test automobila

Vozili smo Geely Atlas Pro: Atraktivan kompaktni obiteljski SUV sa snažnim hibridnim pogonom

24.02.2024 u 16:15

Bionic
Reading

Ovaj srednje veliki SUV pokreće trocilindrični turbobenzinski motor 1.5 T-GDI sa 177 KS (132 kW), najvećeg okretnog momenta od 255 Nm, koji u hibridnoj kombinaciji motora s unutarnjim izgaranjem i i elektromotora omogućuje maksimalnu snagu od čak 190 KS (140 kW) uz najveći okretni moment od 300 Nm

Geely, kineski proizvođač automobila, je nedavno objavio kako stiže i na naše tržište. U redu, svaki novopridošli proizvođač automobila unosi nešto novo među, ionako prilično zaoštrenu, konkurenciju na Starom kontinentu. Pa bio on i iz zemlje koju su tradicionalno Europljani smatrali kao mjesto proizvodnje automobila (proizvoda općenito) upitne kvalitete i niske cijene.

No po čemu se zapravo ova kompanija vlasnika i osnivača karizmatičnog kineskog biznismena imena Li Shufu, nastala nedaleke 1986. godine, posebna u okvirima svjetske autoindustrije? Prije svega, tvrtka punim imenom Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd. nije tek puki proizvođač automobila, već ozbiljna tvrtka s preko 80.000 zaposlenika koja osim marke vozila Geely posjeduje ili ima udjele u mnogim svjetski etabliranim proizvođačima automobila. Zanimljivo, Geely je prva kineska automobilska marka koja je prodala 10 milijuna vozila, te je pet uzastopnih godina najprodavanija marka osobnih vozila u Kini.

Automobilski odjel grupe Geely Automobile, osnovan 1997., tek je sedmi po veličini proizvođač automobila u Kini. Sastoji se od Geely Auto Group (Geely Auto, Lynk&Co, Geometry, Livan, Proton), Volvo Car Group (Volvo, Polestar), Zeekr Intelligent Technology, Lotus, LEVC (londonski taxi), Radar Auto, Farizon i smart Automobile (zajedničko ulaganje s Daimlerom).

Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Geely neprestano traži mogućnosti za daljnje povećanje svoje tržišne prisutnosti, što čini na mnogo načina, između ostalog kroz suradnju ili udjelima u vlasništvu s drugim proizvođačima automobila (Daimler, Renault, Aston Martin itd.) na raznim projektima, te kroz ulaganja u lokalnu proizvodnju u raznim dijelovima svijeta, uključujući Europu.

Sada kada smo ukratko skicirali okvir Geelyja možemo se pozabaviti onime što je i glavna tema ovog članka, naime, na svom smo jednotjednom testu imali njihov prvi model koji se pojavio na našem tržištu. Riječ je o kompaktnom SUV vozilu dužine malo više od 4,5 m čije je puno ime Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship s hibridnim motorom snage 177 KS (132 kW) sa 7-stupanjskim DCT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Napomena, drugi model koji stiže u Hrvatsku je SUV imena Coolray, a više modela slijedi tijekom ove godine.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Izvana Geely Atlas Pro izgleda kao klasično dizajniran srednje veliki SUV, a proizvođač navodi kako je ovaj model zapravo nastao po principu tzv. zlatnog presjeka. Isti je bio nit vodilja prilikom dizajniranja karoserije s dinamičnim linijama poklopca motora, fluidnim linijama bočnog profila, izraženijim retrovizorima koji podsjećaju na krila zrakoplova, kao i sportskim stražnjim spojlerom.

Prednja zakrivljena rešetka Cosmos s amblemom i novim monokromatskim logotipom upotpunjuje cjelinu i muževni imidž novog, smjelog i atraktivnog SUV-a.

Atlas Pro opremljen je modernom LED optikom sposobnom da osvjetli i udaljene objekte - čak do 200 m udaljenosti, a proizvođač navodi da imaju trajnost od 50.000 sati. Moćna LED svjetla u kombinaciji s Intelligent High Beam Assist automatski prelaze s dugih na kratka svjetla kada se približava vozilo iz suprotnog smjera. Višeslojni dizajn svetala i LED diode pomažu da zadnja svetla vozila budu uočljivija, dok atraktivan zadnji spojler sa trećim stop svjetlom doprinosi još većem sportskom duhu.

SUV Atlas Pro je temeljen na Geely NL platformi. Ova modularna SUV platforma razvijena je kako bi zadovoljila potrebe budućnosti kao što su inteligentna vožnja i nova energija. Također postavlja mjerilo sigurnosti s automobilima na ovoj platformi koji postavljaju najviše rekorde sigurnosti u nacionalnim testovima. Geely modeli izgrađeni na ovoj platformi postali su najprodavaniji kroz modele Geely Emgrand X7 Sport, što je još jedno komercijalno ime Atlas Pro SUV-a, kao i Geely Azkaara na Filipnima, na primjer.

