Treća generacija BMW-a serije 1 (kodna oznaka F40) bit će predstavljena javnosti između 25. i 27. lipnja na novoj prezentacijskoj platformi BMW grupe u Münchenu. U međuvremenu, premijerno predstavljanje novog BMW-a serije 1 održat će se na autosalonu u Frankfurtu u rujnu ove godine
Novi BMW serije 1 oprašta se od pogona na stražnjim kotačima i prelazi na pogon na prednjim kotačima. Od početka serije 2004. godine standardan je bio onaj na stražnje kotače. Prelaskom na novu prednju pogonsku platformu UKL 2, samo u verzijama serije 1 s jačim motorima postoji i pogon na sva četiri kotača, popularni xDrive. Trocilindrični i četverocilindrični motori bit će poprečno postavljeni pod haubu, a šestocilindrični motor neće se ugrađivati u novu seriju 1. Isto tako, neće više biti trovratne verzije nove serije 1 zbog manje potražnje na tržištu u ovome segmentu.
Prednosti nove platforme su bolje iskorištenje prostora, usvajanje najnovijih sustava povezivanja i pomoći vozaču iz većih serija. Nova serija 1 susreće se u kompaktnoj klasi s velikom konkurencijom. Od 2020. godine na tržištu će biti i novi VW Golf 8, novi Audi A3 i novi Seat Leon. Isto tako, i nove generacije kompaktnih modela Mercedes A-klase i Ford Focus od 2018. su 'jedinici' postali konkurencija.
Promjena generacije također znači novi početak u pogledu dizajna jer na prednjem dijelu sada izgleda robusnije, a vide se i uska, kosa te unatrag postavljena prednja svjetla. Dizajn prednjeg panela ovisi o odabranoj liniji opreme. Tipična svjetla u obliku slova L vizualno se protežu stražnjim dijelom u širinu. Posebna značajka verzija s trocilindričnim motorom je izvedba ispušnog sustava sa samo jednom ispušnom cijevi, dok modeli s četiri cilindra dobivaju dvostruke cijevi završetka ispušnog sustava.
Duljina nove serije 1 ostaje na razini svog prethodnika, a s 4319 mm je 5 mm kraća nego prije. Također, međuosovinski razmak je nešto kraći (20 mm), no još uvijek sa svojih 2670 mm omogućuje dovoljno prostora u unutrašnjosti. U visinu je nova serija 1 s 1434 mm viša za 13 mm od prethodnika. Po pitanju širine, 'jedinica' je sada 1799 mm široka, što je velikih 34 milimetra više nego na drugoj generaciji. Volumen prtljažnika se povećava u usporedbi s njegovim prethodnikom za 20 litara, do 380 litara (maksimalno 1200 litara). Trag prednjih kotača sad je 1565 mm, što je 30 mm šire nego na prethodniku.
Po pitanju motora, na početku će biti dostupna tri dizelska i dva benzinska motora. Ulazni model je BMW 118i s 1,5-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom od 140 KS. Ovaj model je standardno opremljen ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa te s opcijskim mjenjačem s dvije spojke i sa sedam brzina. Top model nove serije 1 je benzinski motor M135i xDrive s dvolitrenim četverocilindričnim motorom, koji isporučuje 306 KS i 450 Nm najvećeg okretnog momenta. Za ovaj model je standardan i pogon na sva četiri kotača i automatski mjenjač s osam brzina. Kada su u pitanju dizelske izvedbe, najslabija je izvedba s trocilindričnim motorom s turbopunjačem obujma 1496 cm³ u modelu 116d. Snage je 116 KS i uz najveći okretni moment od 270 Nm preko šesterostupanjskog ručnog mjenjača s pogonom na prednje kotače. Alternativno, tu je mjenjač s dvostrukom spojkom sa sedam brzina. Osnova za 118d i 120d su dvolitreni četverocilindrični motori s dva turbopunjača, 150 KS i 350 Nm najvećeg okretnog momenta, a dostupni su u modelu 118d uz standardni ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ili opcionalni automatski s osam brzina. Dok model 120d ima motor snage 190 KS i 400 Nm najvećeg okretnog momenta, a model 120d dolazi isključivo s pogonom na sva četiri kotača i uz automatski mjenjač s osam brzina.
Nova platforma omogućuje BMW-u serije 1 nove sustave pomoći. Standardna oprema uključuje upozorenje s funkcijom kočenja u gradu, kao i upozorenje o aktivnom držanju vozne trake. Osim toga, mogu se naručiti brojna pomagala za vožnju. Tako postoji tempomat ili aktivni tempomat s funkcijom stop-and-go te prepoznavanjem prometnih znakova. Tu su i opcionalni sustavi poput upozorenja o promjeni trake s aktivnim impulsom upravljanja, upozorenjem na stražnji sudar i upozorenjem na raskrižje. Kontrola parkiranja s pomoći (za poprečno i paralelno parkiranje) identična je onome u BMW-u serije 3.
Po pitanju povezivosti, serija 1 jednaka je Mercedesu A-klase. BMW omogućuje kompaktni inteligentni osobni asistent (Intelligent Personal Assistant) s poboljšanim prepoznavanjem govora, stalnim ažuriranjima i sposobnostima učenja. Za to 'jedinica' koristi operativni sustav 7.0, 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir i Live Cockpit Professional (10,25 inča) kao digitalni instrument. Standardno su instalirani operativni sustav 6, analogni okrugli instrumenti s 5,1-inčnim zaslonom i 8,8-inčni središnji zaslon. Po želji, tu su i drugi modeli kontrole gesta BMW-a, 9,2-inčni head-up zaslon i induktivno punjenje.