BMW serije 5 (G60) je izvršni automobil koji se proizvodi još od 1972. godine, i riječ je o potpuno novoj, osmoj generaciji. Od samog početka kupci mogu birati između dvije potpuno električne verzije: BMW i5 eDrive40 i BMW i5 M60 xDrive
BMW, bavarski proizvođač luksuznih premium automobila, nam je priredio sjajnu prezentaciju svoja dva najreprezentativnija modela limuzina; serije 5 i serije 7. Bila je to jedinstvena prilika da ne samo da vidimo uživo po prvi puta potpuno električne izvedbe 'petice' i 'sedmice', već i da to budu i top modeli s M oznakom. Ali ne samo to, već smo ih i vozili do prekrasne Istre i natrag prema Zagrebu. Osim toga vozili smo i model za koji se pretpostavlja da će biti i najprodavanija verzija serije 5 kod nas; BMW 520d xDrive. S obzirom na veliki značaj obje ove serije BMW modela, razdvojiti ćemo seriju 5 u jedan, a seriju 7 u drugi članak.
Ukratko, na put smo krenuli s fantastičnim potpuno električnim top modelom BMW i7 M70 xDrive, da bi nastavili s modelima serije 5; dizelskim BMW 520d xDrive te potpuno električnim modelima BMW i5 eDrive40 i BMW i5 M60 xDrive.
BMW serija 5 limuzina
BMW je krajem svibnja ove godine održao svjetsku premijeru svoje nove 'petice', koja je sada dinamičnija nego ikada prije. BMW serije 5 (G60) je izvršni automobil koji se proizvodi još od 1972. godine, i riječ je o potpuno novoj, osmoj generaciji.
Novu BMW limuzinu serije 5 krasi obilje digitalnih inovacija i, po prvi put, potpuno električni pogon. Kao BMW i5, novo izdanje najuspješnije poslovne limuzine na svijetu preuzima vodstvo na putu prema održivoj premium mobilnosti u segmentu vozila više srednje klase.
Dosljedna elektrifikacija, napredni BMW iDrive zaslon i sustav upravljanja s 'QuickSelect', nove digitalne usluge i povećana održivost tijekom cijelog životnog ciklusa proizvoda karakteriziraju napredak postignut u područjima budućnosti koja su od središnje važnosti u trenutnoj transformaciji BMW Grupe.
Kao i sve prethodne generacije modela, novi BMW serije 5 limuzina proizvodi se u tvornici BMW Group Dingolfing, u Njemačkoj, gdje se također proizvode električni motori i visokonaponske baterije za BMW i5.
Nakon početnog pokretanja prodaje u Južnoj Koreji, novi BMW serije 5 limuzina i prvi BMW i5 limuzina sada dolaze do prodavača na brojnim drugim tržištima. U Njemačkoj su prva vozila isporučena kupcima 21. listopada, a lansiranje na tržište također je počelo istog dana u ostalim europskim zemljama, tako i u Hrvatskoj. Tjedan dana kasnije, 28. listopada, novo izdanje BMW-a serije 5 imat će svoj cestovni debi u SAD-u. Ostala globalna tržišta uslijedit će nešto kasnije, 25. studenog.
Osma generacija najuspješnije poslovne limuzine na svijetu također će se prvi put nuditi kao potpuno električni BMW i5. Čak i prije početka prodaje, pristigle narudžbe pokazuju da ova varijanta modela posebno zadovoljava veliku potražnju kupaca i stoga će dodatno ubrzati porast električne mobilnosti koju potiče BMW.
Od samog početka kupci mogu birati između dvije varijante BMW-a i5. Novi BMW i5 eDrive40 limuzina (kombinirana potrošnja energije: 18,9 - 15,9 kWh/100 km prema WLTP) ima snagu do 250 kW/340 KS i doseg od 498 do 582 km utvrđen u WLTP testnom ciklusu. Vrhunski model cijele serije je BMW i5 M60 xDrive limuzina s do 442 kW/601 KS (kombinirana potrošnja energije: 20,6 – 18,2 kWh/100 km prema WLTP-u). I obje ove električne verzije serije 5 smo imali priliku i voziti na hrvatskoj premijeri.