Što se vanjskih dimenzija Atlasa Pro tiče, one su sljedeće: duljina 4544 mm, širina 1813 mm, visina 1713 mm, međuosovinski razmak 2670 mm, visina od podloge 171 mm. Kako je riječ o SUV vozilu s pogonom na sva četiri kotača treba spomenuti i njegove terenske kuteve: prilazni kut 22°, silazni kut 26°. Inače, težina vozila (s vozačem od 75 kg) je 1780 kg, dok je najveća dozvoljena masa vozila 2080 kg.

Prtljažni prostor Atlasa Pro ima prilično veliku zapreminu (378 litara ispod zavjese) i pogodnu konfiguraciju. S preklopljenim stražnjim sjedalima, njegov prostor se dodatno povećava. Rolo pokrivač prtljažnika lako se pomiče duž vodilica. Stražnja sjedala omogućavaju jednostavnu promjenu rasporeda unutrašnjosti, prilagođavajući je različitim situacijama.

Preklapaju se potpuno ili u omjeru 60:40, te imaju podešavanje kuta naslona sjedišta Električna vrata prtljažnika Vrata prtljažnika novog Atlas Pro otvaraju se i zatvaraju pomoću tipke na vratima prtljažnika kojim se može upravljati i iz putničkog prostora i daljinski pomoću ključa.

Naš je testni model imao atraktivne, standardne 18-colne aluminijske naplatke, sa zimskim gumama Pirelli Scorpion Winter 2 dimenzija 225/60R18.

Unutrašnjost

Geely Atlas Pro Flagship je jedina opcija ovog modela koja je dostupna kod nas, a sudeći prema sufiksu Flagship doista je riječ o vodećem modelu. Njegova unutrašnjost se doima prilično atraktivno i natprosječne kvalitete izrade, gotovo luksuzno. Sjedala su lijepo profilirana i presvučena kvalitetnim materijalom, a radi se o eko-koži. Vozačko sjedalo je električno podesivo u 6 smjerova.

Standardno, naš testni model ima grijana prednja i stražnja sjedala, grijani upravljač, električno podesiva vanjska osvrtna zrcala koja su isto tako grijana i imaju automatsko zatamnjivanje te su električno sklopiva. Unutrašnje osvrtno ogledalo je izvedeno bez okvira te ima funkciju automatskog zatamnjivanja.

Središnja konzola je dizajnerski i praktično izvedena u dvije razine, s time da se dolje nalazi prostor za odlaganje pametnog mobilnog telefona koji je moguće puniti bežično.

Vozaču je na raspolaganju 7-inčni digitalni ekran, a što se multimedijskog sustava tiče radi se o 12,3-inčnom ekranu osjetljivim na dodir i bluetooth hands-free vezom. Omogućena je opcija povezivanja i projekcija zaslona pametnog telefona na multimedijski zaslon putem USB-a. Mala zamjerka ide, uobičajeno, na izostanak RDS sustava, ali to je već poznati nedostatak kod novopridošlih kineskih SUV-ova kod nas.

Ambijentalno unutarnje osvjetljenje s paletom od 42 boje, može se mijenjati prema izabranom načinu vožnje. Za audio doživljaj u kabini se brine 8 zvučnika.

U svakom slučaju, kabina je prostrana, a mjesta ima dovoljno i za putnike na stražnjim sjedalima, bez obzira što je ipak riječ o kompaktnom SUV vozilu.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnosti

Atlas Pro dolazi sa širokim spektrom inovativnih sistema aktivne sigurnosti i pomoći vozaču koji su uključeni u paket ADAS Level 2. Njihov rad osigurava radar, 5 kamera i 8 ultrazvučnih senzora. ADAS Level 2 sistemi aktivne sigurnosti sadrže: inteligentni adaptivni tempomat (ICC), automatsko kočenje u nuždi s detekcijom pješaka (AEB), upozorenje pri napuštanju prometne trake (LDV), pomoć pri zadržavanju trake, sustav za prepoznavanje prometnih znakova (SLIF), i mnoge druge.

Atlas Pro pruža sigurnost vozaču i putnicima na najvišoj razini, a njegovi inteligentni sustavi aktivne i pasivne sigurnosti prate sve što se dešava oko vas u radijusu od 360°.

Tu su i prilično praktični sustavi, poput: pomoć pri pokretanju i spuštanju vozila (HHC, HDC), elektronička kontrola stabilnosti (ESC), sustav protiv proklizavanja (TCS), prednji i stražnji parking senzori, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, inteligentna kontrola dugih svjetala.

Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
  • Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
  • Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
  • Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
  • Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
  • Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship
    +55
Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Hibridni pogonski sklop

Geely Atlas Pro pokreće trocilindrični turbobenzinski motor 1.5 T-GDI sa 177 KS (132 kW), najvećeg okretnog momenta od 255 Nm pri 1800-4500 okr./min. Zahvaljujući direktnom ubrizgavanju pod visokim pritiskom (200 bara), motor je vrlo efikasan. Upotreba turbine sa malom turbo rupom omogućila je praktično otklanjanje turbo efekta. Istovremeno, uprkos konfiguraciji sa tri cilindra, ovaj turbo motor karakterizira iznenađujuće nizak nivo buke i vibracija.

