Potpuno električna pogonska jedinica na baterije i platforma usvojeni za ovaj model zajednički su razvijeni od strane Suzukija, Toyote i Daihatsu Motor Corporationa, koristeći prednosti svake kompanije
Suzuki Motor Corporation (Suzuki) i Toyota Motor Corporation (Toyota) su odlučili dodatno ojačati suradnju kroz isporuku SUV modela na baterijski električni pogon (BEV) kojeg je razvio Suzuki za Toyotu. Planirano je da se ovaj novi model počne proizvoditi u Suzuki Motor Gujarat tvornici u Indiji od proljeća 2025.
Poslovanja Suzukija i Toyote imaju korijene u Enshuu - zapadnom dijelu prefekture Shizuoka - gdje su obje kompanije započele izazov prelaska s tekstilnih strojeva na automobile. Od kada su predsjednik Suzukija (sadašnji glavni savjetnik) Osamu Suzuki i predsjednik Toyote (sadašnji predsjednik uprave) Akio Toyoda počeli istraživati mogućnosti poslovne suradnje 2016., obje su kompanije ostvarile širok spektar suradnje, s ciljem pružanja slobode kretanja i užitka u vožnji. Područja suradnje su raznovrsna i uključuju proizvodnju, međusobnu opskrbu vozilima i širenje elektrificiranih vozila. Kao rezultat, lansiranje zajedničkih modela proširilo se na tržišta Japana, Indije, Europe, Afrike i Bliskog Istoka.
Ovaj novi razvoj označava prvo BEV vozilo u okviru OEM suradnje između dviju kompanija. Biti će lansiran globalno, pružajući BEV opciju čak i u SUV segmentu, koji bilježi izuzetan rast. S ovim novim modelom, Suzuki i Toyota dodatno će promovirati svoje inicijative prema ostvarivanju ugljično neutralnog društva.
Novi model je dizajniran isključivo kao BEV. Riječ je o okretnom SUV-u sa oštrim voznim karakteristikama koje pruža BEV, a karakterizira ga dugi domet i udobna kabina. Također je dostupan s pogonom na sva četiri kotača, što omogućava iznimnu upravljivost na neravnim terenima i snažnije performanse u vožnji.
BEV pogonska jedinica i platforma usvojeni za ovaj model zajednički su razvijeni od strane Suzukija, Toyote i Daihatsu Motor Corporationa, koristeći prednosti svake kompanije.
Što su rekli glavni akteri?
'Suzuki će naš prvi BEV isporučiti Toyoti globalno. Zahvalan sam što je suradnja između dviju kompanija dodatno produbljena na ovaj način. Dok ostajemo konkurenti, produbit ćemo suradnju u rješavanju društvenih problema, uključujući ostvarivanje ugljično neutralnog društva putem višestrukog pristupa,' izjavio je Toshihiro Suzuki, predsjednik Suzuki Motor Corporation.
'Koristeći BEV jedinicu i platformu koju smo zajednički razvili, napravit ćemo novi iskorak u suradnji na području elektrificiranih vozila. To će nam omogućiti da kupcima diljem svijeta ponudimo različite izbore koji doprinose ugljično neutralnom društvu. Želimo učiti iz snaga jedni drugih, natjecati se i dodatno zajednički raditi na višestrukom pristupu,' izjavio je Koji Sato, predsjednik Toyota Motor Corporation.
O kojem je modelu riječ?
Naravno, još je prerano reći o kojem se modelu koji će Suzuki i Toyota zajedno proizvoditi. No podsjetimo, Suzuki je predstavio potpuno električno konceptno vozilo eVX na Auto Expo 2023. u Indiji, koje daje pregled prvog globalno značajnog BEV-a marke. eVX kombinira 4x4 DNK marke s modernim pogonom i trebao bi biti lansiran na raznim tržištima 2025. godine.
Električno konceptno vozilo eVX, koje ima pogonsku bateriju od 60 kWh, izvana se može izravno prepoznati kao tipični Suzuki SUV. Studija dimenzija 4,3 x 1,8 x 1,6 m (duljina x širina x visina) kombinira klasične karakteristike Suzukija s naprednim tehnologijama potpuno električnih vozila i prenosi terenski karakter u električno doba.
Ciljani domet proizvodnog modela je 550 km (prema Modificiranom indijskom ciklusu vožnje (MIDC)).