Sportska elegancija i upečatljiva pojava s novim jezikom dizajna
Jasan dizajnerski jezik naglašava sportsku eleganciju i prisutnost nove limuzine serije 5. U usporedbi s prethodnim modelom, novo izdanje je naraslo u duljinu na 5060 mm (+97 mm), u širinu na 1900 mm (+32 mm) i u visinu na 1515 mm (+36 mm). Međuosovinski razmak je produljen na 2995 mm (+20 mm).
Pogled sprijeda novog BMW-a serije 5 limuzina karakterizira moderna interpretacija dvostrukih prednjih svjetala i BMW bubreg rešetke. LED elementi postavljeni gotovo okomito služe kao pokazivači smjera i dnevna svjetla. BMW bubreg rešetka, koja strši daleko prema naprijed, ima široki okvir i opcijsko BMW Iconic Glow konturno osvjetljenje.
U bočnom pogledu, visoka ramena linija, snažno oblikovane površine i dvije precizno iscrtane karakterne linije oblikuju atletsku karoseriju vozila. Crni bočni pragovi, ujednačeni otvarači vrata i utisnuti broj 5 na dnu C-stupa dodatno privlače pažnju. Dinamično rastegnute proporcije prelijevaju se u snažan stražnji kraj. Ravna stražnja svjetla podijeljena kromiranom trakom ekspresivno tumače zaštitni znak L-oblika.
Dinamični karakter novog BMW-a serije 5 limuzina može se dodatno poboljšati s opcijskim M Sport paketom i M Sport paketom Pro. Asortiman boja već uključuje tri završne boje BMW Individual pri lansiranju na tržište.
Užitak u vožnji i udobnost putovanja u kombinaciji s inovativnim štihom
Novi BMW serije 5 limuzina nudi idealne uvjete za uživanje u užitku vožnje prepoznatljivog BMW-a u svakodnevnom prometu i visoku razinu udobnosti na dugim putovanjima. Izdašan prostor, moderna funkcionalnost, visoka razina akustičke udobnosti te visokokvalitetni, precizno obrađeni materijali, fina izrada i napredne digitalne usluge karakteriziraju ambijent u njegovu interijeru.
Kokpit novog BMW-a serije 5 ima značajno smanjen broj gumba i kontrola u usporedbi s prethodnim modelom. To se postiže dosljednom digitalizacijom funkcija. BMW zakrivljeni zaslon reinterpretira karakterističnu ideju marke o usmjerenosti vozača. Potpuno digitalni sustav prikaza sastoji se od 12,3-inčnog informacijskog zaslona i 14,9-inčnog kontrolnog zaslona.
Upravljač je također redizajniran sa spljoštenim donjim dijelom i dodirnom povratnom informacijom na upravljačkim pločama, te polugom mjenjača na središnjoj konzoli. Opcijska BMW Interaction Bar još je jedan vrhunac. Funkcionalna jedinica s efektnim pozadinskim osvjetljenjem s kristalnom strukturom površine proteže se cijelom širinom ploče s instrumentima sve do panela vrata i uključuje upravljačke ploče osjetljive na dodir.
Prvi u BMW-u: Potpuno veganska unutrašnjost
Novodizajnirana sportska sjedala standardna su oprema. Opcijska udobna sjedala nude širok raspon mogućnosti električnog podešavanja. Novi BMW serije 5 limuzina je prvi model marke koji ima potpuno vegansku unutrašnjost kao standard. To uključuje površine sjedala, armaturnu ploču i panele vrata, kao i upravljač po prvi put. Površine sjedala u verziji Veganza sa svojstvima poput kože također su opcijski dostupne s ukrasnom perforacijom. Daljnja dodatna oprema uključuje BMW Individual Merino kožne presvlake u nekoliko dvobojnih varijanti.
Novi BMW serije 5 limuzina naglašava svoj progresivni karakter i s inovativnim digitalnim uslugama za igranje u automobilu, audio i video streaming, između ostalog, kao i s posebno visokim stupnjem sustavi pomoći vozaču. Vrhunac u području sustava za automatiziranu vožnju i parkiranje je Highway Assistant, koji sada i u Njemačkoj vozačima omogućuje da pri brzinama do 130 km/h na dulje vrijeme skinu ruke s upravljača i polože ih u udobnom položaju, pod uvjetom da i dalje pomno prate prometnu situaciju i da mogu u bilo kojem trenutku ponovno preuzeti sustav ako je potrebno.
Intenzivno iskustvo poluautomatizirane vožnje nadopunjeno je automatskom promjenom trake. Uz ovu globalno jedinstvenu funkciju, dovoljan je pogled u vanjsko ogledalo da pokrene promjenu voznog traka, koju zatim sustav automatski izvršava.
Nova generacija karavanske verzije BMW-a serije 5 Touring proslavit će svoju svjetsku premijeru u proljeće 2024. Druga varijanta karoserije novog BMW-a serije 5 bit će dostupna s istim rasponom pogona kao i novi BMW serije 5 limuzina. To znači da je novi BMW serije 5 Touring prvi premium automobil te vrste koji se nudi s visoko učinkovitim motorima s unutarnjim izgaranjem uključujući 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju, plug-in hibridne sustave i, po prvi put, potpuno električni pogon. Jedinstvena kombinacija sportske elegancije, moderne funkcionalnosti i lokalnog užitka u vožnji bez emisije štetnih plinova razvijena je posebno za automobilska tržišta u Europi, kao i u Japanu i Tajvanu.
BMW Group postavlja nova mjerila u automobilskoj industriji
Annette Connor, viši menadžer održivosti strategije o održivosti BMW grupe je govorila kako se za BMW Grupu čisti užitak u vožnji širi dalje od mobilnosti. To je zato što je tema održivosti ključno pitanje za BMW grupu i ono u kojem ne čine ustupke. Naprotiv, u budućnost ulaze s potpuno novom i dosljednom strategijom koja ne samo da se proteže izvan njihovog izravnog područja utjecaja, već i temu održivosti podiže na posve novu razinu.
Proteklih godina i desetljeća već su postavili značajne standarde u procjeni životnog ciklusa svojih vozila - počevši od korištenih resursa, preko potrošnje energije, pa sve do stope recikliranja. U narednim će godinama kontinuirano širiti svoju dalekosežnu strategiju elektrifikacije i nuditi još više od 18 elektrificiranih modela u 2023.
Međutim, cilj klimatske neutralnosti i mobilnosti bez emisija može se postići samo različitim elektrificiranim pogonskim tehnologijama. Iz tog razloga, a kako bi postigli još veću fleksibilnost s obzirom na potrebe svojih kupaca, nastavit će unaprijediti svoju predanost razvoju vodikovih gorivnih ćelija u tehnološki neutralnom pristupu.
Novi benzinski i dizelski motori s 48-voltnom blagom hibridnom tehnologijom
Benzinski i dizelski motori iz nove modularne generacije BMW Group Efficient Dynamics motora bit će ponuđeni u izboru specifičnom za tržište. Sada imaju 48-voltnu blagu hibridnu tehnologiju i kombiniraju se s novim 8-stupanjskim Steptronic Sport prijenosom kao standardnom opremom.
U Europi, lansiranje na tržište kreće s četverocilindričnim modelima – benzinskim BMW 520i limuzina (potrošnja goriva kombinirano: 6,4 - 5,7 l/100 km; emisije CO2: 144 - 130 g/km prema WLTP) sa 153 kW/ 208 KS, kao i dizelskom izvedbom BMW 520d limuzina (kombinirana potrošnja goriva: 5,6 - 5,1 l/100 km; emisija CO2: 147 - 133 g/km prema WLTP) i BMW 520d xDrive limuzina (kombinirana potrošnja goriva: 6,0 - 5,5 l/100 km; emisija CO2: 157 - 143 g/km prema WLTP) sa 145 kW/197 KS svaki.
Što se tiče dizelske verzije s pogonom na sva četiri kotača, modela BMW 520d xDrive, njegove su karakterisitike sljedeće: četverocilindrični twin turbo motor obujma 1995 cm³, najveći okretni moment 400 Nm pri 1500-2750 okr./min. Mjenjač je automatski 8-brzinski Steptronic. Ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 7,3 s, a krajnja brzina 228 km/h. Rekli bismo da je ovo i idealna mjera, što se snage njegova motora tiče u omjeru prema težini vozila (1830 do 1905 kg).
Tu su i dva plug-in hibridna modela koja će biti lansirana u studenom 2023. BMW 530e limuzina (gorivo kombinirana potrošnja: 0,8 - 0,6 l/100 km; kombinirana potrošnja energije: 21,7 - 19,9 kWh/100 km; kombinirana emisija CO2: 17 - 13 g/km prema WLTP), slijedi BMW 550e xDrive limuzina (kombinirana potrošnja goriva: 1,0 - 0,8 l/100 km; kombinirana potrošnja energije: 23,2 - 21,6 kWh/100 km; kombinirana emisija CO2: 23 - 19 g/km prema WLTP).
U osmoj generaciji najuspješnije poslovne limuzine na svijetu, plug-in hibridne modele karakterizira izrazito spontana isporuka snage, jasno povećana učinkovitost i značajno povećan električni doseg. Oba modela imaju najnoviju BMW eDrive tehnologiju za plug-in hibridne sustave, koja je kombinirana u BMW 530e Sedan s četverocilindričnim benzinskim motorom i u BMW 550e xDrive Sedan s rednim šesterocilindričnim benzinskim motorom najnovije modularne generacije Efficient Dynamics iz BMW grupe.
Novi redni šesterocilindrični dizelski motor bit će dostupan za BMW serije 5 limuzinu od 2024. Još jedna varijanta BMW-a i5 s električnim pogonom na sve kotače također će uslijediti tijekom 2024.
Potpuno električni BMW i5 M60 xDrive kao vrhunski model
Potpuno električni BMW i5 opremljen je opsežno poboljšanom BMW eDrive tehnologijom pete generacije i lansiran je u dvije varijante.
BMW i5 M60 xDrive (kombinirana potrošnja energije prema WLTP: 20,6 - 18,2 kWh/100 km), koji kombinira pogon do 442 kW/601 KS s prepoznatljivim M performansama i specifičnim značajkama dizajna. Dvije visoko integrirane pogonske jedinice na prednjoj i stražnjoj osovini čine električni pogon na sve kotače. Generirani okretni moment sustava je do 820 Nm kada se aktiviraju M Sport Boost ili M Launch Control funkcija. To omogućuje BMW-u i5 M60 ubrzanje od nule do 100 km/h za 3,8 sekundi, njegova najveća brzina je električno ograničena na 230 km/h.
BMW i5 eDrive40 (kombinirana potrošnja energije prema WLTP: 18,9 - 15,9 kWh/100 km) je također dostupan. Njegov električni motor pokreće stražnje kotače i stvara najveću snagu od 250 kW/340 KS i najveći okretni moment do 430 Nm sa funkcijom Sport Boost ili Launch Control. BMW i5 eDrive40 ubrzava od nule do 100 km/h za 6,0 s, njegova najveća brzina je 193 km/h.
Visokonaponska baterija koja štedi prostor smještena je u podvozju i pruža iskoristiv energetski sadržaj od 81,2 kWh. Uz učinkovite elektromotore, velikom dometu pridonose najnovija verzija adaptivne rekuperacije i inteligentna kombinacija tehnologije toplinske pumpe za grijanje i hlađenje unutrašnjosti, pogona i visokonaponske baterije.
Odgovarajuće WLTP vrijednosti su 455 - 516 kilometara za BMW i5 M60 xDrive i 497 - 582 km za BMW i5 eDrive40. S novom funkcijom MAX RANGE, domet se može povećati do 25 posto ako je potrebno ograničavanjem snage i brzine te deaktiviranjem komfornih funkcija.
Kombinirana jedinica za punjenje (CCU) BMW-a i5 omogućuje AC punjenje sa snagom do 11 kW kao standard i do 22 kW kao opcija. Visokonaponska baterija može se puniti istosmjernom strujom snage do 205 kW. Na primjer, razina napunjenosti baterije u BMW-u i5 može se podići s 10 na 80 posto u otprilike 30 minuta.
Jedinstvena ravnoteža između dinamike vožnje i udobnosti putovanja
Karakteristična ravnoteža BMW-a serije 5 limuzinu između maksimalne sportskosti i visoke razine udobnosti na velikim udaljenostima još je jednom poboljšana u novom izdanju. Najduži međuosovinski razmak u višem srednjem segmentu vozila, povećane širine traga na prednjoj i stražnjoj osovini, gotovo savršeno uravnotežena raspodjela osovinskog opterećenja u omjeru 50:50, inteligentna lagana konstrukcija i povećana krutost spojeva karoserije i podvozja doprinose tome.
Ekstenzivno napredna tehnologija podvozja, kao i kontrolni sustavi, prilagođena je specifično za model prema ravnoteži težine povezanoj s odgovarajućom tehnologijom pogona. Uključuje izravno kontrolirano ograničenje proklizavanja kotača, integrirani sustav kočenja i sportsko upravljanje s promjenjivim omjerom upravljanja kao standard. M sportski ovjes, M sportski kočioni sustav i prilagodljivi ovjes Professional (standard u BMW-u i5 M60 xDrive) s elektronički kontroliranim amortizerima, integriranim aktivnim upravljanjem i novim upravljanjem vertikalnom dinamikom dostupni su kao opcija. Dodatni prilagodljivi M ovjes Professional također uključuje Active Roll Stabilization s Active Roll Comfortom. Kotači od lake legure u veličinama od 18 ili 19 cola (BMW i5 i plug-in hibridni modeli) standardna su oprema. Kotači od lake legure do veličine od 21 cola i gume za performanse nude se kao opcija.
Intenzivno djelomično automatizirano iskustvo vožnje: novi asistent za autocestu, jedinstveni aktivni asistent za promjenu trake.
Značajno prošireni raspon sustava za djelomično automatiziranu vožnju i parkiranje dostupan je kao standard ili kao opcija za novi BMW serije 5 limuzinu. Inovativni tehnološki komplet stvara uvjete za njihovu izvanrednu funkcionalnost.
Vrhunac asortimana je opcijski Driving Assistant Professional uključujući pomoć pri upravljanju i kontroli trake i kontrolu udaljenosti s funkcijom Stop & Go. Na automobilskim tržištima u SAD-u i Kanadi, kao i u Njemačkoj, uključuje Highway Assistant, koji vozača oslobađa zadataka upravljanja na autocestama sa strukturalno odvojenim trakovima za smjer. Pri brzinama vožnje do 130 km/h, moguće je maknuti ruke s upravljača i udobno ih namjestiti sve dok pažljivo pratite promet.
Kao svjetski prvi, sustav u novom BMW-u serije 5 sada uključuje i Active Lane Change Assistant s potvrdom očima. Ova značajka udobnosti sada postiže novu razinu interakcije između vozača i vozila. Vozilo predlaže promjenu trake i to se može izvesti po prvi put gledanjem u vanjsko ogledalo kako bi se potvrdila promjena trake. Active Lane Change Assistant automatski preuzima potrebne pokrete upravljača, ako situacija u prometu dopušta.
Novi BMW serije 5 limuzinu standardno je opremljen Parking Assistentom, uključujući pomoć pri vožnji unatrag. Uz opcijski Parking Assistant Professional, automatizirano parkiranje i manevriranje do 200 metara može se kontrolirati u vozilu ili pametnim telefonom izvan vozila.
Intuitivno upravljanje i nova digitalna iskustva: BMW iDrive s 'QuickSelect' i BMW operativnim sustavom 8.5
Poboljšani BMW iDrive zaslon i sustav upravljanja s 'QuickSelect' također doprinosi karakterističnom iskustvu vožnje i putovanja u novom BMW-u serije 5 Limuzina. Temelji se na BMW operativnom sustavu 8.5 i ima redizajnirani početni zaslon s okomito raspoređenim ikonama funkcija na strani vozača. 'QuickSelect' omogućuje izravan pristup funkcijama bez potrebe za prebacivanjem na podizbornik. To znači da je sustav dobio poboljšanu strukturu izbornika, orijentiran prema uređajima iz sektora potrošačke elektronike.
Novi BMW iDrive također je kombiniran s BMW zakrivljenim zaslonom i BMW Intelligent Personal Assistant. Dosljedno je dizajniran za upravljanje pomoću zaslona osjetljivog na dodir i prirodnog jezika. Osim toga, novi BMW serije 5 limuzina također ima tipke na upravljaču i BMW iDrive kontroler na središnjoj konzoli. Opcijski BMW Live Cockpit Professional uključuje BMW Head-Up zaslon i prošireni prikaz na kontrolnom zaslonu ili ploči s instrumentima. Opcija BMW Natural Interaction također je dostupna za upravljanje funkcijama pomoću gesti.
Optimizirano umrežavanje s do četiri 5G mobilne antene
Ostale inovacije uključuju Scenarij dobrodošlice sa svjetlosnim showom i osobnim dočekom, koji opcijski uključuje i dinamički svjetlosni tepih. BMW Digital Key Plus sada je dostupan za odgovarajuće pametne telefone s iOS ili Android operativnim sustavima kao i za Apple Watch. S dvije 5G mobilne telefonske antene kao standard i četiri kao opciju, nova poslovna limuzina pruža optimiziranu povezanost i kvalitetu telefona. Personal eSIM u potpunosti integrira vozilo u kupčev digitalni ekosustav. U odabranim zemljama BMW ID omogućuje automatsko plaćanje parkirnih naknada iz vozila.
Novi BMW serije 5 limuzina nudi izbor od do šest My Modes za pružanje sveobuhvatnog doživljaja vozila. Standardna oprema također uključuje optimiziranu integraciju pametnog telefona putem Apple CarPlay® i Android Auto™. S funkcijom Remote Software Upgrades, vozilo uvijek ostaje u tijeku s najnovijim softverom. Uz BMW ConnectedDrive Upgrades, kupci također mogu besplatno testirati odabrane funkcije u razdoblju od mjesec dana, a zatim ih rezervirati za određeni termin.
Cijene modela serije 5 u Hrvatskoj
Što se cijena modela BMW serije 5 na domaćem tržištu tiče, ponuda kreće od 520i od 64.039,18 eura (prodajna cijena s PDV-om i PPMV-om), slijedi 520d od 66.867,59 eura, 520d xDrive od 70.245,14 eura, slijedi 530e 68.763,55 eura, 550e xDrive od 82.174,60 eura.
Kad je riječ o potpuno električnim verzijama serije 5 ponuda kreće od modela i5 eDrive40 73.750,00 eura (prodajna cijena s PDV-om), slijedi i najskuplja izvedba i5 M60 xDrive koja kreće od 104.562,50 eura.