Autonomna vozila i sigurnost

Prometna nesreća u Beču zaustavila testiranje autonomnog vozila

22.07.2019 u 09:31

Bionic
Reading

Da su autonomna vozila bez vozača budućnost prometa, posebno u gradovima, posve je neizbježno, no proteklog tjedna jedna prometna nesreća takvog vozila na ulicama Beča zaustavila je testiranja

Autonomno vozilo Navya SAS prošli četvrtak brzinom od 12 kilometara na sat udarilo je 30-godišnju pješakinju u koljeno, kako prenosi austrijska državna televizija ÖRF. Vlasti zadužene za promet u Beču obustavile su daljnja testiranja dok čekaju ishod istrage o tom incidentu.

Autonomni minibus Navya SAS prošlog tjedna imao je nesreću na ulicama Beča Izvor: Promo fotografije / Autor: Navya

Grad testira dva miniautobusa (shuttle) bez vozača Navya SAS u sklopu programa koji je započeo 6. lipnja. Austrijski institut za tehnologiju i Siemensov odjel za mobilnost također sudjeluju u projektu koji zahtijeva prisutnost profesionalnog vozača u samovozećem vozilu kada su ta vozila u fazi testiranja na javnim prometnicama.

Navya, francuska tvrtka specijalizirana za autonomna i električna vozila, samo je jedna od tvrtki koje konkuriraju za dobivanje unosnog posla s gradskim vlastima Beča, glavnog grada Austrije, za prijevoz putnika u javnom prijevozu.

Kako tvrdi Navya, navodno postoje svjedoci koji su vidjeli pješakinju koja je u trenutku neposredno prije nesreće koristila slušalice i gledala u svoj mobitel dok je prelazila ulicu zaletjevši se u bočnu stranu minibusa. Tvrtka je izjavila da je žena pretrpjela 'manje ogrebotine' prilikom tog sudara. Ipak, ne navodi se što je za to vrijeme radio profesionalni vozač u vozilu.

Navyjin shuttle već se nalazi u upotrebi u užem centru američkog grada kocke Las Vegasa. Las Vegas i tvrtka Keolis (tvrtka sa sjedištem u Parizu koja se bavi javnim prijevozom i kojoj su 70-postotni vlasnici francuske državne željeznice, SNCF, i Caisse de dépôt et placement du Québec, CDPQ, s 30 posto) udružili su se na kratkoročnom angažmanu u siječnju 2017. godine. Uslijedio je jednogodišnji pilot-projekt sponzoriran od automobilskog kluba AAA Sjeverne Kalifornije, Nevade i Utaha za dionicu dužine jednog kilometra koja uključuje osam raskrižja i povezanu infrastrukturu.

U studenom 2017. Navyjin shuttle je u Las Vegasu bio umiješan u manji incident pri brzini od 25 km/h, a okrznuo ga je kamion za dostavu. Utvrđeno je da je za tu nesreću na kraju ipak kriv ljudski faktor, odnosno vozač u dostavnom kamionu koji se nije zaustavio na vrijeme. Do svibnja 2018. čak se 25.000 putnika uspješno prevezlo u takvom shuttleu. Osim toga, Navya ima svoja autonomna vozila u Singapuru, a od travnja 2019. njihovi autonomni minibusovi prometuju u centru Osla, glavnog norveškog grada, te u još nekoliko europskih i svjetskih gradova.

  • +4
Navya SAS Izvor: Promo fotografije / Autor: Navya

Vjerojatno najpoznatiji incident u koji je uključeno jedno autonomno vozilo onaj je iz 2018., kada je vozilo Ubera sudjelovalo u fatalnom sudaru u Arizoni, u kojem je poginula žena. U policijskom izvješću iz Arizone utvrđeno je da se incident mogao 'u potpunosti izbjeći', ali je državni odvjetnik na kraju najavio da Uber neće biti optužen za zločin nakon istrage.