Svaki od ovih automobila imat će svoj karakter u skladu sa svojim fokusom, dok će se u isto vrijeme jasno prepoznati kao električni automobil marke Škoda. Svi BEV modeli nositi će obilježja novog dizajnerskog jezika marke, Modern Solid
Škoda je objavila najavne siluete nove generacije modela Superb i Kodiaq, no na ovome češki proizvođač iz Volkswagen grupe nije stao. Najavljeno je i kako planira lansirati šest novih električnih modela do 2026. Omogućen nam je i uvid u to kako će izgledati i druge odabrane specifikacije. Čak štoviše, tvrtka nam je čak rekla kako će se jedan od zvati. No krenimo redom.
Superb
Novi Superb dolazit će u Combi karavan i hatchback izvedbi, dok će Kodiaq i dalje nuditi do sedam sjedala. Njihove premijere se očekuju već ove godine.
'Superb je vodeći model našeg ICE portfelja i nastavit će postavljati standarde u pogledu udobnosti i prostora u svojoj četvrtoj generaciji, kako u hatchback tako i u Combi karavan formatu,' kaže Klaus Zellmer izvršni direktor Škoda Auta o novoj generaciji tradicionalnog modela tvrtke.
Osim novog dizajna, četvrta generacija Superba također će dobiti potpuno obnovljenu unutrašnjost i vrhunsku tehnologiju. Automobil će ponovno nuditi izdašnu količinu unutarnjeg prostora u kombinaciji s mnoštvom praktičnih značajki. Ispod poklopca motora pronaći ćemo snažne benzinske i dizelske motore, kao i plug-in hibridne i blago hibridne pogonske sklopove.
Super iz Bratislave
Superb će se uspješno nadograditi na svoje tri iznimno uspješne prethodne generacije. Prvi u modernoj povijesti marke (ime je koristila i Škoda 1930-ih) predstavljen je 2001. godine, sa 137.000 jedinica proizvedenih u sljedećih sedam godina. Druga generacija 2008. nije donijela samo vrhunsku opremu, već i po prvi put popularne izvedbe Combi ili karoserije s pogonom na sve kotače.
Modele ove generacije preuzelo je preko 618.000 kupaca. Treća generacija Superba lansirana je 2015., a jedna od njegovih inovacija bila je plug-in hibridna verzija Superba iV. Do sada je ova generacija prodana u više od 777.000 jedinica. Dok su se prethodne tri generacije Superba proizvodile u Češkoj, četvrta će se proizvoditi u tvornici Volkswagen grupe u Bratislavi, Slovačka.
Kodiaq i kao plug-in i blagi hibrid
Kodiaq će se i dalje proizvoditi u Škodinoj tvornici u Kvasinyju u Istočnoj Češkoj. Veliki SUV, koji je prvi put predstavljen 2016. kao prvi model SUV ofenzive češkog proizvođača automobila, također je iznimno uspješan model, s više od 740.000 prodanih primjeraka dosad.
'Druga generacija Kodiaqa podići će sigurnost, tehnologiju i svestranost na višu razinu. Nastavljamo nuditi najbolje od oba svijeta i zadovoljavati potrebe naših kupaca, tako da će oba modela također biti ponuđena s plug-in i blagim hibridnim opcijama,' kaže Klaus Zellmer o lansiranju nove generacije. Druga generacija Kodiaqa također će dobiti benzinske i dizelske motore, kao i plug-in hibridne i blago hibridne pogonske sklopove.
Budući električni automobili Škode
Škoda planira lansirati šest novih električnih modela do 2026., a svi BEV modeli nositi će obilježja novog dizajnerskog jezika marke, Modern Solid.
'Modern Solid naš je jasan dizajnerski jezik za eru električnih modela. Prva načela ovog jezika već su zacrtana u studiji Vision 7S, a njegove će se ideje razviti u proizvodne modele u širokom rasponu kategorija vozila. Svaki od ovih automobila imat će svoj karakter u skladu sa svojim fokusom, dok će se u isto vrijeme jasno prepoznati kao električni automobil marke Škoda,' kaže Oliver Stefani, glavni dizajner češkog proizvođača automobila.
Njegov tim pripremio je posebne skulpture automobila za predstavljanje budućih modela, a one daju uvid u smjeru u kojem idu nove inovacije. Skulpture imaju sugerirano lice u stilu modernog čvrstog jezika, ali osim toga prikazuju samo općenite proporcije koje će budući modeli dobiti.
Jedan mali, jedan kompaktan
Kao što skulpture pokazuju, Škoda će svojim nadolazećim modelima pokriti širok raspon segmenata. Jedan važan električni model bit će mali SUV dugačak oko 4,2 metra koji unatoč tome nudi unutarnji prostor na razini većeg tradicionalnog modela Scala hatchbacka. S vjerojatnom cijenom od oko 25.000 eura, očekuje se da će ovaj automobil značajno potaknuti elektrifikaciju, i to ne samo u Češkoj. Novi model bit će lansiran 2025.
U gornjoj kategoriji možemo se veseliti kompaktnom SUV-u radnog naziva Elroq. Samo ime sugerira da će to biti električna alternativa tradicionalnom SUV-u Karoq. Segment kompaktnih SUV-ova jedan je od najvažnijih u Europi i drugdje, a električnim modelom ove klase Škoda želi kupcima ponuditi nešto više.
Električni karavan i SUV
U 2026. Škoda također želi izbaciti električni automobil u još jedan iznimno važan segment, karavan. Dug oko 4,6 metara, postat će alternativa dugogodišnjem bestseleru češkog proizvođača automobila, Octaviji. Dimenzioniran kao kompaktni karavan, automobil će nuditi prostor i kvalitetu automobila srednje klase.
Sljedeći u nizu novih električnih modela bit će modernizirani Enyaq iV SUV i Enyaq Coupé iV. U 2025. dobit će makeover u stilu Modern Solid.
'Električnu ofenzivu' bi 2026. trebao zaokružiti automobil koji ju je, na neki način, zapravo i započeo: veliki električni SUV dug oko 4,9 metara, temeljit će se na studiji Vision 7S koja je otkrila novi dizajnerski jezik javnosti još u kolovozu 2022. Jedna od najboljih značajki najvećeg modela marke bit će njegov ogroman unutarnji prostor.