To je službeni državni automobil Kine, koji koristi i generalni sekretar Komunističke partije Kine Xi Jinping, a dostupan je samo u Kini
Iako smo ovih mjeseci pod utjecajem pandemije koronavirusa nebrojeno puta, ne baš po dobrom, spominjali najmnogoljudniju zemlju na svijetu, Kinu, možda će vas ovaj tekst malo oraspoložiti.
Predstavljamo vam najskuplji kineski domaći automobil, retro-klasičnu limuzinu Hongqi L5. Zanimljivo, sam naziv Hongqi u prijevodu znači 'Crvena zastava', a radi se o kineskoj marci luksuznih automobila u vlasništvu proizvođača automobila FAW Car Company, podružnici FAW Grupe. Hongqi je marka osnovana 1958. godine, što ju čini najstarijom kineskom markom putničkih automobila. Izvorno, modeli Hongqi bili su namijenjeni samo za visoke vladine dužnosnike kao državne limuzine i paradni automobili , a proizvodili su se sve do 1981. Ipak, sredinom 1990-ih ova marka je ponovno oživljena.
Ova velika crna ljepotica Hongqi L5 predstavljena je 2013. godine na sajmu automobila u Šangaju, a cijena mu je oko 5 milijuna kineskih juana (Renminbi) ili 646.000 eura. To je službeni državni automobil Kine, kojeg koristi i generalni sekretar Komunističke partije Kine Xi Jinping. Dostupan je samo u Kini, iako je Hongqi L5 uočen na Paradi pobjede u Minsku, u glavnom gradu Bjelorusije, 2015. godine. Navodno je ovaj L5 izvezen u Bjelorusiju kao donacija, gdje je u službi bjeloruske vojske kao paradni automobil.
Dizajn modela L5 je retro moderan i inspiriran je veličanstvenom limuzinom Hongqi CA770, koja se proizvodila od 1966. do 1981., a napravljeno je samo 847 primjeraka. Svi su prodani kineskoj vladi, ali danas su mnogi u muzejima i u privatnim rukama. Legendarni CA770 je pokretao Chryslerov 5,6-litreni V8 benzinski motor snage 215 KS.
Današnji Hongqi L5 namijenjen je biznismenima milijarderima i superzvijezdama koji se žele pokazati svojim domaćim, kineskim proizvodom. Više od bilo koje druge lokalne marke Hongqi usko je povezana s Kinom kao državom, a mnogi vlasnici Hongqija iskreno su ponosni na to. Hongqi L5 dio je Hongqi L-serije, a prvi automobil iz te serije je bio gigantski paradni automobil Hongqi L9, koji je predstavljen 2009. godine. Potom su slijedili Hongqi L7 2012., a naposlijetku i Hongqi L5 godine 2013. Postoje tri verzije L5: za vladu, paradni automobil i civilna verzija.
Aktualni model Hongqi L5 je doista impresivno veliki automobil duljine 5555 mm, širok je 2018 mm, visok 1578 mm, a međuosovinski razmak mu je 3435 mm. Za usporedbu, Mercedes-Maybach S600 je dugačak 5453 mm, uz međuosovinski razmak od 3365 mm. No L5 je također vrlo težak automobil, jer čak i u ovom neoklopljenom civilnom obliku teži nevjerojatnih 3150 kilograma, u usporedbi sa 'samo' 2390 kilograma njemačkog suparnika.
Što se motora tiče, najnoviju izvedbu modela L5 oznake CA7600 prema službenim podacima pokreće benzinski V12 (pod kutem od 60°) motor oznake 60N, kojemu je obujam 6,0 litara, a snaga 408 KS (300 kW). Radi se o autohtnom domaće razvijenom potpuno aluminijskom motoru. Najveći okretni moment mu je 550 Nm pri 4000 okr./min., ima automatski 6-brzinski TB-68 mjenjač te pogon na sva četiri kotača. Hongqi ne navodi podatke o njegovom ubrzanju, ali mu je krajnja brzina 210 km/h. Zapremina njegovog rezervoara je 105 litara, a potrošnja 'službeno' 18 litara na 100 km. Gume su dimenzija 275/40R20, a vanjski promjer cijelog kotača je 728 mm.