Ovaj hibridni pogonski sklop u skladu je s trendovima u automobilskoj industriji i koristi 48V EMS (Electric Motor Synergy) sistem i belt/starter generator (BSG), 48-voltnu litij-ionsku bateriju i rekuperaciju - što je velika prednost u odnosu na konkurenciju. Kako je riječ o hibridnoj kombinaciji motora s unutarnjim izgaranjem i i elektromotora u idealnim kombiniranim uvjetima ovaj pogonski sklop omogućuje maksimalnu snagu od čak 190 KS (140 kW) uz najveći okretni moment od 300 Nm već pri 1500 okr./min.

Dakle, u određenim načinima vožnje sistem poboljšava dinamiku ubrzavanja vozila zahvaljujući dodatnom okretnom momentu (+ 45 Nm), a također i omogućava do 15 posto nižu potrošnju goriva. Baterija se puni automatski kada radi motor sa unutarnjim sagorijevanjem rekuperacijom prilikom kočenja. Sistem ima i funkciju 'start-stop', koja gasi i pali motor u prometnim zastojima, a također omogućuje i efikasno 'krstarenje'.

Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS (na snimci model Geely Azkarra za filipinsko tržište) Izvor: Promo fotografije / Autor: Geely

Proizvođač navodi i sljedeće podatke: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,9 sekundi, prosječna potrošnja 6,8 l/100 km, krajnja brzina 200 km/h. Spremnik goriva je 58 litara.

Na primjeru pogonskog sklopa je vidljiva suradnja Geelyja i Volvo Carsa, jer je maksimalno iskorištena tehnologija motora Volva, koji je i zaslužan za njegovu proizvodnju. Dakle, Volvo tehnologija, Volvo motor i DCT mjenjač osiguravaju tvorničko jamstvo od 4 godine/100.000km.

Geely Pro Full Drive inteligentni pogon na sva četiri kotača

Naš testni model ima pogon na sve kotače (AWD), te je opremljen sa 7DCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a ručica mjenjača je praktično smještena na središnjoj konzoli.

Treba reći još jednom kako je 7DCT mjenjač visokih performansi razvijen u skladu sa Volvo standardima kao dio ukupne strategije za sljedeću generaciju pogonskih agregata. To je 7-stupanjski preselektivni menjač sa mokrim kvačilom. Iako je vrlo kompaktan, dizajniran je da prenosi veliki okretni moment, brz je (vrijeme mijenjanja od 0,2 s) i značajno smanjuje potrošnju goriva.

U svim vremenskim uvjetima – bilo da je mokro ili snijeg i na strmim padinama, inteligentni pogon na sva četiri kotača vas samouvjereno drži na cesti. Još jedna prednost pogona na sva četiri kotača, bitna za stanovnike velikih gradova: sa njim je mnogo lakše i učinkovitije manevrirati na ograničenom prostoru. Osim toga, okretni se moment automatski preraspoređuje između prednjih i zadnjih kotača.

Naš model ima i četiri načina vožnje koje odabirete DRIVE MODE okretnom sklopkom na središnjoj konzoli: Eco / Comfort / Sport / Off-road. Sve je to vidljivo i na središnjem infotainment zaslonu.

Kada izaberete Off-road način, algoritam upravljanja pogonskim sklopom i mjenjačem se automatski mijenja da bi se poboljšale performanse na terenu. Atlas Pro sa pogonom na sva četiri kotača vam omogućuje samouvjereno i sigurno kretanje bez obzira na tip podloge.

Treba reći da je njegov prednji ovjes MacPherson, a stražnji multi-link. Na svim kotačima su disk kočnice, dok su prednji diskovi samoventilirani.

Što se cijene tiče, Geely kod nas dolazi isključivo u jednoj verziji, Flagship s 1.5 T-GDI 48V EMS snage 177 KS (132 kW) sa 7-stupanjskim DCT mjenjačem i inteligentnim pogonom na sva četiri kotača po cijeni od 34.990 eura, uz dodatnu pogodnost seta zimskih guma za samo 1 euro, kao ekskluzivni bonus povodom lansiranja.

Financiranje putem leasinga

Za kupce koji se odluče na financiranje leasingom, u prilogu je informativna ponuda tvrtke Impuls Leasing Hrvatska:

Prvi mjesečni obrok iznosi 279,49 € (ne uključuje PDV i pripadajući iznos PPMV od 19,99 €)*

*Informativna ponuda operativnog leasinga s nepromijenjivom visinom leasing obroka uz 25% predujma naknade u trajanju od 60 mjeseci te uz godišnje ograničenje kilometraže od 15.000 km.