Osnivač Daewooa Kim Woo-choong preminuo je u ponedjeljak u 83. godini
Osnivač Daewoo grupe Kim Woo-choong umro je nakon što je gledao propast svog konglomerata koji je gradio kao simbol proizvodne snage Južne Koreje, ali je postao i sinonimom jedne od najvećih korporativnih propasti, srušen golemim akumuliranim financijskim dugom. Vodio je ono što je nekad bio drugi najveći konglomerat u zemlji, simbolizirajući meteorski uspon Južne Koreje iz pepela Korejskog rata 1950.-1953.
Konglomerati Južne Koreje rasli su kroz povlaštene odnose s autoritarnim vladama, usredotočeni na rast nad profitabilnošću i pretjerana ulaganja koja su rezultirala azijskom financijskom krizom.
Kim je započeo kao prodavač tkanina koji je uložio oko 5000 dolara u tekstilnu tvrtku da bi pokrenuo Daewoo 1967. godine. Uloživši svoju ogromnu energiju i iskorištavajući bliske veze s čelnicima Južne Koreje, svoju je kompaniju pretvorio u golemo čudovište koje je na vrhuncu zapošljavao više od 300.000 ljudi u 110 zemalja, s interesima u rasponu od automobila, preko građevine i brodogradnje, do trgovine i vrijednosnih papira.
Kimova agresivna ekspanzija širenja, koja je dovela grupu do 41 pridružene kompanije, pomogla je gurnuti Južnu Koreju na rub nacionalne propasti tijekom azijske financijske krize kasnih 1990-ih.
Nekad slavljen kao heroj, Kim je pobjegao iz Južne Koreje 1999. godine, kada se Daewoo urušio s dugovanjima većim od 75 milijardi dolara, prisilivši vladu da uđe u vlasništvo i preuzme kontrolu te ostavivši poreznim obveznicima da plate ogroman račun.
Daewoo Motor, dio Daewoo grupe, kupio je američki proizvođač automobila General Motors početkom dvijetisućitih. Godine 2005. Kim se vratio u domovinu nakon šest godina progonstva, pa je odmah bio uhićen i osuđen na 10 godina zatvora zbog pronevjere i prijevare te prikrivanja duga.
Godine 2007. žalbeni sud smanjio je rok služenja zatvorske kazne na osam i pol godina rekavši da je Kim učinio uslugu Južnoj Koreji formiranjem grupe. Te godine dobio je i predsjedničko pomilovanje, pa je izašao na slobodu.
Malo stariji čitatelji sa sjetom će se sjetiti modela automobila koji su 90-ih godina prošlog stoljeća bili brojni na našim prometnicama, poput Matiza (koji je svojedobno bio proglašen najljepšim malim automobilom na svijetu!), Nubire, Lanosa, Lacettija ili Kalosa.