test automobila

Vozili smo Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT: Moderan veliki obiteljski SUV sa 7 sjedala

~14 min

24.03.2025 u 01:49

Bionic
Reading

Testni model pokreće MHEV hibridni sklop, koji se sastoji od nove generacije 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog motora od 136 KS (100 kW) i 230 Nm, s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,3 s, a krajnja brzina 200 km/h.

Prošlo je točno godinu dana nakon svjetske premijere nove, treće generacije SUV modela Peugeot 5008. Mi smo ga prvi puta isprobali na europskoj dinamičkoj premijeri u Danskoj i Švedskoj u srpnju prošle godine, a tada je to bila potpuno električna verzija ovog velikog obiteljskog SUV-a. To je bila i prva baterijsko električna verzija (BEV) modela pod oznakom 5008.

Ovim modelom je zaokružena priča o obnovi cijele game modela 'lavlje marke' koja je započela još prije četiri godine. Francuska marka, u sklopu Stellantis grupe, je tako predstavila najširu paletu potpuno električnih modela koje jedna europska mainstream marka u ovom trenutku ima u ponudi. Cjelokupna ponuda se sastoji od ukupno 12 električnih modela, od toga je devet osobnih vozila te tri lakih gospodarskih vozila.

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

I dok ima onih kojima je zanimljiva potpuno električna verzija modela 5008, mnogim kupcima je itekako zanimljiva i hibridna opcija pogona, odnosno jedan od dva elektrificirana pogonska sklopa: 48V hibrid (136 KS) i plug-in hibrid (195 KS).

Sada smo na svom jednotjednom testu imali verziju točne oznake 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT, s 48-voltnom blagohibridnom tehnologijom (MHEV) koja se sastoji od benzinskog motora nove generacije od 136 KS (100 kW) u kombinaciji s električnim motorom i mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa.

Proizvodnja cijelog modela 5008, bez obzira na pogonsku verziju se odvija isključivo u Francuskoj u tvornici u Sochauxu, s električnim motorima koje proizvodi Stellantis-Nidec joint venture u Trémeryju, a ACC baterije se proizvode u gigatvornici u Douvrinu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Prije svega treba reći kako nema nikakve razlike u vanjskom izgledu modela 5008, bez obzira na vrstu pogonskog sklopa. Već na prvi pogled jasno je da se radi o velikom SUV-u od gotovo 4,8 m, no njegove linije su aerodinamične, a cijelo vozilo odaje dojam robustnosti i sigurnosti.

Nagib stražnjeg stakla naglašen je sofisticiranim elementima bočnog dizajna, a prednji kraj koji ima novi svjetlosni potpis i inovativnu prednju rešetku koja se stapa s bojom karoserije. Vrlo upečatljiva prednja rešetka istaknuta je tankom, elegantnom crnom trakom koja obavija cijeli prednji dio modela 5008 i uključuje ultrakompaktna LED prednja svjetla na svim verzijama. Naša GT verzija standardno dolazi s Peugeotovom novom Pixel LED tehnologijom. Automatski prilagođava prednja svjetla uvjetima u prometu, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.

S vrlo glatkim, elegantnim, okomitim stranama, naglašava profinjenost skrivanjem brtvi bočnih prozora u vratima. Broj ukrasnih umetaka na karoseriji je smanjen, a kromirani dijelovi su izbačeni u korist boja na određenim elementima: Meteor Grey siva na prednjem spojleru i stražnjem braniku, Orbital Black crna na kućištima retrovizora i donjem dijelu linije pojasa.

Što se strukture tiče, 5008 prikazuje fleksibilnost Stellantisove platforme STLA Medium 'BEV-by-design' i prvi je model koji ima koristi od unaprijeđene konfiguracije. Platforma je inače razvijena za električna vozila Grupe i postavlja nove standarde na tržištu te osigurava rekordnu pohranu energije, do 98 kWh. No i hibridna i PHEV verzija pogona također koriste ovu platformu.