Hongqi odaje počast klasičnom dizajnu prednje maske s vertikalnim šipkama, nova 3D rešetka L5 'ravnoga vodopada' izgleda trodimenzionalnije, veće je površine i 'omogućuje motoru da lakše diše te limuzinu obdaruje izuzetnim duhom i zamahom'. Iako nasljeđuje klasični Hongqi 'stil podignute zastave', amblem u obliku zastave L5 s prednje strane predstavljen je snažnijim dodirom modernosti, zbog čega izgleda 'svečano i dostojanstveno s netaknutim osjećajem ljepote'.
Prednja svjetla oblika cijevi su tradicionalne halogene lampe, a rešetkasti otvori za zrak na obrubima izravno su povezani sa zračnim filtrima s obje strane motora, čime se postiže jedinstveni stil. Bočni pokazivaći smjera sa 16 svjetlećih LED dioda ne samo da pružaju dodatnu sigurnost u vožnji, već nasljeđuju i klasični dizajn amblema s crvenim zastavama na bočnim dijelovima automobila Hongqi, dajući limuzini duh 'jedne zastave', što označava Hongqijev status idola.
Svaka od četiri vanjske kvake na prednjim i stražnjim vratima imaju umetnuti žad s oblikom nadahnutim zlatnim omjerom 23x35 mm, a fine linije koje stvaraju sliku 'oblaka i zmaja' odražavaju identitet i vrlinu: 'automobil ukrašen žadom nalik je gospodinu koji nosi žad'.
Postoje četiri vodoravne kromirane šipke sa svake strane registarske pločice, ukupno osam, što znači 'mir i sigurnost u četiri smjera i stabilnost na osam strana'. Četiri debele i robusne kromirane ispušne cijevi pokazuju snagu pogonskog sklopa. Uz to, stražnjim prtljažnikom 'Tian'anmen' (oblika) protežu se kromirane šipke, što je označava da je ova limuzina 'državni automobil'. Znakovi iznad registarske tablice označavaju marku Hongqi, navodno Maovim rukopisom.
Interijer je umjetničko djelo s pločama od drveta ruže i krem-bijele kože. Sjedala su ručno šivana, bez šavova. Sjedala sa svim mogućim funkcijama imaju naslon za glavu čiji je oblik izveden iz službenog šešira u dinastiji Tang. Zajedno s funkcijom masaže sjedala, sjedala pokušavaju stvoriti udobnost što limuzinu čini jednakom kabini privatnog zrakoplova. Podesiva sjedala opremljena su reguliranim grijanjem u 5 stupnjeva i ventilacijskim sustavom s tri razine, i to je potpuni prikaz luksuza i otmjenosti.
Centralno postavljena instrumentna ploča u potpunosti je digitalna i veličine je 15,3 inča. Donji 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir kontrolira zabavu i razne druge funkcije, poput klima uređaja i satelitske navigacije.
Unutarnji poluobruč kola volana ima funkciju prekidača za sirenu, ali ono što je zanimljivo jest to da taj poluobruč morate povući prema sebi, umjesto da ga gurate. To je posveta povijesnom modelu CA770, kod kojega je isto tako funkicioniralo. Logo na sredini upravljača je zlatni suncokret, a u kineskoj simbolici suncokret je simbol za dug život i sreću. Hongqi ovaj simbol koristi već jako dugo, pa tako se na sredini kotača nalaze i mali logotipi suncokreta.
Stražnji dio kabine sadrži sav koje bi Hongqi trebao imati, uključujući 1,1 metara prostora za noge, bež tepihe i sustav za zabavu na stražnjim sjedalima s televizijom i zvučnim sustavom Bose. Zanimljivo je da je Hongqi rekao da je L5 također opremljen mjenjačem CD-a sa 6 diskova, a to je prava rijetkost na modernim automobilima!
Na tržištu se Hongqi L5 natječe s automobilima poput Bentleyja Mulsannea i Rolls-Royce Ghosta. Ali u stvarnosti L5 se zapravo ne natječe ni sa čim, jer ova je limuzina toliko jedinstvena, tako rijetka, da je u stvari stvorila klasu za sebe.