Lansiran 1936., bio je prvi model kojeg je pokretao V12 motor, postavljajući predložak za svaki Rolls-Royce do i uključujući moderno doba. Proizvodnja je prestala 1939., a unatoč tehničkom napretku i golemom potencijalu, nikada nije nastavljena
'Lansiran 1936. godine, Phantom III ima posebno mjesto u panteonu velikih Rolls-Royce automobila. Bio je prvi koji je pokretao V12 motor, postavljajući predložak za svaki Rolls-Royce do i uključujući modernu eru, dok je također uključivao tehnologiju ovjesa i šasije koja je osigurala trajnu reputaciju marke za neusporedivu udobnost i izvanredne performanse. Postoji i određena oštrina u ovom automobilu.'
'Proizvodnja je prestala 1939. i, unatoč tehničkom napretku i golemom potencijalu, nikada nije nastavljena, ostavljajući pitanje što je moglo biti. To je ujedno bio i posljednji veliki dizajn Sir Henryja Roycea, kojeg zbog njegove smrti 1933. nikada nije vidio dovršenog. No, vizionar kakav je bio, uspostavio je temeljna tehnička i dizajnerska načela koja i danas vrijede.' rekao je Andrew Ball, voditelj korporativnih odnosa i baštine, Rolls-Royce Motor Cars.
Još 1930. Sir Henry Royce je shvatio da njegovi redni šesterocilindrični Rolls-Royce motori velike konjske snage dosežu svoje tehničke granice. Jednostavno rečeno, nije bilo puno više snage ili okretnog momenta koji bi mogao izvući iz njih. Shvatio je da Rolls-Royce riskira gubitak tla pred svojim američkim rivalima, koji su već užurbano proizvodili luksuzne automobile s puno snažnijim motorima u konfiguracijama V8, V12, pa čak i V16.
Royce je imao bogato iskustvo u dizajniranju V12 zrakoplovnih motora, a Rolls-Royce je bio jednako vješt u njihovoj izradi. Stoga je za Roycea bio logičan i prirodan napredak da stvori V12 motor za nasljednika Phantoma II, koji se pojavio 1929. godine.
Royceov novi motor predstavljao je značajan tehnički napredak. Novi V12 bio je kraći od redne šesterocilindrične jedinice Phantoma II, s kapacitetom od 7,3 litre u usporedbi sa 7,6 litara svog prethodnika. Ove kompaktnije dimenzije omogućile su kraći poklopac motora i veći putnički prostor, dajući proizvođačima karoserija više mogućnosti od ranijih Rolls-Royceovih šasija. Međutim, najvažnije je da je novi motor isporučio povećanu snagu koju je Royce tražio. U svom početnom obliku proizvodio je 165 KS, u usporedbi sa 120 KS Phantoma II, da bi se povećao na 180 KS u kasnijim automobilima.
Šasija je također bila veliki korak naprijed u dizajnu. Još jedan 'prvi put' za marku, Royce je opremio Phantom III neovisnim prednjim ovjesom, inovacijom koja je značajno povećala udobnost vožnje i kontrolu upravljanja. Karakteristično je da je njegov dizajnerski tim također uključio velik broj manjih inženjerskih napredaka koje vlasnici i putnici vjerojatno nikada ne bi primijetili, ali su uvelike smanjili prijenos 'buke, vibracija i grubosti' uzrokovanih lošim cestovnim površinama. Uzevši zajedno, ovi su razvojni događaji učinili Phantom III jednim od najtiših i najuglađenijih automobila 1930-ih. Kad je bio opremljen Royceovom omiljenom laganom karoserijom, mogao je postići brzinu od 100 milja na sat (161 km/h).
Royce je vidio dovršene eksperimentalne verzije motora, ali je njegova smrt u travnju 1933. došla godinu dana prije nego što su prvi testni automobili bili spremni. Deset od ovih eksperimentalnih automobila Phantom III izgrađeno je između 1934. i 1937. pod kodnim imenom Spectre, poznatim imenom koje i danas živi u prvom potpuno električnom modelu marke.
Prva serijska šasija Phantoma III, s karoserijom limuzina s pregradom koju je napravio H. J. Mulliner, isporučena je u kolovozu 1936. Ukupno je proizvedeno 710 primjeraka, prije nego što je Rolls-Royce prekinuo proizvodnju automobila 1939.; posljednji Phantom III kupljen je u lipnju 1940.
Direktori Rolls-Roycea znali su da će, kada se vrati mir, djelovati u sasvim drugačijem svijetu – i da u njemu neće biti mjesta za automobil poput Phantoma III. Možda čak i više nego 1918., marka će morati usmjeriti svoju energiju na modele koji su više u skladu s vremenom, dok će nastaviti graditi na standardima kvalitete i profinjenosti koji se očekuju od Rolls-Roycea. Dakle, unatoč njegovoj tehničkoj briljantnosti, vrhunskim performansama i golemom potencijalu za daljnji razvoj, njegov kratki, ali transformativni život je završio. Ipak, njegov će se utjecaj osjetiti u svakom Rolls-Royce automobilu sve do i uključujući modele s V12 pogonom koji se i danas proizvode u Goodwoodu. Trajni dokaz kako izvrsnosti dizajna i inženjeringa Phantoma III, tako i vizionarskih talenata njegovog tvorca.