Prema vanjskim dimenzijama, relativno visoka linija pojasa i vrlo izražena ramena modelu 5008 daju snažnu prisutnost na cesti, kao i njegove velikodušne dimenzije: duljina 4791 mm, širina 1895 mm (s otvorenim retrovizorima 2108 mm), visina 1694 mm, međuosovinski razmak 2901 mm. Visina od podloge je 204 mm, a krug okretanja 11,2 m. Težina našeg testnog blago hibridnog modela je 1705 kg (u voznom stanju 1780 kg), a može potegnuti kočenu prikolicu (s originalnom tvornički ugrađenom kukom) težine 1000 kg ili nekočenu od 750 kg.

Naš hibridni model 5008 nudi obujam prtljažnika od 916 l u konfiguraciji s 5 sjedala, 348 l u konfiguraciji sa 7 sjedala i do 2232 l kada su polegunuti drugi i treći red, a uzdignuti nasloni prednja dva sjedala.

Poklopac prtljažnika, koji se prema potrebi prilagođava drugom ili trećem redu, koristi namjenski prostor za pohranu ispod poda prtljažnika. Konačno, kako bi se olakšao utovar, 5008 dolazi s električnim vratima prtljažnika, kao standard na našoj GT verziji.

Naš je hibridni GT model imao standardne 19-colne srebrno-crne alu naplatke 'Breda ' (Orbital crna sjajna obrada), sa zimskim gumama Pirelli Winter Scorpion, dimenzija 225/55R19. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak guma s kompresorom.

Vanjska boja karoserije našeg modela je Okenite metalik bijela, a krov kontrastne crne boje.

Unutrašnjost

Kabina 5008 je prilično prostrana, profinjena, ugodna i lijepo dizajnirana. Dekori kombiniraju ambijentalno osvjetljenje, pravi aluminij i šarenu tkaninu, sve do 2. reda. U potpunom skladu, pružaju jedinstven osjećaj profinjenosti i ugode. Elegantne obloge od pravog aluminija i prilagodljiva ambijentalna LED rasvjeta, dostupna u osam boja, protežu se preko armaturne ploče te do prednjih i stražnjih vrata.

Unutrašnjost kabine je sjajno izolirana od vanjske buke, a tome pomažu laminirani prednji prozori mogu dodatno poboljšati zvučnu izolaciju. Veliki panoramski stakleni krov pruža obilje svjetla, a njegov prednji dio se može otvoriti.

Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, 5008 je opremljen sustavom AQS (Air Quality System), koji neprestano prati kvalitetu zraka koji ulazi u kabinu i, ako je potrebno, automatski aktivira recirkulaciju zraka. Na našem modelu GT, ovaj mir nadopunjuje sustav za pročišćavanje zraka Clean Cabin, koji filtrira zagađujuće plinove i čestice. Kvaliteta zraka prikazana je na desnoj strani širokog zaslona.

Lijepo profilirana prednja sjedala od kože i alcantare na GT verziji pružaju iznimnu udobnost (reljefne presvlake Alcantara® REFLECTION, potpora TEP Isabella, RIMINI tkanine, šavovi Iced Clay). Jastuci imaju udoban oblik i pjenu visoke gustoće.

Modularnost koju nudi sofisticirana arhitektura sjedala posebno je dojmljiva, omogućujući širok raspon konfiguracija između drugog reda (60/40 klupa, 40/20/40 nasloni) i trećeg reda (50/50 nasloni). 5008 nudi ogromnu, ravnu podnu površinu sa svim preklopljenim stražnjim sjedalima i do 2 metra dužine utovara.

Ekstremno modularan, prtljažnik 5008 također je posebna priča. U konfiguraciji sa 7 sjedala, s postavljenim trećim redom, naš 5008 ima prtljažnik duljine 42 cm, jedino vozilo u svom segmentu koje može primiti raznovrsnu opremu i prtljagu.

Pod prtljažnika iza trećeg reda može se podići i pospremiti okomito iza sjedala, čime se oslobađa dodatni prostor u dubini za smještaj dodatnih kofera i kabinske prtljage.

