Što se performansi tiče ovaj motor nudi prilično dobre brojke; ubrzanje od 0-100 km/h 10,8 s, a krajnja brzina je 192 km/h. Po pitanju emisija naš model ima deklariranih 122-124 g/km CO2, a potrošnja mu je u mješovitim uvjetima 5,4-5,5 l/100 km
Opel Corsa, maleni gradski automobil B-segmenta, svoju je premijeru šeste generacije (kodna oznaka F) imala na sajmu automobila u Frankfurtu u jesen 2019. Mi smo bili na njezinoj hrvatskoj (ujedno je to bila i europska) dinamičkoj premijeri u Šibeniku u prosincu 2019. godine.
I kako to već ide, na pola životnog ciklusa jedne generacije, Opel je najavio osvježenu Corsu šeste generacije u svibnju 2023., predstavivši ju javnosti na salonu automobila IAA Mobility u Münchenu u jesen prošle godine.
Facelif verzija se već na prvu doima kao neki potpuno drugačiji automobil, i doista je tako, jer je ovaj maleni gradski bestseler sada odvažniji i jasniji, emotivniji, intuitivniji za korištenje. Impresionira svojim novim stilom uključujući karakterističnu Vizor masku marke Opel sprijeda i samouvjereno postavljenu pločicu s imenom straga.
Gledamo li prodajne rezultate na domaćem tržištu vidimo da je Corsa kod nas itekako omiljena, pa je tako nakon prvih šest mjeseci ove godine drugi najprodavaniji model s 1589 prodanih primjeraka ili 4,1 posto tržišta.
Osvježena Corsa ima i nove vanjske boje, novi upravljač, novi dizajn ručice automatskog mjenjača, novi dizajn sjedala, ažuriranu tehnologiju i pogonske sklopove. S pogonskim jedinicama u rasponu od potpuno električnih do hibridnih i visoko učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem (ICE), nova Corsa nudi široki izbor pogonskih sklopova.
Mi smo na svom jednotjednom testu imali model oznake Corsa 1.2 GS 100 KS AT8, a riječ je o benzinskom turbo motoru s 8-brzinskim automatskim mjenjačem.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Opelovi dizajneri su ovaj bestseler među gradskim automobilima učinili modernijim i oštrijim. Najupečatljivija značajka prednjeg pogleda je dojmljivi Opel Vizor, karakteristično lice marke koje krasi sve nove Opel modele. Crni 'vizir' se nalazi preko prednje strane Corse i neprimjetno integrira masku vozila, LED prednja svjetla sa strane i Opelovu munju u sredini u jednom elementu.
Naš je model imao serijska ECO LED prednja svjetla s Pomoći pri dugim svjetlima bez odsjaja. Tu su i LED svjetla za dnevnu vožnju, kao i LED stražnja svjetla. Inače, postoje i opcijska prilagodljivo Intelli-Lux LED matrična svjetla bez blještanja, koje je Corsa donijela u segment malih automobila 2019., koja su dodatno razvijena i sada se sastoje od 14 LED elemenata.
Logo marke sprijeda i straga privlači pozornost, a ovisno o liniji opreme može biti u crnoj ili mat saten srebrnoj boji. Vizualni 'ulazi za zrak' u donjem dijelu su veći i istaknutiji nego prije, što Corsi vizualno daje čvršći stav na cesti.
Gledana s boka, nova Corsa također privlači svojim karakterističnim linijama. Bočni B-stup je crne boje visokog sjaja, a okviri bočnih stakala su s crnim okvirom. Čini se da 'otvoreni' C-stup dopušta krovu, u našem slučaju obojen u crno, da lebdi iznad vozila. Tu je i stražnji krovni spojler.
Straga je u sredini na vratima prtljažnika novi natpis CORSA, koji je prvi put viđen na posebnom modelu 'Opel Corsa 40' prije nekoliko mjeseci. Tu su i atraktivni Dynamic odbojnici, sportska maska hladnjaka, kao i kromirani vrh ispušne cijevi.
