nakon skandala

Volkswagen okreće novi list: Nagrađivat će 'zelene' dobavljače

26.02.2019 u 11:46

Bionic
Reading

Volkswagen grupa uskoro će početi dodjeljivati više poslova dobavljačima koji se fokusiraju na održivost, a kažnjavati one koji to ne čine

Prema izvještaju koji prenosi ugledni Automotive News Europe, njemački proizvođač automobila planira ove godine uvesti ocjenu učinka koja uzima u obzir utjecaj na okoliš i društvenu odgovornost, a mogli bi uzeti u obzir još jedan kriterij koji se fokusira na napore svakog dobavljača da smanji emisije ugljičnog dioksida.

Plan bi mogao imati ogroman utjecaj na dobavljače s obzirom na to da je VW-ov globalni otisak i proračun za nabavu, prema posljednjim izvješćima, prijavljen na 197 milijardi dolara u 2017. godini.

'Naravno da se nadamo da će to poslati određeni signal na tržište te da će optimizacija proizvodne mreže za CO2 biti konkurentna prednost', rekao je Marco Philippi, voditelj strategije za grupnu nabavu u tvornici VW-a.

VW grupa okreće novi list nakon što je rezervirala 31 milijardu dolara za troškove vezane uz skandal s dizelskim motorima. Tvrtka, naime, želi biti prepoznata po većoj ekološkoj svijesti. Prije lansiranja svog prvog električnog vozila na masovnom tržištu VW želi ukloniti što više ugljika iz opskrbnog lanca.

Da bi se to postiglo, počet će analizirati svoje dobavljače prvog reda prema aspektima kao što su društvena odgovornost i utjecaj na okoliš. Ocjene će se temeljiti na odgovorima u upitniku o održivosti koji će zahtijevati sveobuhvatnu dokumentaciju, kao i revizije na licu mjesta. Do sredine 2019. te ocjene imat će jednaku težinu u dodjeljivanju ugovora, uz uobičajene aspekte poput nabave proizvoda, kvalitete izrade i pravovremene isporuke.

'Svaki od naših poslovnih partnera morat će se podvrgnuti ovome', rekao je Philippi. 'Hoće li to značiti da postoje negativne posljedice za negativnu ocjenu? Definitivno. Oni koji ne odgovaraju našim idejama bit će isključeni.'

Volkswagen smanjuje emisije CO2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Grupa konačno želi stvoriti dovoljno poticaja da svi članovi njezina lanca opskrbe ponovno razmotre svoje proizvodne procese i transformiraju svoje poslovanje kako bi bili što održiviji.

Tvrtka se obvezala na Sporazum o klimatskim promjenama u Parizu i, u skladu s njime, nastoji proizvesti flotu novih vozila koja su neutralna za ugljik oko 2040. godine kako bi se osiguralo to da sva ona postižu nulu emisija u roku od 10 godina.

Naime, kako je izjavio Georg Kell, voditelj neovisnog Vijeća za održivost: 'Volkswagen i njegovi proizvodi ukupno čine oko jedan posto svjetskih emisija stakleničkih plinova.'

Evo i praktičnih primjera potencijalnog smanjenja količine CO2 u proizvodnji električnog vozila I.D. EV:

  1. Baterije - u proizvodnji se koristi električna energija iz obnovljivih izvora, smanjenje CO2 za 80 posto
  2. Električni motor - korištenje sekundarnog aluminija, smanjenje CO2 za 50 posto
  3. Čelik - eliminiranje ugljika u procesu proizvodnje, smanjenje CO2 za 75 posto
  4. Katode baterija - još se rade analize, još uvijek nepoznat postotak smanjenja CO2

Plan neće biti lako implementirati, priznaje VW, zbog toga što proizvođač automobila nema transparentnost u pogledu emisija CO2 duž cijelog globalnog lanca opskrbe. Čak ni Volkswagenovi dobavljači nemaju potpun uvid u vlastitu emisiju CO2.

Ali VW očekuje da će i to započeti proizvodnjom planiranog električnog vozila I.D. Također procjenjuje da će proizvodnja električnih vozila (EV) rezultirati dvostruko manjom emisijom CO2 od proizvodnje usporedivog dizelskog Golfa, od čega će polovicu proizvesti njihovi dobavljači.

'To je maraton koji smo tek započeli', kaže Philippi, 'i to će biti proces učenja za obje strane.'

Do sada su identificirali oko trećine svojih očekivanih ušteda CO2 kroz različite mjere. Počelo je upućivanjem ključnog dobavljača, LG Chem, na proizvodnju litij-ionskih baterijskih ćelija korištenjem obnovljive energije. VW sam transformira svoju tvornicu u Zwickau u Njemačkoj kako bi koristila čistu električnu energiju iz hidrocentrala koju isporučuje austrijska tvrtka Verbund. Cilj je isporučiti vozilo koje je ugljično neutralno, a količine CO2 koje neće moći smanjiti ili izbjeći bit će nadoknađene offset certificiranim programima.

Međutim, VW također planira pomoći dijeljenjem svojih najboljih iskustava te održavanjem programa obuke dobavljača i radionica po pitanju CO2 kako bi definirali konkretne mjere.

'Logično je to da CO2 postaje dio našeg procesa odabira', rekao je Philippi, 'jer u konačnici imamo ekonomsku opravdanost da to učinimo te ćemo cijenom nadoknaditi ove emisije ugljika.'