test automobila

Vozili smo Lexus NX 350h FWD: Uglađeni premium SUV s prednjim pogonom i učinkovitom HEV tehnologijom

20.07.2024 u 13:44

Bionic
Reading

Hibridni samopunjivi pogonski sklop (HEV) upravlja snagom iz 2,5-litrenog benzinskog motora i elektromotora. Isporučujući 244 KS, može se pohvaliti 25 posto većom snagom i 15 posto bržim ubrzanjem u odnosu na prethodni NX

Na svom smo jednotjednom testu vozili Lexus NX. Druga je to generacija luksuznog SUV-a srednje klase koja je svoju premijeru imala u lipnju 2021. godine. Ovo nije prvi put da vozimo najnoviju generaciju ovog modela, jer smo ga već imali na testu ujesen 2022., a tada je to bio PHEV model oznake NX 450h+ AWD 5D E-CVT s paketom opreme F Sport.

Lexus je u veljači 2023. dodatno unaprijedio NX, pa tako sada osim postojećih varijanti s pogonom na sva četiri kotača, sada imamo i HEV model s pogonom na prednje kotače. Osim toga, tu je i inteligentno poboljšanje uštede goriva zahvaljujući novom Predictive Efficient Drive sustavu.

Osvježenom NX-u nove nadogradnje donose poboljšanja vrhunskog iskustva u kabini kao i inteligentna nova rješenja za podizanje savršene ravnoteže dinamične vožnje i profinjenog stila života luksuznog SUV-a.

Lexus NX 350h Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Budući da je sveobuhvatno redizajniran iznutra i izvana za svoju drugu generaciju modela predstavljenu 2022., NX se etablirao kao sofisticiran i uzbudljiv suputnik pronicljivim vozačima. Spomenimo samo kako je Lexus u temeljito obnovljeni NX druge generacije ugradio čak 95 posto novorazvijenih dijelova vozila. Najnovija iteracija sada nudi više nego ikad prije podizanjem kvaliteta koje su ključne za Lexus i uvođenjem više najnovijih tehnologija.

Dakle, ovotjedni testni model je NX 350h s pogonskim sklopom 2.5 hibrid (HEV) 4X2 s paketom opreme Executive.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Lexus NX, odnosno njegova druga generacija, označava početak značajne evolucije dizajna japanske premium marke, primjenjujući vrhunski dizajn i tehnologiju, uz neizostavnu finoću. Novi dizajn unapređuje avangardnu privlačnost izvornog NX-a, ali također pruža sofisticiraniji, dinamičniji i zreliji izgled te mišićaviji karakter.

Sprijeda, izvedbe više razine opreme imaju četiri projektorska LED glavna svjetla, kao prvi Lexusov tanki sustav prilagodljivih dugih svjetala (Adaptive High-beam System - AHS). Svaki sklop sadrži 11 LED čipova pri čemu oblikom snopa upravlja prednja kamera. Dnevna svjetla u obliku 'L' su postavljena iznad glavnih svjetala i besprijekorno rasvjetljavaju površinu uz funkciju prigušivanja kada vozač uključi pokazivače smjera. Standardna glavna svjetla su u izvedbi s dva snopa LED s automatskim dugim svjetlima (Automatic High Beam - AHB).

Straga, prepoznatljive značajke uključuju stražnja kombinirana svjetla u obliku slova 'L', s prepoznatljivim Lexusovim 'blade' osvjetljenjem koje se proteže u širini vozila, amblem Lexusa je u odnosu na prvu generaciju zamijenjen imenom 'LEXUS' ugraviranim na vrata prtljažnika, stvarajući jednostavan i moderniji izgled.

Cilj dizajnerskog tima bio je stvoriti 'funkcionalnu ljepotu', pa je tema 'jednostavnost ukorijenjena u tehnologiji' rezultirala poboljšanom aerodinamikom, smanjenom bukom i smanjenom potrošnjom goriva. Lexusovi dizajneri i inženjeri zaduženi za performanse usko su surađivali radi stvaranja aerodinamičkih detalja kojima se postižu optimalne stabilne performanse bez ugrožavanja temeljne kvalitete dizajna vozila, i postigli koeficijent otpora zraka od 0,34.