Što se strukture tiče, kao i Corsa šeste generacije iz 2019., osvježena verzija koristi Multi-Energy Concept, odnosno konstruirana je na zajedničkoj PSA modularnoj platformi (Common Modular Platform ili CMP), kao i novi Peugeot 208 ili DS3 Crossback.
Ova je platforma posebna po tome što se koristi kao osnova i za električni pogon, ali i za konvencionalne motore. Odličnim voznim dinamičkim karakteristikama doprinosi i lagani dizajn njezine konstrukcije. Naša je testna verzija s vozačem teška 1203 kg.
Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, one su sljedeće: duljina 4061 mm, širina 1765 mm (1960 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1435 mm, međuosovinski razmak 2538 mm. Krug okretanja je 10,74 m.
Prtljažni prostor je obujma 309 l, a može narasti do 1801 l kad se spuste nasloni stražnjeg reda sjedala (40/60 preklopivi naslon stražnjeg sjedala). Treba reći i kako naša testna Corsa može vuči kočenu prikolicu (12 posto nagib) od 1200 kg ili nekočenu od 580 kg.
Naša testna Corsa ima atraktivne doplatne 17-colne aluminijske naplatke s pet dvostrukih krakova (crni sjajni/dijamantno brušeni), s ljetnim gumama Michelin Primacy dimenzija 205/45R17. Umjesto rezervnog kotača uključen je set za popravak pneumatika.
Boja našeg testnog modela je doplatna Peperoncino crvena, a krov je crne boje.
Unutrašnjost
Zahvaljujući brojnim novim značajkama, unutrašnjost osvježene Corse pruža modernu atmosferu ugode. Tome doprinose novi uzorci sjedala, pedale izvedene u aluminiju, kao i novi dizajn ručice automatskog mjenjača i sportski upravljač s 3 kraka. Potonji izvrsno leži u rukama, a presvučen je kožom i grijan te ima i polugice za ručno mijenjanje brzina.
Prednja sjedala su sportski oblikovana i lijepo drže tijelo u zavojima, a straga ima mjesta za tri osobe, no sjedalo u sredini služi više kao pomoćno. Sjedala su presvučena dojmljivom sivo-crnom tkaninom (Banda) sa svijetlim središnjim dvostrukim prugama te bočnim umetcima od materijala nalik koži.
Vrhunac je ovdje - i vizualno i tehnički - opcijski potpuno digitalni kokpit s novim infotainmentom. Vozač ima ispred sebe 7-inčni + (multicolor) digitalni informacijski zaslon u boji (DIC). Integrirana platforma Snapdragon Cockpit tvrtke Qualcomm Technologies omogućuje vrhunsku grafiku, multimediju, računalni vid i AI (umjetnu inteligenciju).
Baš kao i u razvoju najnovije generacije Astre, ovdje je osnovno načelo bilo 'Detox to the max': navigacijski sustav nudi povezane usluge, prirodno prepoznavanje glasa 'Hey Opel' i bežična ažuriranja.
Osim toga, prikazi na 10-inčnom ekranu u boji osjetljivom na dodir navigacijskog i multimedijskog sustava kao i na zaslonu s informacijama za vozača učinjeni su još jasnijim, tako da se sve važne informacije mogu vidjeti u djeliću sekunde.
Tu je još jedna Corsina inovacija koja povećava udobnost: Po prvi put, kompatibilni pametni telefoni s Apple CarPlay i Android Auto mogu se bežično povezati s multimedijskim sustavima vozila i puniti bežično.
Sustavi pomoći vozaču
Osvježena Corsa ima brojne najsuvremenije sustave pomoći koji vožnju i manevriranje čine opuštenijima. Mi smo tako imali serijske sustave: Tempomat s limitatorom brzine, Sustav aktivnog zadržavanja vozne trake, Automatsko kočenje u nuždi, Sustav za detekciju pješaka ispred, Prepoznavanje prometnih znakova, Sustav za detekciju umora vozača, Sustav upozorenja na mrtvi kut, Panoramsku kameru za vožnju unazad (180°), Pomoć pri parkiranju, sprijeda i straga, Zadržavanje vozila u voznom traku.
