desetljećima radi s odabranim partnerima na razvoju guma koje su precizno prilagođene Porsche vozilima i njihovoj namjeni. Zajedno s Michelinom, Porsche sada predstavlja gumu za stazu koja je dopuštena za ceste za Porsche 911 GT3 RS generacije 992, a koja je posebno razvijena za vožnju na stazama u mokrim uvjetima.

'Odgovaramo na zahtjeve naših kupaca koji su posebno usmjereni na performanse i koji su izrazili želju da provedu više vremena na stazi tijekom proljeća i jeseni,' kaže Andreas Preuninger, direktor odjela GT vozila u Porscheu. 'Nove gume značajno povećavaju godišnji period upotrebe GT3 RS.'

Michelin Pilot Sport S 5 nosi oznaku 'N' rezerviranu za gume posebno razvijene za Porsche modele. Proizvođač sportskih automobila sada nudi četiri specifikacije Michelin gume na izbor za 911 GT3 RS. Pilot Sport S 5 je pandan ultra-visokih performansi (UHP) Pilot Sport Cup 2 R i uspostavlja potpuno novi segment guma. Nudi iznimnu razinu performansi na stazama koje su dodatno zahtjevne zbog izazovnih vremenskih uvjeta. Pilot Sport S 5 također je prikladna kao svakodnevna guma u zemljama s pretežno mokrim i hladnim vremenskim uvjetima.

Nova guma za mokro Michelin Pilot Sport S 5 za Porsche 911 GT3 RS Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Niska vremena kruga, viša razina sigurnosti u zahtjevnim uvjetima

Kao dio razvoja novog Pilot Sport S 5, od 2022. testni vozači prolaze nebrojene kilometre testiranja u Michelinovom razvojnom centru u Ladouxu, pokraj sjedišta ove gumarske tvrtke Clermont-Ferranda u Francuskoj. Ambasador marke Porsche, Jörg Bergmeister, sa svojim dugogodišnjim iskustvom kao tvornički vozač, pridonio je finom podešavanju gume.

Glavni razvojni cilj bila je optimizacija karakteristika akvaplaninga. Dezen gaznoga sloja, koji je posebno dizajniran za mokre uvjete, ima četiri velika središnja utora dubine 7,4 mm. Zahvaljujući većoj dubini profila i rezultirajućem povećanom udjelu negativnog profila, gume mogu izbaciti veću količinu vode. 'Guma, dakle, poboljšava stabilnost vozila i podiže prag na kojem guma počinje gubiti kontakt s cestom ('brzina akvaplaninga')', kaže Mathieu Greco, razvojni programer guma u Michelinu. Kontakt s cestom ostaje stabilan čak i pri velikim brzinama.

Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
  • Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
  • Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
  • Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
  • Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
  • Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 na stazi u Clermont-Ferrandu
    +4
Porsche 911 GT3 RS i guma Michelin Pilot Sport S 5 Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Visok udio silike u gumenoj smjesi dodatno poboljšava prianjanje na mokrim površinama i osigurava brže postizanje radne temperature gume. Novi Pilot Sport S 5, posebno razvijen za Porsche, pokazuje svoja optimalna svojstva na temperaturama okoline između pet i 15 stupnjeva Celzijusa. U tim uvjetima, guma za mokro vrijeme nudi razinu prianjanja i preciznosti koja se ne bi mogla postići s prethodnim UHP gumama odobrenim od strane Porschea za toplije uvjete, koje pružaju svoje vrhunske performanse na temperaturama između 15 i 30 stupnjeva Celzijevih. 'Michelin Pilot Sport S 5 vrlo brzo postiže temperaturu', kaže Bergmeister. 'U vlažnim uvjetima i niskim temperaturama okoline nudi izvanrednu razinu kontrole i predvidljivosti pri promjeni smjera.'

Razvojni inženjeri su također prilagodili sastav materijala i geometriju karkase (konstruktivnog dijela) gume i optimizirali kontaktnu površinu, kako na pravcu tako i u zavojima. Kao rezultat toga, gume daju bolji osjećaj ograničenja tijekom zahtjevnih situacija u vožnji i ulijevaju više povjerenja u upravljanje automobilom. Rezultat svih ovih mjera su povećana sigurnost – i brža vremena kruga – u mokrim uvjetima. Na mokroj, 2,8 km dugoj tehnički zahtjevnoj stazi '3bis' u Michelin Development Centeru, vremena kruga koja su postavili Michelinovi testni vozači s 911 GT3 RS bila su više od 10 sekundi brža od onih postignutih s Michelin Pilot Sport Cup 2 N0 gumama.

Preciznost i performanse čak i u toplim i suhim uvjetima

U proljeće i jesen uvjeti su često promjenjivi u regijama s umjerenom klimom. Opsežna testiranja na stazama Nürburgring i Portimão u Portugalu po suhom vremenu i na temperaturama okoline višim od 20 stupnjeva Celzijusa osiguravaju da guma nudi visoku razinu performansi i izvan svog osnovnog operativnog okvira. Različiti dizajni gaznoga sloja intenzivno su testirani kako bi se pronašao savršeni balans između prednje i stražnje osovine.

Rezultat su optimalne performanse u mokrim uvjetima, a istovremeno zadovoljavaju potrebe 'track day' entuzijasta i svakodnevnih vozača – u pogledu preciznosti, upravljanja i stabilnosti u vožnji gume – čak i na suhim cestama pri visokim temperaturama. Još jedna prednost gume je visoka otpornost na habanje, koja osigurava dugotrajno uživanje u novim Michelin Pilot Sport S 5 N0. Nova guma je odobrena za cestovnu uporabu i ispunjava sve zakonske zahtjeve u pogledu otpora kotrljanja i razine buke.

Lansiranje na tržište i dostupnost

Novi Michelin Pilot Sport S 5 je u početku dostupan za Porsche 911 GT3 RS u veličinama 275/35ZR20 za prednju osovinu i 335/30ZR21 za stražnju osovinu. Zanimljivo, ovu će gumu ekskluzivno distribuirati Manthey, stručnjak za performanse za Porsche GT modele sa sjedištem u Meuspathu na Nürburgringu, u Njemačkoj.