Što se tiče motora s unutarnjim izgaranjem, Corsa se može pohvaliti s posebno ekonomičnim benzinskim i dizelskim motorima snage od 75 KS do 130 KS, ali i opremom kakva se viđa u višoj klasi automobila
Opel je održao hrvatsku premijeru za automobilske novinare iz Slovenije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske jednog od simbola svoje 120 godina duge tradicije proizvodnje automobila – Opel Corse.
U pet dosadašnjih generacija Corsa je od 1982. do danas je prodana u 13,7 milijuna komada, a upravo se s ovim modelom Opel, sada u sastavu PSA Grupe, odlučio konačno otvoriti i poglavlje električne mobilnosti u svojoj povijesti. Naravno, riječ je o modelu Corsa-e, no hrvatskim kupcima će svakako biti i dalje najzanimljivije verzije s klasičnim motorima, dizelskim i benzinskim.
Šesta generacija Opel Corse kodne oznake F, koju smo imali ovih dana prilike i isprobati uživo u Šibeniku i njegovoj okolici, već nam je na prvom susretu dala do znanja da se radi o, bez ikakvih dvojbi, najboljoj Corsi ikada. Čak bismo slobodno mogli reći da od ovog modela više ništa neće biti isto, ne samo za ovaj model, veći i za cijelu gamu vozila njemačkog proizvođača za kojeg smo se prije samo nekoliko godina bili pobojali da su mu dani odbrojani. Na sreću, odluka francuske grupe PSA, u čijem su sastavu Peugeot i Citroën da pod svoj krov primi i Opel, dobra je odluka dalekosežnih posljedica za sve uključene strane. Nova Corsa, tomu je svakako najbolji dokaz.
O potpuno električnoj izvedbi Corsa-e smo već pisali krajem mjeseca svibnja ove godine, pa ćemo se posvetiti onim klasičnim verzijama s konvencionalnim motorima. Prije svega treba reći da je riječ o peterovratnoj hatchback izvedbi, čije su dimenzije sljedeće: dužina 4060 mm (+ 39 mm u odnosu na prošlu generaciju), širina 1745 mm (- 1 mm), visina 1433 mm (- 48 mm), međuosovnski razmak 2538 mm (+ 28 mm). Što se tiče prtljažnika, njegov je širina 1018 mm (+ 74 mm), dok mu je volumen 309 litara (+ 24 l), a kada se preklope i nasloni stražnjih sjedala raste do 1081 litara.
Nova Corsa koristi Multi-Energy Concept, odnosno konstruirana je na zajedničkoj PSA modularnoj platformi (Common Modular Platform ili CMP), kao i novi Peugeot 208 ili DS3 Crossback, i ova je platforma posebna po tome što se koristi kao osnova i za električni pogon, ali i za konvencionalne motore. Odličnim voznim dinamičkim karakteristikama doprinosi i lagani dizajn nmjezine konstrukcije. Najlakša verzija modela nove generacije čak je lakša i od magične granice od 1000 kilograma. Masa peterovratne verzije bez vozača iznosi svega 980 kg. U usporedbi s prethodnim modelom ta je modelska varijanta korisnih 108 kg lakša. To je ušteda u masi od oko 10 osto usprkos činjenici da je novi model slične dužine kao i prethodna generacija. Sama temeljna konstrukcija karoserije je oko 40 kg lakša, a vrlo kompaktni trocilindrični motori imaju oko 15 kg manje od četverocilindričnih agregata prethodne generacije. Aluminijski poklopac motora također štedi 2,4 kg u usporedbi s manjim poklopcem motora prethodnog modela načinjenim od čelika. I sjedala su stavljena na dijetu: optimizirana struktura sjedala štedi dodatnih 10 kg. A o dizajnu nove generacije ne treba niti trošiti riječi, dovoljno je pogledati slike nove Corse.
U novoj Corsi Opel ugrađene su nove tehnologije i pomoćni sustavi koje su karakteristični za vozila viših klasa. Nova su i prilagodljiva svjetla IntelliLux LED® Matrix koje ne zasljepljuju vozače koji dolaze ususret, ali niti one u vozilima ispred, a koje Opel nudi prvi put u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata kontrolira prednja kamera visoke razlučivosti najnovije generacije koja automatski i neprestano prilagođava svjetlosni snop trenutačnoj prometnoj situaciji i okruženju.