Funkcionalna ljepota se očituje u detaljima proizvedenim u suradnji NX-ovih dizajnera i inženjera performansi za kontrolu protoka zraka preko i ispod karoserije, kao što su bočne lajsne u ravnini i novi dizajn motora u tajnosti s udubljenom površinom, poput loptice za golf. To stvara mikro vrtloge u strujanju zraka ispod automobila, poboljšavajući stabilnost na ravnini u vožnji velikom brzinom.

Karoserija osvježenog NX-a u odnosu na model koji smo testirali prije dvije godine i nema nekih razlika. Ista sadržava kontraste zaobljenih površina i oštrih uglova, s dinamičnim proporcijama koje izražavaju okretnost i dojam držanja ceste. Zahvaljujući platformi Lexus Global Architecture K (GA-K), postignut je optimalan raspored, što je omogućilo više prostora u kabini i veliku zapreminu prtljažnika. Visina prtljažnika je ista kao na modelu prve generacije, ali je prtljažnik 40 mm duži.

Time je prtljažnik dosegnuo 545 l s uspravljenim stražnjim sjedalima. Važno je napomenuti da se to odnosi na sve tri verzije NX-a (350h FWD, 350h AWD i 450h+ AWD) jer pogonski sklopovi nisu zauzeli dodatni prostor. Preklapanjem sjedala zapremina se povećava na najvećih 1436 l (sve tri verzije). Prostora je dovoljno za prijevoz tri velike torbe za golf ili dva velika kovčega (77 i 63 l) bez preklapanja sjedala.

Sprijeda, Lexusova karakteristična rešetka vretena igra značajniju ulogu u dizajnu automobila: izvedena uspravnije i suptilnijeg okvira, naglašava dugački poklopac motora i generira cjelokupni oblik i volumen tijela koji se široko rasplamsava prema stražnjim blatobranima. Njegov uspravniji položaj također poboljšava performanse hlađenja rešetke. Moćan, okretan dojam pojačani su širim prednjim (1605 mm ili + 30 mm) i stražnjim (1625 mm ili +59 mm) tragovima kotača, dugim, elegantnim poklopcem motora, kratkim prevjesima i raširenim lukovima kotača na kojima su smješteni veći kotači; do 20 cola u promjeru.

Ova nova platforma je omogućila konstrukciju značajno kruće školjke. Korištenjem inovativnih, laganih materijala povećana je čvrstoća i kompenzirana težina dodatnih spojeva i ojačanja. Konstrukcija uključuje korištenje čelika od 1180 MPa, po prvi put u svijetu, za posebne zavare u ojačanju pragova i čelika od 1470 MPa za ojačanje krova.

NX koristi novu MacPhersonovu nogu sprijeda, uz dvostruka ramena straga. I sprijeda i straga su postavljeni stabilizatori koji su izvedeni kao tankostijena cijev radi smanjenja težine bez nepovoljnog utjecaja na performanse. Treba reći kako stražnji stabilizator na izvedbama s pogonom na sve kotače (AWD) ima drukčiji oblik radi smještaja stražnjeg diferencijala. S druge strane, prethodno testirani F Sport model ima i dodatne, prednje i stražnje poprečne amortizere radi prigušivanja vibracija školjke i poboljšanja stabilnosti upravljanja automobila.

Krutost poluosovina je povećana korištenjem vijaka umjesto matica za pričvršćenje kotača, čime su smanjene i neovješene mase, a dodatno smanjenje mase je ostvareno ugradnjom novog aluminijskog nosača poluosovine.

Lexus NX ima uravnotežene, jake proporcije s moćnim držanjem na cesti. U usporedbi s prvom generacijom NX-a ukupna duljina povećala se za 20 mm (sada 4660 mm) , međuosovinski razmak za 30 mm (2690 mm), širina za 20 mm (1865 mm, a s otvorenim retrovizorima 2150 mm ) i visina za 5 mm (1660 mm s kotačima od 18 cola, a 1670 mm s kotačima od 20 cola). Te dimenzije osiguravaju 'optimalan paket', uključujući više prostora u kabini za putnike na stražnjim sjedalima. Naravno, model koji smo sada testirali ima identične vanjske dimenzije kao i F Sport prije dvije godine.

