test automobila

Vozili smo novi MG HS Luxury DCT: Vrlo privlačan, snažan i siguran veliki obiteljski SUV

09.01.2025 u 04:15

Bionic
Reading

Naš model pokreće nova generacija četverocilindričnog 1,5-litrenog motora s turbopunjačem snage 170 KS (125 kW) i 275 Nm. Uparen sa 7-stupanjskim DCT automatskim mjenjačem s dvije spojke ima pogon na prednja dva kotača

MG je predstavio novu generaciju modela HS krajem srpnja prošle godine, a mi smo ga prvi puta vozili na njegovoj hrvatskoj premijeri u rujnu. Sada smo imali na testu ovu drugu generaciju velikog obiteljskog modela, još uvijek iz C-SUV segmenta, točne oznake MG HS Luxury DCT.

Da podsjetimo, MG Motor, legendarnu britansku marku Morris Garages ili MG osnovanu još 1924. godine, je preuzeo kineski proizvođač automobila SAIC godine 2010. A mi smo se 2023. susreli s prvom generacijom HS-a predstavljenoj 2018. godine vozeći HS Luxury 1.5T-GDI DCT, kao i njegovu sestrinsku plug-in hibridnu verziju EHS PHEV Luxury. Potom je tadašnji HS 2023. u travnju doživio i facelift, a mi smo ga na testu imali krajem iste godine i to model oznake HS Luxury 1.5T-GDI DCT.

MG HS Luxury DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

I nakon šest godina prve generacije, došlo je vrijeme za drugu generaciju modela HS koju je MG Motor predstavio na Festivalu brzine u Goodwoodu u ljeto 2024.

Odlazeći svestrani SUV HS bio je iznimno popularan, no sada je ljestvica s novom generacijom dodatno podignuta s još više opreme i funkcionalnosti, prepoznatljivim MG izgledom koji izdvaja HS od velike većine ostalih SUV vozila i izborom naprednih benzinskih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova.

Novi MG HS je evolucija velikog SUV-a, dugog gotovo 4,7 m, koji nudi širok raspon novih značajki, povećan prostor u kabini i poboljšani stil. Pogledajmo što je novoga na ovom omiljenom obiteljskom modelu.

Vanjski dizajn i dimenzije

Prije svega, moramo reći kako novi HS sada impresionira svojim vanjskim izgledom. Dizajnerski potpis nove generacije MG modela uočljiv je u HS-ovoj impresivnoj prednjoj rešetki, prethodno predstavljenoj i na modelu MG3. Njegove dobro promišljene vanjske proporcije s kraćim prevjesima s uzdignutom linijom ramena odaju dojam vrlo modernog vanjskog dizajna i općenito - moćan SUV stil.

Novi upečatljiv dizajn MG HS-a temeljen na dužem međuosovinskom razmaku što donosi više prostora u kabini i poboljšanje vanjskih dimenzija, čime do izražaja dolaze profinjene bočne linije i elegantne staklene površine. Energičan dizajn bočne linije daje vozilu snagu, dok stražnji C-stup ističe dinamičnu liniju krova.

Tanji, tehnološki napredni prednji LED farovi inspirirani modernom tehnologijom, povezani sa crnom centralnom pločom naglašavaju povećanu širinu novog modela HS-a. U skladu s dizajnom prednjih svjetala, na stražnjoj strani LED svjetla povezana su središnjim motivom, dok X-oblik uvodi prepoznatljiv svjetlosni potpis noću.

S osvježenim dizajnom i novom platformom, novi HS je sportskiji no ikad. Tijekom faze dizajna, velika krutost i aerodinamični oblik vozila optimizirani su kako bi se smanjila buka pri vožnji. Osim toga, 42 materijala za upijanje zvuka strateški su raspoređena po cijelom vozilu tako da ste dobro izolirani od vanjske buke.

