Čak i mali razvoj ručnih mjenjača u smislu učinkovitosti i potrošnje goriva ima ogroman utjecaj na emisije i okoliš
Volkswagen je razvio novi suvremeni ručni mjenjač, oznake MQ281, koji radi učinkovito i štedi do pet grama CO2 po kilometru, ovisno o kombinaciji motora i mjenjača. Novi Passat je prvo vozilo opremljeno mjenjačem MQ281, a slijede ga gotovo sve klase vozila Volkswagen grupe.
Često, kada govorimo o novim automobilima, naglašavamo njihove moderne automatske mjenjače, iako pod pojmom automatski ne podrazumijevamo samo one potpuno automatske. Naime, mjenjače u automobilima, čisto s tehničke točke gledanja, prema načinu upravljanja mogli bismo podijeliti na ručne (manualne), djelomično automatske i automatske, dok se prema prijenosu snage mjenjači dijele na mehaničke, hidraulične, električne i kombinirane.
Isto tako, gotovo je uvriježeno mišljenje da klasični ručni mjenjači uskoro odlaze u povijest, naročito zbog ubrzane elektrifikacije automobila koji, ugrubo rečeno, više neće imati potrebe za mjenjačima. No sve je to samo u teoriji, jer barem je u Europi većina automobila s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem opremljena starim dobrim ručnim mjenjačima. Razlozi njihove široke rasprostranjenosti leže u činjenici da su jednostavni po konstrukciji, jeftini za proizvodnju, ugradnju i popravak, dokazani su u eksploataciji. Postoji još razloga za njihovu upotrebu, ali nećemo ulaziti dublje u tehničke pojedinosti.
I baš zato čak i mali razvoj ručnih mjenjača u smislu učinkovitosti i potrošnje goriva ima ogroman utjecaj na emisije i okoliš. MQ281 ima raspon okretnog momenta od 200 do 340 Nm, a zamijenit će u potpunosti ili barem djelomično trenutne varijante Volkswagenovog prijenosa s kodnim oznakama MQ250 i MQ350. Ručni mjenjač MQ281 koristit će marke Audi, Seat, Škoda i Volkswagen, a riječ je o mjenjaču sa šest brzina.
U razvoju prijenosa fokus je bio prije svega na poboljšanju učinkovitosti, prema Helmutu Göbbelsu, voditelju razvoja ručnog mjenjača i pogona na četiri kotača u Volkswagenu: 'Ovdje smo se usredotočili na metode virtualnog razvoja. To nam je omogućilo da uspostavimo potpuno novi sustav usmjeravanja ulja. Različitim mjerama za vođenje ulja možemo postići ravnomjerno i optimalno podmazivanje zupčanika i ležajeva te smanjiti količinu ulja koje je dovoljno za cijeli životni vijek mjenjača na 1,5 litara.'
Kako bi se dodatno smanjilo trenje, razvijen je koncept usmjeren na prijenosnik. Ovdje se upotrebljavaju ležajevi sa smanjenim trenjem te s niskim kontaktnim brtvama.
Također je optimizirano korištenje materijala i njegova raspodjela za kućište mjenjača. Uz pomoć daljnjeg virtualnog alata za razvoj može se konstruirati struktura kućišta optimizirana po pitanju čvrstoće. Novo kućište podržava današnje zahtjeve za bukom (izbjegavanje neželjenih sekundarnih zvukova) i time osigurava bolju udobnost vožnje kroz manje zvučne i vidljive vibracije u vozilu.
Poput mnogih Volkswagenovih mjenjača, MQ281 se također proizvodi u samom Volkswagenu, a serijska proizvodnja počinje u tvornicama u Barceloni (Španjolska) i Córdobi (Argentina).