Što se težine tiče, naš ovotjedni testni HEV 350h FWD model je težak u ovisnosti o opremi 1805-1885 kg, NX 350h AWD je težak 1865-1945 kg, a NX 450h+ AWD 2065-2125 kg. Isto tako, NX može vuči kočenu prikolicu težine do 1500 kg, kao i nekočenu do 750 kg. To se odnosi na sve tri verzije NX-a.

Naš je testni model NX 350h FWD imao 18-colne lijevane naplatke s gumama GoodYear Ultra Grip Performance+ dimenzija 235/60R18. Umjesto rezervnog kotača tu je kit za popravak guma.

Unutrašnjost

Kabina osvježenog NX-a druge genracije je elegantnija no ikada, a ugođaj u vozilu, nadahnut luksuznim salonom izrađenim prema Lexusovim omotenashi načelima gostoprimstva, pojačan je na najnovijoj verziji s dodatnom pažnjom na detalje koji predviđaju potrebe i očekivanja kupaca vrhunskih SUV vozila. Završna obrada kabine bogata je primjerima izrade Lexus Takumi, koristeći visokokvalitetne materijale koji izgledaju i 'osjećaju' se dobro. Udobnost se obrađuje u detaljima poput preciznog dizajna prednjeg sjedala, s pažnjom na oblik presjeka sjedala, položaj bočnih potpornih nosača, pa čak i oblikovanje udubljenih područja kako bi se stvorili prostor za laktove putnika. Opsežna upotreba materijala za apsorpciju i izolaciju buke i vibracija čini tiho i mirno okruženje. Naš je testni model imao vrlo kvalitetnu kombinaciju presvlaka Crni Tahara obrub / umetci od bambusa.

Imali smo i standardnu funkciju olakšanog ulaska i izlaska, pomicanje obruča upravljača. Stup upravljača ima električno podešavanje u više smjerova, a izvrsni 3-kraki kožnati obruč upravljača ima lopatice mjenjača za ručno mijenjanje brzina.

Električno namještanje vozačevog sjedala ima 8 načina, baš kao i suvozačevo sjedalo. Oba su prednja sjedala grijana, s time da vozačko ima i namještanje lumbalnog dijela na 2 načina. Letvice pragova su od nehrđajućeg čelika, s natpisom LEXUS.

Svi novi NX modeli imaju čišću i zdraviju kabinu, uz dobrobit svih putnika zaštićenu novom generacijom nanoe™ X tehnologije pročišćavanja zraka iz Panasonica. Ispuštanjem blago kiselih nanoe iona u atmosferu kabine kroz ventilacijske otvore klima uređaja, nanoe™ X pomaže eliminirati viruse, bakterije, pelud i druge alergene, kao i neugodne mirise, te je nježan prema koži i kosi smanjujući isparavanje vlage.

Standardni audio paket u NX-u je sustav s 10 zvučnika koji daje besprijekorno jasan zvuk u cijeloj kabini. Subwoofer koristi bass reflex konstrukciju stražnjih zvučnika kako bi pružio odličnu reprodukciju niskih tonova, a ovaj sustav omogućava reprodukciju izvora zvuka visoke rezolucije (96 kHz/24-bit). Za neka tržišta se isporučuje audio sustav s osam zvučnika.

Treba reći i da izvedbe visoke razine opreme Hybrid Electric NX-a mogu imati novo vrhunsko surround ozvučenje Mark Levinson sa 17 zvučnika.

Za veću pogodnost, 14-inčni multimedijski zaslon Lexus Link Connect s navigacijom u oblaku sada se također nudi kao opcija na vozilima Comfort, Business i Executive (naš model), u usporedbi sa standardnim zaslonom od 9,8 inča.

Elegantna unutrašnjost blista s novim modifikacijama blistavih kombinacija boja. Black & Rich Cream i Flare Red and White interijeri u F Sportu ističu se zahvaljujući novom pretincu za rukavice u boji, bočnoj ploči konzole (suvozačeva strana) i oblogama vrata. Kombinacije Hazel i Dark Rose sada također imaju svoju prepoznatljivu boju na pretincu za rukavice i bočnoj ploči konzole (suvozačeva strana).