Što se vanjskih dimenzija tiče, u usporedbi sa svojim prethodnikom, novi MG HS sada je 45 mm dulji (4655 mm) i 14 mm širi (sprijeda 1890 mm, a straga 2066 mm), ali njegov novi, tanji profil smanjuje ukupnu visinu za oko 30 mm (1664 mm). Međuosovinski razmak je produžen za 45 mm na 2765 mm, dajući HS-u sveukupniji atletski dojam. Visina od podloge je 133,9 mm.

Težina našeg testnog vozila je 1600 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 750 kg. Volumen prtljažnika je 507 l što je za 44 litre više u odnosu na prethodnika, a kad se preklope sjedala straga onda krosini volumen raste na 1484 l. Naš je model imao električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika.

Kad je riječ o gumama, naša Luxury verzija HS-a je imala moderne 19-colne aluminijske srebrno-crne naplatke, s gumama Bridgestone Alenza 001 dimenzija 225/55R19 99V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak eventualno oštećene gume.

Što se vanjske boje našeg testnog modela radi se o Sterling srebrnoj metalik boji, koja je doplatna.

Unutrašnjost

Novi model HS-a ističe se jasnom ambicijom MG-a da u standardnoj opremi pruži više funkcionalnosti i prostora unutar moderno dizajnirane kabine. Tako, interijer novog HS-a karakterizira privlačan osjećaj prostranosti, pažljivo odabrani materijali i suvremeni dizajn. U odnosu na prošlu generaciju HS sada više nemamo osjećaj pukog vizualnog zadovoljavanja forme upotrebom poprilično plastičnih materijala.

Istaknuli bi dvije od mnogih detalja novoh HS-a: redizajnirani trokraki upravljač s poboljšanim prekidačima i modernom ručicom mjenjača.

Tehnologija je s novim HS-om dodatno napredovala, pa je HS sada opremljen s dva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije. Centralni ekran namjenjen je infotainment sustavu s navigacijom koja ažurira stanje u prometu i vremenske uvjete u stvarnom vremenu, ima pristup Amazon Music glazbenom servisu, te se sa pametnim telefonima povezuje putem Android Auto™ i Apple CarPlay® veze.

Luxury verzija našeg testnog HS-a, u standardnoj opremi također koristi novu, poboljšanu 360° kameru visoke rezolucije i bežično punjenje pametnih telefona.

Drugi 12,3-inčni ekran ispred vozača nudi dvije teme, svijetlu i tamnu, te tri različita načina rada - Mapa, Digitalni i ADAS. Svaki od načina rada ima svoj jedinstveni izgled, fokusirajući se ili na prikaz navigacije, ili jednostavni pregled samo najvažnijih informacija o vožnji ili vizualizaciju vozila i okoline u stvarnom vremenu, podržanu brojnim sustavima pomoći vozaču.

Kroz cijelu unutrašnjost, novi kvalitetni materijali s privlačnim detaljima stvaraju ugodniji i opuštajući ambijent, čiji dojam dodatno pojačavaju elementi poput novog trokrakog upravljača, poboljšanih funkcionalnosti tipaka na upravljaču te novog dizajna ručice mjenjača.

Što se sjedala tiče, u našoj Luxury verziji smo imali lijepo profilirana i udobna sva sjedala presvučena crnom ekološkom PU kožom s crvenim šavovima i perforiranom strukturom na središnjem dijelu cijelog sjedala. Općenito cijela je unutrašnjost izvedena u tom stilu. Prednja sjedala su električno podesiva u 6 smjerova za vozača i u 4 smjera za suvozača, a vozačevo sjedalo i s dodatnom podrškom za lumbalni dio leđa. Kako bi duga putovanja bila udobna za svakog putnika, sjedala imaju posebno razvijen dizajn od 5 slojeva, a mjesta za sjedenje komotno ima za petero odraslih.

Imali smo audio sustav sa 8 zvučnika, iSmart sustav povezivanja pametnih telefona s vozilom, bežično punjenje pametnih telefona. Naravno, tu su i 4 USB konektora (2 u prednjem dijelu i 2 u stražnjem dijelu kabine). Tu su i dodatne mogućnosti za pohranu stvari unutar kabine, pa se u kombinaciji s volumenom prtljažnika osigurava dovoljno prostora za svakodnevne potrebe.

