Toyota Corolla

Sve su karte bacili na hibridnu tehnologiju: Nova Corolla puna je zanimljivih noviteta

14.03.2019 u 10:11

Bionic
Reading

Kad jedan model osobnog automobila preživi 53 godine na zahtjevnom svjetskom tržištu automobila, tome treba posvetiti pozornost

Toyota Corolla, odnosno njena prva generacija, ugledala je svijet još davne 1966., a u međuvremenu je verzija s petero vrata (hatchback) ponijela naziv Auris i krenula u prodaju početkom 2007. godine. Toyota je pozicionirala Auris u donji srednji segment kako bi parirala automobilima kao što su Volkswagen Golf, Opel Astra, Hyundai i30 i Ford Focus.

Nova generacija više se ne zove Auris, već Corolla. Nakon novog modela s petero vrata Corolla Hatchback (bivši Auris), koji je predstavljen u Ženevi 2018., nova Toyota Corolla Touring Sports (ranije Auris Touring Sports) - karavanska izvedba - prvi put prikazana je na Pariškom salonu automobila 2018. Tu je i klasična izvedba sedan.

Corolla se prvi put temelji na Toyotinoj novoj globalnoj platformi TNGA (Toyota New Global Architecture) - u kompaktnoj klasi TNGA-C. Na istoj platformi temelje se i modeli C-HR i Prius. TNGA-C daje Corolli niže težište, čime se povećava upravljivost karoserije te pruža dodatna kontrola u zavoju. Velika krutost karoserije pomaže u poboljšanju udobnosti u vožnji, dok se dvostruka poprečna ramena stražnjeg ovjesa učinkovitije nose s neravninama na cesti, zbog čega je vožnja dodatno udobnija. I sigurnija. Prednji ovjes je MacPherson.

Što se tiče motora u novoj Corolli, fokus je usmjeren na Toyotinu hibridnu tehnologiju. Nema više dizelskog motora i samo je jedan benzinac te dva hibridna pogona. Dakle, benzinski 4-cilindrični 1,2-litreni Turbo snage 116 KS i najvećeg okretnog momenta 185 Nm. Dva su mjenjača na izboru kod ovog motora: ručni 6-brzinski te Multidrive S (Toyotin naziv za automatski CVT mjenjač). Dva su hibridna motora. Prvi je 4-cilindrični benzinski 1,8-litreni hibrid ukupne snage hibridnog pogona 122 KS s elektronički upravljanim mjenjačem e-CVT. A drugi je novi hibridni pogon od 180 KS koji kombinira 2-litarski benzinski motor s najvećim okretnim momentom od 192 Nm te s nikal-metal hidridnom baterijom i 650-voltni električni motor, što daje dodatnih 202 Nm (i 80 kW ili 109 KS).

Sustav nudi sportski način rada, kao i funkcionalnost sekvencijalnog šesterostupanjskog mjenjača s polugama na kolu upravljača. Zahvaljujući znatno većoj snazi ​​od 180 umjesto 122 KS, ubrzanje automobila s petero vrata od 0 do 100 km/h značajno se poboljšava za točno tri sekunde u usporedbi s 1,8-litarskim hibridom: 7,9 sekundi umjesto 10,9. Iznenađujuće, maksimalna brzina (180 km/h) se ne poboljšava. Standardna potrošnja je tek nešto viša kod jače verzije (3,7 umjesto 3,3 litre na 100 km).

Platforma TNGA-C nudi bolje i ponekad neobične sustave pomoći vozaču. Sustav PCS (Pre Collision System) sada otkriva pješake u mraku, upozorava vozača u rasponu od 10 do 180 km/h i automatski naglo koči od 10 do 80 km/h. Tempomat (ACC) s prilagodbom brzine pomoću radara sada ima funkciju stop-and-go i od 70 km/h neuobičajenu funkciju pretjecanja: ako je vozilo ispred vas sporije na cesti i postavite pokazivač smjera, automobil automatski ubrzava kad krenete u pretjecanje. Ako, međutim, sustav prepozna nadolazeći promet iz suprotnog smjera ili automobile iza vas koji već pretječu, on zaustavlja proces ubrzanja.

Inteligentni sustav kontrole udaljenosti (iACC) prepoznaje i prometne znakove: kad je registrirano novo ograničenje brzine, vozač može podešavati brzinu kretanja na trenutnu granicu samo jednim dodirom gumba. Tu je i sustav detekcije i praćenja prometne trake LTA (Lane Trace Assist), pomoć za mrtvi kut na bazi radara (BSM), kao i pomoć za vožnju unatrag (RCTA). Ostali tehnički dodaci uključuju prilagodljive amortizere, LED prednja svjetla te Matrix LED prednja svjetla s automatskim reagiranjem na dolazeća vozila.

Volumen prtljažnika sada je od 361 do 1024 litre (petero vrata), karavanska izvedba ima 598 – 1606 litara, a sedan izvedba 471 litru. Početna cijena za modele hatchback i sedan je 139.900 kuna, a za Touring Sports od 146.900 kuna.

Nova gama Toyota Corolla
  • Toyota Corolla Touring Sports Hybrid
  • Toyota Corolla Touring Sports Hybrid
  • Toyota Corolla Touring Sports Hybrid
  • Pješaci su sada sigurni od naleta
  • Nova TNGA platforma
    +18
Nova Toyota Corolla Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota