Potpuno obnovljena treća generacija ne samo da izgleda bolje, nego je i puno bolja od prethodnika
Mercedes-Benz je u New Yorku imao svjetsku premijeru svog najvećeg i najluksuznijeg SUV-a pod imenom GLS-klasa.
Njegov direktni prethodnik poznat je ljubiteljima trokrake zvijezde pod imenom GL-klasa i počeo se proizvoditi još 2006. godine (X 164), druga generacija (X166) ušla je u proizvodnju 2013., a od 2016. godine GL-klasa preimenovana je u GLS-klasu prema revidiranoj nomenklaturi koju je usvojio Mercedes. Prema ovoj shemi, SUV-i koriste bazni naziv 'GL', nakon čega slijedi postavljanje modela u Mercedes-Benzovoj hijerarhiji. Oznaka 'G' je za geländewagen (njemački naziv za terenska vozila) i aludira na dugotrajnu G-klasu. Nakon toga slijedi slovo 'L' koje djeluje kao poveznica sa slovom 'S', odnosno odgovarajući SUV u S-klasi.
Potpuno obnovljena, treća generacija s tri reda sjedala ne samo da izgleda bolje, nego s dva nova motora, tonom tehnologije i ogromnim prostorom u kabini puno je bolja od prethodnika. Označena je kao S-klasa među SUV-ovima. Impresivne su dimenzije vozila, koje su neznatno porasle u usporedbi s prethodnikom (dužina 5212 mm ili +77 mm, širina 1956 ili + 22 mm). Njegova opća prostranost, posebno u drugom redu sjedala, koristi 60 mm duži međuosovinski razmak (3134 mm). Tri reda sjedala pružaju dovoljno prostora i udobnost sjedenja za sve putnike. Sjedala u trećem redu mogu se spustiti u pod kako bi se povećao prostor za prtljagu (do 2400 litara volumena), dok se sjedala u drugom redu preklapaju. Nadalje, varijanta sa šest sjedala te s dva pojedinačna stražnja sjedala u drugom redu dostupna je prvi put.
Novi GLS dolazi s dvije izvedbe motora za europsko tržište. Početni model 350 d 4MATIC ima redni 6-cilindrični turbodizelski motor obujma 2925 cm³, snaga mu je 286 KS, a najveći okretni moment 600 Nm. Ubrzanje do 100 km/h je sedam sekundi, a krajnja brzina 227 km/h. U modelu 400 d 4MATIC je isti redni 6-cilindrični dizelski motor obujma 2925 cm³, ali snažniji, te ima 330 KS, a najveći okretni moment 700 Nm. Ubrzanje do 100 km/h je 6,3 sekunde, a krajnja brzina 238 km/h. Obje verzije GLS-a dolaze s istim 9-stupanjskim automatskim mjenjačem 9G-TRONIC i 4MATIC pogonom na sva četiri kotača. Za američko tržište u modelu GLS 580 4MATIC tu je i verzija twin-turbo 4-litreni motor V8 s hibridnom tehnologijom EQ Boost, snage respektabilnih 489 KS i najvećim okretnim momentom od 700 Nm, s dodatnih kratkotrajnih 22 KS i 250 Nm preko EQ Boosta. Integrirani 48-voltni starter-generator (ISG) odgovoran je za hibridne funkcije kao što su EQ Boost ili oporavak energije, dok istovremeno omogućuje uštedu goriva koja je prethodno bila rezervirana za visokonaponsku hibridnu tehnologiju.
Kao i manji GLE, GLS dobiva E-Active Body Control kao opciju. Hidropneumatski ovjes daje GLS-u mogućnost skeniranja ceste i predodređivanja prigušenja, kao i 'skakanja' u teškim terenskim situacijama kao što su pijesak, blato i kamena podloga. GLS također dijeli vizualno mnogo zajedničkog s modelom GLE, pogotovo sprijeda. Iste dvostruke kromirane rešetke i centralno smješten logotip Mercedes-Benz prenose se. GLS 450 dobiva standardne 19-inčne kotače, dok GLS 580 dobiva veće 21-inčne kotače.
Vozaču je na raspolaganju novi Mercedesov MBUX infotainment sustav s 12,3-inčnim digitalnim instrumentima i 12,3-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir s navigacijom. Ostale standardne značajke uključuju Burmesterov surround zvučni sustav, induktivno bežično punjenje, 64-bojno ambijentalno osvjetljenje, devet USB portova i Apple Carplay i Android Auto povezivost. Ako želite grijane i ohlađene držače čaša, head-up zaslon ili funkciju masaže Energising Comfort, možete i to dobiti uz nadoplatu.
Novi GLS opremljen je najnovijom generacijom Mercedes-Benzovih sustava pomoći pri vožnji. Ovi sustavi dodatno povećavaju razinu aktivne sigurnosti. Kada se aktivira Active Distance Assist DISTRONIC s prilagodbom brzine temeljenom na ruti, novi GLS može prepoznati i odgovoriti na prometne čepove ili usporeni promet uz pomoć informacija iz Live Traffica prije nego vozač postane svjestan opasnosti. Kada se na autocesti otkrije zastoj (i ako vozač ne odabere drugačiji odgovor), DISTRONIC smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao mjeru opreza. Standardna oprema je automatsko kočenje u nuždi, aktivno parkiranje uz pomoć ptičje kamere, pa čak i car-to-car komunikacija. Vrlo napredan paket pomoći vozaču s radarskom tehnologijom za zaustavljanje i kretanje u vožnji, pomoć pri upravljanju, pomoć pri ograničavanju brzine, izbjegavanje upravljanja i mnogo drugih značajki je opcija, kao i pojačanje videozapisa za navigaciju.
Nova značajka paketa za pomoć pri vožnji Plus: kada vozite autocestom, Active Stop-and-Go Assist je u stanju održavati se u traci te sigurnosnu udaljenost uz visoku razinu dostupnosti pri brzinama do oko 60 km/h. Pomoć za manevriranje prikolicom dostupna je kao opcija za GLS u Europi. To olakšava manevriranje za vozače koji nisu toliko upoznati s vučom prikolicama. I to je također korisno za iskusnije vozače kada vuku duže prikolice.
Nova GLS-klasa će do kraja godine izaći na tržište u SAD-u i zapadnoj Europi, a proizvodi se u Tuscaloosi u američkoj saveznoj državi Alabama.