Sigurnost i poboljšani MG Pilot sustav pomoći vozaču pri vožnji

Recimo kako je novi HS vrlo siguran automobil, a to potvrđuje i neovisni Euro NCAP koji mu je dao najvišu moguću sigurnosnu ocjenu. Neovisna europska organizacija za testiranje sigurnosti automobila je model MG HS nagradila s 5 zvjezdica. Najbolje ocjene je HS zaradio zahvaljujući izvrsnim rezultatima u kategorijama sigurnosti za odrasle i djecu, kao i naprednim sigurnosnim značajkama za zaštitu ranjivih sudionika u prometu.

MG Pilot u standardnoj opremi uključuje brojne sustave poput: sustava aktivnog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista (AEB), sustava pomoći pri održavanju vozne trake (LKA), sustava upozorenja o napuštanju vozne trake (LDW), sustava nadzora mrtvih kutova (BSM), sustava pomoći pri promjeni vozne trake (LCA), sustava praćenja i upozorenja na umor i budnost vozača (DAW), sustava upozorenja na frontalni sudar (FCW).

Nadalje tu su i: sustav upozorenja o stražnjem nailasku vozila (RTA) te sustav upozorenja na otvorena vrata (DOW).

Verzije s automatskim mjenjačem dodatno uključuju prilagodljivi tempomat (ACC), sustav pomoći u prometnim gužvama (TJA) i sustav inteligentnog upozorenja na ograničenje brzine (ISA).

Ovi istaknute karakteristike nadovezuju se na već bogatu opremu novog HS-a, koja uključuje automatska LED prednja svjetla s funkcijom 'follow-me-home', stražnje parkirne senzore, stražnju parkirnu kameru, električno podesive i grijane retrovizore, klima uređaj, ulazak u vozilo bez upotrebe ključa ('keyless entry'), brisače sa senzorom za kišu, tempomat, električnu parkirnu kočnicu (EPB) s funkcijom automatskog zadržavanja te dva 12,3-inčna ekrana s funkcijama poput navigacije i MG iSmart sustava povezivanja s pametnim telefonima.

MG HS Luxury DCT
  • MG HS Luxury DCT
  • MG HS Luxury DCT
  • MG HS Luxury DCT
  • MG HS Luxury DCT
  • MG HS Luxury DCT
    +61
MG HS Luxury DCT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Benzinski pogonski sklop 1.5T-GDI DCT

Rekli smo već, novi HS ima na izbor provjereni benzinski motor ili učinkovit plug-in pogon s velikim dometom. Naš testni HS pokreće nova generacija četverocilindričnog 1,5-litrenog motora s turbopunjačem snage 170 KS (125 kW) i najvećeg okretnog momenta 275 Nm.

Naš je Luxury model bio uparen sa 7-stupanjskim DCT automatskim mjenjačem s dvije spojke, a pogon je na prednja dva kotača. Inače, Luxury verzija također dolazi kao i Comfort verzija HS-a sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a obje verzije po izboru i sa 7-stupanjskim DCT automatskim mjenjačem.

To je sasvim dovoljno da naš testni model ubrzava od 0-100 km/h za 9,6 sekundi, uz krajnju brzinu od 195 km/h. Što se emisija CO2 tiče, proizvođač deklarira u kombiniranim uvjetima vožnje 173 g/km, i prosječnu potrošnju od 7,6 l/100 km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 55 litara.

Treba reći kako u vožnji HS, zahvaljujući pažljivo podešenom ovjesu, ostaje miran u svim uvjetima. Dobra zvučna izolacija nudi natprosječno tiho iskustvo vožnje.

Za kraj, novi MG je dostupan po cijeni koja kreće od modela Comfort 1.5T-GDI ručni mjenjač od 29.990 eura, Comfort 1.5T-GDI DCT automatski mjenjač od 32.490 eura, Luxury 1.5T-GDI ručni mjenjač od 32.490 eura, Luxury 1.5T-GDI DCT automatski mjenjač od 34.990 eura.

MG Motor i za novi HS daje tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 km.