Benzinski motor 1.2 Turbo Start/Stop 100 KS s 8-brzinskim automatskim mjenjačem
Osvježena Corsa nudi zanimljiv izbor pogona, od potpuno električnih (BEV), preko hibridnih do visoko učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem, što je bez premca u ovoj klasi.
Tako je Corsa Electric dostupna s dva električna pogona: s izlaznom snagom od 100 kW (136 KS) i još poboljšanim dosegom do 357 km kao i sa 115 kW (156 KS) i dometom do 402 km (WLTP).
Opel po prvi put od jeseni prošle godine nudi mogućnost prijelaza na hibride sa 48-voltnim sustavom. Trocilindrični blago-hibridni MHEV motori od 74 kW (100 KS) i 96 kW (130 KS) dolaze s novim e-DCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Što se tiče klasičnih benzinaca svi su trocilindrični, a osvježena Corsa ima ulazni atmosferski motor 1.2 Start/Stop snage 75 KS (55 kW) s 5-brzinskim ručnim mjenjačem.
Mi smo na svom testu imali Corsu s 1.2 Turbo Start/Stop 100 KS (74 kW) pri 5500 okr./min., a riječ je o benzinskom turbo motoru obujma 1199 cm³. Najveći okretni moment našeg testnog modela je 205 Nm pri 1750 okr./min. Pogon je naravno na prednja dva kotača, a uparen je s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Isti motor ima i opciju ručnog mjenjača sa 6 brzina.
Već smo rekli kako je moguće i ručno mijenjanje brzina polugicama na kolu volana. Naš model je imao i Drive mode selektor za izbor načina vožnje na središnjoj konzoli iza sklopke mjenjača.
Što se performansi tiče ovaj motor nudi prilično dobre brojke; ubrzanje od 0 do 100 km/h od 10,8 s, a krajnja brzina je 192 km/h. Po pitanju emisija naš model ima deklariranih 122-124 g/km CO2, a potrošnja mu je u mješovitim uvjetima 5,4-5,5 l/100 km. Spremnik goriva je 44 litre.
Za kraj, osvježena Corsa kreće s modelom Edition 1.2 75 KS MT5 po cijeni od 19.400 eura. Slijede modeli GS 1.2 75 KS MT5 od 20.780 eura, Edition 1.2 Turbo Start/Stop 100 KS MT6 od 20.750 eura, Edition 1.2 Turbo Start/Stop 100 KS AT8 od 22.428 eura, GS 1.2 Turbo Start/Stop 130 KS AT8 od 24.144 eura. Hibridni motori kreću od Edition 1.2 Turbo Start/Stop MHEV 100 KS Automatski mjenjač sa 6 st. prijenosa e-DCT od 24.050 eura, pa do najskupljeg Ultimate 1.2 Turbo Start/Stop MHEV 130 KS Automatski mjenjač sa 6 st. prijenosa e-DCT od 30.627 eura.
Naš testni model Corsa GS 1.2 Turbo Start/Stop 100 KS AT8 sa svom dodatnom opremom stoji 25.309,45 eura.
Treba reći kako Opel nudi FlexCare 5 godine jamstva i 5 godine pomoći na cesti. Ovaj paket uključuje dvogodišnje tvorničko jamstvo (bez ograničenja u kilometraži) i jamstvo za dodatne tri godine ili do 100.000 prijeđenih kilometara (ovisno što prije nastupi).
Opelova usluga pomoći na cesti sastoji se od jedne godine tvorničke pomoći na cesti, bez ograničenja u kilometraži i četiri dodatne godine pomoći na cesti ili do 100.000 prijeđenih kilometara, ovisno što nastupi prije.