Revolucionarni pomoćni sustavi poput pomoći pri prepoznavanju prometnih znakova ili automatski tempomat kao i bočna zaštita kontrolirana senzorima donose znatno povećanje sigurnosti. Potonja značajka upozorava ako postoji mogućnost da bočni dijelovi vozila dođu u kontakt s preprekama (npr. stupićima, zidovima) tijekom manevriranja pri brzini manjoj od 10 km/h. Tu su i sustavi poput upozorenja na objekte u mrtvom kutu te razne pomoći pri parkiranju: od pomoćnika za parkiranje do panoramske stražnje kamere koja pokriva vidokrug od 180 stupnjeva. I pomoć pri držanju prometne trake ima svoju premijeru s Corsom. Ako sustav prepozna nenamjeran izlazak iz vozne trake, upozorava o tome vozača bljeskanjem i blagom korekcijom upravljača.
Vozači i putnici u Corsi bit će dobro povezani i zabavljeni zahvaljujući novoj ponudi informacijsko-multimedijskih sustava koje čine modeli Multimedia Radio, Multimedia Navi s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 17,8 cm te model s vrha ponude Multimedia Navi Pro s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 25,4 cm. Uz to, Corsa opcionalno nudi i novi servis 'Opel Connect'. Navigacija uživo s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu i aktualnim cijenama goriva uz izravnu vezu na pomoć u slučaju kvara i hitne pozive čine putovanja još opuštenijima za vozača i putnike.
Što se tiče motora s unutarnjim izgaranjem, Corsa se može pohvaliti s posebno ekonomičnim benzinskim i dizelskim motorima snage od 55 kW (75 KS) do 96 kW (130 KS). Poboljšanja počinju odmah s osnovnim 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom snage 55 kW (75 KS) čija kombinirana potrošnja goriva prema NEDC-u iznosi 4,2 – 4,1 l/100 km (preliminarna potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 4,9 – 4,8 l/100 km; otvorena cesta 3,8 – 3,6 l/100 km; kombinirano 4,2 – 4,1 l/100 km, 95 – 93 g/km CO2; WLTP: kombinirano 5,9 – 5,3 l/100 km, 133 – 120 g/km CO2). To je znatno poboljšanje u odnosu na prethodni 1,2-litreni model s 51 kW (70 KS) i njegovom kombiniranom potrošnjom prema NEDC-u od 5,9 – 5,6 l/100 km (potrošnja goriva prema NEDC-u1: gradska vožnja 7,5 – 7,3 l/100 km, otvorena cesta 4,9 – 4,7 l/100 km, kombinirano 5,9 – 5,6 l/100 km, 134 – 128 g/km CO2; WLTP: kombinirano 7,0 – 6,5 l/100 km, 158 – 148 g/km CO2). Bolje performanse nudi nagrađivana linija trocilindričnih motora s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem ('Motor godine 2015. – 2018.'), također zapremine 1,2 litre. Ti posve aluminijski motori daju 74 kW (100 KS) ili 96 kW (130 KS). Uz motor sa 74 kW (100 KS) nova Corsa prema NEDC-u kombinirano troši 4,5 – 4,2 l/100 (potrošnja goriva prema NEDC-u1: gradska vožnja 5,3 – 5,1 l/100 km, otvorena cesta 4,0 – 3,6 l/100 km i kombinirano 4,5 – 4,2 l/100km, 102 – 96 l/100 km; te kombinirano 6,2 – 5,4 l/100 km, 140 – 122 g/km CO2 prema WLTP-u, pri čemu su sve vrijednosti preliminarne). Prethodnik zapremine 1,4 litre, također snage 74 kW (100 KS), trošio je 5,8 – 5,4 l/100 km i emitirao 132 – 125 g/km CO2 u kombiniranom krugu prema NEDCu (WLTP: 6,7 – 6,5 l/100 km, 151 – 146 g/km CO2). Čak i kod najsnažnije verzije s 96 kW (130 KS) koja nema ekvivalenta u trenutnoj ponudi Corsi preliminarne vrijednosti potrošnje goriva i emisija ostaju umjerene (NEDC: gradska vožnja 5,5 – 5,4 l/100 km; otvorena cesta 4,2 – 4,0 l/100 km; kombinirano 4,7 – 4,5 l/100 km, 106 – 103 g/km CO2; WLTP: kombinirano 6,0 – 5,6 l/100 km, 136 – 128 g/km CO2).
Velika učinkovitost i živahne performanse karakteristike su novih benzinskih motora. Interno trenje i gubici uslijed trenja smanjeni su na minimum. I turbopunjač odmah reagira i stvara jak okretni moment već kod niskog broja okretaja. Vršni okretni moment od 74 kW (100 KS) za motor 1.2 iznosi 205 Nm, dok motor s vrha ponude sa 96 kW (130 KS) razvija čak 230 Nm. Uz većinu vršnog okretnog momenta dostupnog u širokom rasponu, oba motora krase vrhunska vozna svojstva. Barem 95 posto vršnog okretnog momenta razvija se između 1500 i 3500 okr./min – u kombinaciji s malom masom vozila, izvrsnom aerodinamičnošću i optimiziranim omjerima brzina, to omogućuje vrlo dobra vozna svojstva.