Što se tiče vozača promijenjen je raspored prekidača na središnjoj konzoli, pa je upravljanje intuitivnije, a sve su funkcije povezane s vožnjom grupirane i lako dostupne nakon zaustavljanja vozila.

Lexus kaže da vozači također mogu biti bezbrižni s najnovijim NX-om putem Ultra-Wideband (UWB) tehnologije za sprječavanje krađe bez ključa, uvedene kao standard u cijeloj ponudi. Rizik od krađe je smanjen jer UWB tehnologija detektira ne samo približnu udaljenost između ključa i automobila, kao u tradicionalnim sustavima ulaska bez ključa; identificira točnu lokaciju. Precizno pozicioniranje ključa u stvarnom vremenu i zaštićeno od neovlaštenog otvaranja osigurava da NX radi samo za svoje prave korisnike.

Sigurnost i zaštita također su dva ključna faktora uvedenih poboljšanja koji utječu na iskustvo pri vožnji. Digitalni unutarnji retrovizor ima novi digitalni, automatski način prigušivanja kako bi se smanjilo zasljepljivanje od prednjih svjetala vozila iza i osigurao jasni pregled sprijeda, dok poboljšano dodatno stop svjetlo ima područje osvjetljavanja koje pruža vrhunsku vidljivost i jasnoću.

Napredni sustavi sigurnosti

Novi NX je prvi model koji se odlikuje trećom generacijom sustava Lexus Safety System+, koji mu pruža sveobuhvatni paket funkcija aktivne sigurnosti i pomoći vozaču.

Lexusova vodeća uloga u pogledu sigurnosti je vrlo snažno povezana s njegovom posvećenošću namjeri da čim veći broj sudionika u prometu ima pristup naprednim mjerama otkrivanja i sprečavanja opasnosti od nesreće. U tom smislu, Lexus Safety System+ se ugrađuje kao standard na svim izvedbama NX-a, za sva europska tržišta.

Najnovija izvedba uvodi nove funkcije i osvježenja u djelovanju postojećih, uz poboljšanje opsega otkrivanja radara s milimetarskim valovima i kamere. Sustavi su podešeni tako da djeluju na način koji se vozaču doima prirodnim, pa time pruža i osjećaj pouzdanosti, pridonoseći osjećaju sigurnosti koji već pružaju nova platforma i pogonski sklopovi NX-a.

Sposobnosti sustava predsudarne zaštite (Pre-Collision System - PCS) su proširene tako da sada može otkriti motocikle i pješake na putanji automobila. Ugrađena je i nova funkcija koja otkriva veliku opasnost od sudara s vozilima iz suprotnog smjera ili pješacima i biciklistima iz suprotnog smjera prilikom skretanja u križanju.

Nova funkcija zakretanja upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist) pruža pomoć automatskim zakretanjem upravljača kad postoji velika opasnost od sudara, a kad sustav utvrdi da vozač zakreće upravljač, čime pomaže u održavanju stabilnosti vozila i njegovom zadržavanju u prometnom traku. Nova funkcija suzbijanja ubrzanja sprečava neželjeno naglo ubrzanje u vožnji malom brzinom.

Ova uvedena unapređenja su omogućila sustavu predsudarne zaštite prepoznavanje značajno većeg broj opasnih situacija nego prije.

Djelovanje prilagodljivog tempomata (Adaptive Cruise Control - ACC) je poboljšano na način da sada može brzo prepoznati vozila koja se ubacuju ispred NX-a i prilagoditi brzinu. Radeći zajedno sa sustavom pomoći praćenja prometnog traka (Lane Trace Assist), ACC prati prirodniju putanju kroz zavoje i ranije usporava, u skladu s oblikom zavoja. Funkcija nadzora brzine je izmijenjena kako bi djelovala više u skladu s prirodnim instinktima vozača.

Nova funkcija prethodnog ubrzanja povezanog s uključivanjem pokazivača smjera, ubrzava automobil do ciljane brzine radi smanjivanja razmaka od vozila ispred, kao pripremu za prestrojavanje radi pretjecanja. Slično tome, ovaj sustav će usporiti NX kad vozač uključi pokazivač smjera radi prestrojavanja iza sporijeg vozila, čime se postiže prirodniji doživljaj sustava pomoći vozaču. Prva Lexusova funkcija sprečavanja pretjecanja će automatski smanjiti brzinu vožnje radi izbjegavanja pretjecanja vozila u susjednoj traci.

Suradnja ovog sustava s čitanjem prometnih znakova (Road Sign Assist - RSA) je proširena kako bi reagirao na više znakova i naloga, uključujući znak upozorenja i znak STOP. Kada RSA prepozna promjenu u ograničenju brzine, ovaj sustav upozorava vozača na to da mora uskladiti brzinu automobila.

Dorada upozorenja za nenamjerno prestrojavanje (Lane Departure - LDA) je bila usmjerena na suradnju s vozačem, na primjer isključivanje funkcija upozorenja i ograničavanja kad sustav prepozna da vozač izvodi manevar izbjegavanja pješaka ili parkiranog vozila. Ovaj sustav sada može prepoznati neke krute predmete, kao što je rubnik, zaštitna ograda, zid i stup rasvjete, čime se postiže prirodnije djelovanje.

Sustav pomoći u zadržavanju u prometnom traku (Lane Trace Assist - LTA) ima poboljšano djelovanje prepoznavanja, pa zato pruža mirnije i manje istrzano djelovanje na zakretanju upravljača. Na primjer, prilikom pretjecanja nekog vozila u susjednom prometnom traku ili u vožnji u blizini nekog objekta uz cestu, sustav pomiče putanju vozila u suprotnom smjeru, upravo onako kako bi to i vozač sam napravio.

Opcija proširenog paketa sigurnosti (Extended Safety Package)

Vlasnici mogu povećati mjere sigurnosti u NX-u uz opcijski prošireni paket sigurnosti (Extended Safety Package), koji je dostupan za izvedbe više razine opreme.

On sadrži sustav pomoći pri prestrojavanju (Lane Change Assistance - LCA) koji pruža automatsko zakretanje upravljača prilikom prestrojavanja kad vozač uključi pokazivač smjera, u vožnji na autocesti.

Tu je i upozorenje za promet s boka (Front Cross-Traffic Alert) koji koristi radar radi otkrivanja i upozoravanja vozača na promet koji dolazi s boka prilikom ulaska u križanje malom brzinom. Na virtualnom zaslonu u boji se prikazuje slika smjera nailazećeg vozila te, ako sustav ocijeni da vozač želi krenuti, upozorit će ga da uspori vizualnim prikazom i zvukom.

Novi elektronički sustav ulaska i izlaska iz vozila u NX-u, e-latch (e-kvaka) je povezan s monitorom mrtvog kuta kako bi mogao upozoriti korisnike na vozila koja dolaze straga. Ako prepozna opasnost, ovaj sustav uključuje svjetlosno i zvučno upozorenje te, ako netko pokuša otvoriti vrata, onemogućava otvaranje. Lexus vjeruje da ovaj inovativni sustav može spriječiti 95 posto nesreća uzrokovanih otvaranjem vrata.

Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
  • Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
  • Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
  • Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
  • Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
  • Lexus NX Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2
    +49
Lexus NX 350h Executive 2.5 hibrid (HEV) 4X2 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 2.5 hibrid (HEV) 4X2 i manja potrošnja goriva

Osim postojećih varijanti s pogonom na sva četiri kotača, model Hybrid sad je dostupan s pogonom na prednje kotače, kao u našem slučaju modela s oznakom 350h FWD.

Potpuno novi 2.5-litreni četverocilindrični benzinski motor u modelu NX 350h (bez obzira radi li se o FWD ili AWD modelu) predstavlja značajan napredak u odnosu na prethodnika, postižući globalno vodeću toplinsku učinkovitost od 41 posto. Učinkovitost hibridnog NX 350h podignuti su na višu razinu predstavljanjem četvrte generacije Lexusove hibridne tehnologije. To pruža 22 posto više snage od sustava u trenutnom modelu, snage je 244 KS (179 kW) i poboljšava ubrzanje od 0-100 km/h za 15 posto do 8,7 sekundi (7,7 s u AWD modelu). Krajnja brzina testnog NX 350h FWD modela je okruglih 200 km/h, ali i 125 km/h u čisto električnom načinu vožnje. Naš model ima odabir programa za vožnju, Eco / Normal / Sport. Tu je i vožnja na električni pogon (EV - Electric Vehicle).

Ovaj novi motor koristi Atkinsonov ciklus rada, D-4S direktni sustav ubrizgavanja s više otvora i indirektno ubrizgavanje goriva te električni VVT-iE sustav kontrole usisnih ventila.

Važno je naglasiti da su emisije CO2 smanjene za preko 18 posto na 127 g/km, dok je maksimalna snaga povećana na 190 KS (140 kW), uz najveći okretni moment od 239 Nm pri 4300-4500 okr./min.

Za izuzetno uglađenu, ali agilnu vožnju, prednji električni motor (snage 134 kW / 182 KS), generator i mehanizam raspodjele snage ugrađeni su u sofisticirani hibridni mjenjač (E-CVT). Ovaj ultra kompaktni sklop, zahvaljujući rasporedu motora/generatora u više osi, osigurava najvišu učinkovitost, tišinu i najbolje performanse u klasi. Recimo i to kako naš FWD model, naravno, nema i stražnji elektromotor kao u slučaju AWD modela s pogonom na četiri kotača.

Novo razvijena za model NX 350h i ugrađena ispod stražnjih sjedala, ova litij-ionska baterija visokih performansi jednako doprinosi prostranoj unutrašnjosti i izvrsnim voznim performansama. Dok njene lagane litij-ionske ćelije poboljšavaju performanse punjenja, njene kompaktne dimenzije i sustav hlađenja su optimizirani.

Lexus NX 350h HEV motor Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

Ugrađena direktno iznad pogonskog sklopa, ova nova jedinica za kontrolu snage omogućuje dizajn s niskim poklopcem motora, poboljšavajući aerodinamiku i smanjujući potrošnju goriva. Dok su kompaktne dimenzije i manja masa rezultat smanjivanja elektroničke pločice, ova nova jedinica može se pohvaliti smanjenim gubicima snage i unaprijeđenom učinkovitosti hlađenja.

Manja potrošnja goriva postignuta je na svim modelima Hybrid i Plug-in Hybrid s ugrađenim sustavom navigacije putem sustava prediktivne učinkovite vožnje (eng. Predictive Efficient Drive), koji optimizira punjenje i pražnjenje baterije na modelima Hybrid te omogućuje upotrebu potpuno električnih ili hibridnih načina rada na vozilima PHEV.

Putem podataka iz sustava navigacije utvrđuju se regularne lokacije naglog usporavanja, pa se u tim situacijama pojačava regenerativno kočenje kako bi se obnovila maksimalna količina energije. Tijekom navigacije sustav proaktivno puni bateriju i tako smanjuje upotrebu motora u prometu, a ujedno optimizira upotrebu baterije ovisno o uvjetima u prometu i stanju na cesti uz posebne prilagodbe, primjerice, pri vožnji uzbrdo ili nizbrdo ili na dionicama gradskih cesta ili autocesta.

Za kraj, cijene modela NX u verziji 350h FWD Comfort kreće od 61.985 eura (posebna ponuda za gotovinu 58.985 eura). Naša verzija 350h FWD Executive kreće od 68.935 eura (posebna ponuda za gotovinu 65.935 eura). Verzije 350h AWD kreću od razine opreme Comfort po cijeni od 62.840 eura (posebna ponuda za gotovinu 59.840 eura). Tu su i verzije NX 450h+ AWD koje kreću od razine opreme Executive po cijeni od 74.184 eura (posebna ponuda za gotovinu 70.184 eura).

Tu su naravno i dodatne pogodnosti u Lexus financiranje, kao i RELAX program s jamstvom do 10 godina ili 200.000 km.