los angeles motor show

Toyota RAV4 Prime plug-in hibrid: Sa 302 KS ovo je najbrža 'ravica' ikada

27.11.2019 u 09:32

Bionic
Reading

Novi model RAV4 Prime biti će ujedno i drugi najbrži model po pitanju ubrzanja u Toyotinoj liniji, jer mu od 0 do 100 km/h treba samo 6,2 sekunde

Toyota je na autosalonu Los Angeles Motor Show predstavila RAV4 Prime, a ovaj model je poseban po tome što je to njihovo prvo ikada plug-in hibridno električno vozilo (PHEV). Performanse modela RAV4 Prime pete generacije, koja je na tržištu sada već godinu dana, su impresivne: 302 konjske snage, napredni pogon na sve kotače, sportski podešen ovjes i ekskluzivne dizajnerske karakteristike.

Novi model RAV4 Prime biti će ujedno i drugi najbrži model po pitanju ubrzanja u Toyotinoj liniji, jer mu od 0 do 100 km/h treba samo 6,2 sekunde. Osim toga ovaj automobil može voziti na struju oko 60 kilometra s jednim punjenjem, što je najviši raspon bilo kojeg PHEV SUV-a na tržištu. Prime se, prema proizvođaču, može pohvaliti da mu je prosječna kombinirana potrošnja na 100 km samo 2,6 litara fosilnog goriva, odnosno benzina. Njegova emisija CO2 prema WLTP-u je samo 30 g/km, što je najniža emisija u ovoj klasi.

RAV4 Prime (modelna godina 2021) bit će dostupan u SE i XSE razinama opreme, s naglaskom na atletske performanse na cesti te vrhunsku udobnost i stil. Napredak hibridne tehnologije u Toyoti smatraju ključnim za sveukupnu strategiju elektrifikacije koja će uključivati ​​i standardne hibride i električna vozila na baterije (BEV), zajedno s električnim vozilima s vodikovim gorivnim ćelijama (FCEV) poput Miraija druge generacije predstavljenog u listopadu.

RAV4 Prime kombinira 2,5-litreni četverocilindrični benzinski motor (Atkinsonov ciklus) i dva elektromotora za ukupnu snagu sustava od 302 KS. RAV4 Prime koristi različito podešenu verziju 2,5-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora kao i kod modela RAV4 Hybrid. Snaga im je identična, 176 KS kao u hibridu, ali sa 228 Nm najvećeg okretnog momenta pri 2800 okr/min u odnosu na 221 Nm pri 3600 - 5200 okr/min.

Sa snažnijim motornim agregatima, novorazvijenom litij-jonskom baterijom velikog kapaciteta i potisnim pretvaračem, RAV4 Prime donosi skok ukupne snage sustava od 83 KS u odnosu na RAV4 Hybrid i ima najviše konjskih snaga u svom segmentu. Ovime RAV4 Prime ulazi u segment brzih luksuznih SUV vozila, no njegova potrošnja goriva je izuzetno niska.

Usporedba sa starijim RAV4 nudi živopisnu ilustraciju koraka tehnologije. Naime, RAV4 (2006.-2012.) imao je opcijski 3,5-litreni benzinski V6 motor sa 269 KS, čije je ubrzanje od 0 do 100 km/h bilo za pola sekunde sporije od modela RAV4 Prime. A po pitanju potrošnje goriva konvencionalni RAV4 model koji je naveden je trošio 8,9 litara na 100 km.

RAV4 Prime koristi istu verziju elektronskog pogona na sve kotače (Electronic On-Demand All-Wheel Drive AWD) kao i RAV4 Hybrid. U oba je modela odvojeni stražnji elektromotor po potrebi pokretao stražnje kotače, uključujući proaktivno pokretanje ubrzanja i u uvjetima smanjene trakcije.

AWD sustav također smanjuje podupravljanje tijekom vožnje u zavoju radi veće stabilnosti upravljanja. Izvan asfaltirane ceste, AWD poboljšava performanse penjanja uzbrdo. Prema odabiru samog vozača Trail omogućava kočenje kotača koji se okreće u prazno i slanjem momenta na kotač koji ima dobro prianjanje.

Uz raspoložive polugice mjenjača na kolu volana, vozač može prebaciti u nižu brzinu i povećati regenerativno kočenje postupno, što povećava kontrolu, na primjer, tijekom vožnje u brdovitim predjelima.

Toyota RAV4 Prime (2021.)
  • Toyota RAV4 Prime (2021.)
  • Toyota RAV4 Prime (2021.)
  • Toyota RAV4 Prime (2021.)
  • Toyota RAV4 Prime (2021.)
  • Toyota RAV4 Prime (2021.)
    +24
Toyota RAV4 Prime (2021.) ima plug-in hibridni pogon (PHEV) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Svi Toyota RAV4 modeli dolaze opremljeni standardnim Toyotinim Safety Sense sustavom sigurnosti (TSS 2.0) koji uključuje podugački popis tehnologija i mogućnosti aktivne sigurnosti.

RAV4 Prime s plug-in hibridnim pogonom će pomoći Toyoti da ispuni svoj cilj smanjenja emisija CO2 za 2021. godinu. koji je propisala Europska unija.

Zahvaljujući svojim hibridima, Toyota je na dobrom putu da ispuni svoj EU mandat smanjenja emisija CO2 na 87,1 g/km sa 103 g/km danas, izvijestio je PA Consulting. Toyota Europe već je postigla cilj da hibridi čine 50 posto njihove prodaje, izjavio je Matthew Harrison, Toyotin šef prodaje i marketinga za Europu, u nedavnom intervjuu za Automotive News Europe.