Napredak u učinkovitosti kroz cijelu ponudu motora odražava se u voznim performansama. Dok nova Corsa s 96 kW (130 KS) dostiže maksimalnu brzinu od 208 km/h, njena prethodnica trebala je 15 posto više snage (110 kW/150 KS) za dostizanje 207 km/h. Uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,7 sekundi, novi je model 0,2 s brži od prethodnog. Jednako je impresivan 1.2 turbo sa 74 kW (100 KS). Uz najveću brzinu od 188 km/h, on je 3 km/h brži od prethodnika s motorom slične snage. Ovisno o mjenjaču, on ubrzava od 0 od 100 km/h za oko 10 sekundi, što je 1 s brže (sve su vrijednosti preliminarne).
Osim motora, poboljšanja u pogonskim sustavima obuhvaćaju i mjenjače. Pa tako, model s 55 kW (75 KS) s početka ponude standardno dolazi s peterostupanjskim ručnim mjenjačem. Uz motor sa 74 kW (100 KS) kupci mogu birati između šesterostupanjskog ručnog ili glatkog osmerostupanjskog automatskog mjenjača. Prilagodljivi programi promjene stupnjeva prijenosa i tehnologija Quickshift predstavljaju revolucionarne značajke u tržišnom segmentu u kojem je pozicionirana Corsa: vozači mogu sami mijenjati stupnjeve prijenosa pomoću polugica na upravljaču. Motor 1.2 Direct Injection Turbo s 96 kW (130 KS) s vrha ponude uvijek dolazi u kombinaciji s osmerostupanjskim AT8 automatskim mjenjačem, poznatim iz PSA Grupe.
Trima benzinskim motorima pridružuje se živahni 1,5-litreni četverocilindrični dizelski motor sa 75 kW (102 KS) i vršnim okretnim momentom od 250 Nm (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 3,8 – 3,7 l/100 km; otvorena cesta 3,1 – 2,9 l/100 km; kombinirano 3,4 – 3,2 l/100 km, 88 – 85 g/km CO2; WLTP: kombinirano 4,5 – 4,0 l/100 km, 117 – 105 g/km CO2, preliminarne vrijednosti). Radi se o poznatom PSA DV5 BlueHDI motoru.
Za optimalan tretman ispušnih plinova tu je sustav za smanjenje emisija – čine ga pasivni katalizator oksidacije/apsorber NOx, ubrizgavač tekućine AdBlue, SCR katalizator i filtar za dizelske čestice čađe (DPF) – koji je grupiran u jednu kompaktnu jedinicu smještenu čim bliže motoru. Apsorber NOx funkcionira kao katalizator u slučaju hladnog pokretanja, smanjujući emisije NOx na temperaturama manjima od onih na kojima se aktivira SCR. U spremnik za AdBlue nove Corse stane 15 litara te tekućine.
U vožnji smo isprobali tri izvedbe motora, prva je benzinska izvedba 1.2 Turbo (100 KS), pa 1.2 Turbo (130 KS) te 1.5 Diesel Turbo (102 KS). Naravno, najživahnija je izvdba s najjačim benzinskim motorom i automatskim mjenjačem ( koji bi možda mogao imati i manje stupnjeva prijenosa, i ne bi izgubio ništa na performansama). Osjeti se krutost nove konstrukcije karoserije i platforme, što je svakako sjajna vijest, ali i njegovo sjajno ubrzanje. Benzinska izvedba s ručnim mjenjačem ipak bi mogla biti ona izvedba za većinu hrvatskih kupaca, koji se odluče za novu Corsu, i čini se da je upravo ova izvedba najbolje pogođena verzija Corse. Za one koji vole još uvijek dizelski agregat, treba reći da je 102 KS i više nego dovoljno za elastičnu i udobnu vožnju. Dizajn eksterijera i interijera je i više nego sjajno pogođen.
Pored osnovne verzije Corsa, postoje još tri paketa opreme namijenjena različitim skupinama kupaca. Corsa Edition dodaje najpopularnije dodatke, Corsa Elegance opremljena je za maksimalnu udobnost, dok Corsa GS Line kombinira dodatne sportske značajke. Tako ulazna verzija 1.2 Start/Stop 75 KS s 5-brzinskim ručnim mjenjačem razine opreme Corsa stoji 94.010 kn (uključen PDV), a verzija 1,2 Turbo Start/Stop 130 KS s AT8 automatskim mjenjačem razine opreme GS Line 141.848 KS (PDV uključen). Dizelska izvedba 1.5 Start/Stop 102 KS s 6-brzinskim ručnim mjenjačem razine opreme Edition stoji 120.443 KS (PDV uključen).