Ispod trećeg reda sjedala ima dovoljno dodatnog prostora za pohranu. S kapacitetom od oko 80 litara, ovaj je prostor idealan za spremanje raznih predmeta koji nisu vidljivi izvana, poput vaše omiljene sportske opreme. Posebna ladica je predložena kao dodatak za optimalno korištenje ovog prostora.

Putnici u 2. i 3. redu uživaju u optimalnoj udobnosti. Osim izuzetne prostranosti, sjedala u drugom redu su klizna i preklopiva. Upravljačka ploča na stražnjoj strani središnje konzole omogućuje putnicima u drugom redu da kontroliraju temperaturu i ventilaciju trozonskog klimatizacijskog sustava i prilagode opcijska grijana sjedala. Središnja konzola također sadrži utičnicu od 12 V koju dopunjuju dvije USB-C utičnice.

Na GT verziji, središnji naslon za ruke ima dva držača za čaše, a zastori su ugrađeni u stražnja vrata kako bi zaštitili putnike od sunčevih zraka. Dva putnika u 3. redu imaju svaki držač za čaše, svjetlo za čitanje i naslon za ruke. U 3. redu također je dostupna utičnica od 12 V.

Panoramski i-Cockpit® sljedeće razine

U Peugeotu su odlučili spojiti dva od tri temeljna elementa i-Cockpita®: head-up zaslon i veliki središnji zaslon osjetljiv na dodir. Oni su sada integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon s jednom pločom visoke razlučivosti od 21 inča koja se proteže od lijeve strane nadzorne ploče do središnje konzole. Ovaj panoramski zaslon doista lebdi iznad nadzorne ploče. Ambijentalna LED rasvjeta ispod ekrana naglašava efekt 'lebdenja'.

Postavljen za optimalnu ergonomiju, ovaj široki zaslon od 21 inča blago je zakrivljen prema vozaču, u potpunosti dostupan putniku. Ova velika digitalna ploča iznimne kvalitete kombinira dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita®:

S lijeve strane, iznad kompaktnog upravljača, zaslon prikuplja sve informacije o vožnji: brzinu, mjerač snage, pomoć pri vožnji, protok energije itd. S desne strane, u središtu armaturne ploče, zaslon osjetljiv na dodir dostupan je i vozaču i suvozaču. Upravlja sustavima grijanja i klimatizacije, navigacije, medija i povezivanja itd.

Ključna komponenta Peugeot i-Cockpit® od samog početka, kompaktni upravljač opsežno je prerađen kako bi ponudio još više osjećaja i veću udobnost u vožnji. Zadržao je, naravno, svoju kompaktnost uz modernizirani dizajn. Redizajnirani središnji jastuk manji je i 'izoliran' od žbica upravljača kako bi se dobio učinak lebdenja koji podsjeća na panoramski zaslon na kontrolnoj ploči.

Komande na kompaktnom upravljaču automatski prepoznaju vozačeve prste za optimalnu ergonomiju, ali se aktiviraju samo kada ih vozač pritisne kako bi se izbjeglo aktiviranje pogreškom. Sportski kompaktni upravljač je standardno grijan na GT verziji, a na dnu kola volana je i ounaka 'GT'. Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit® predstavlja dvije nove tanke, elegantne upravljačke ručice iza kompaktnog upravljača i dvije ručice namijenjene regenerativnom kočenju.

Središnji dio nadzorne ploče sadrži i-Toggles®, potpuno prilagodljive gumbe osjetljive na dodir koji se mogu programirati za brzi pristup deset omiljenih funkcija korisnika: poziv kontaktu (pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, podešavanje radija na omiljenu stanicu, postavite idealnu temperaturu klima uređaja i tako dalje.

Tehnološko iskustvo prošireno je uz Peugeot i-Connect® Advanced, i standardno je na GT verziji. Sadrži navigaciju visokih performansi povezanu s TomTomom i funkcijom planiranja putovanja.

Prepoznavanje glasa na prirodnom jeziku 'OK, PEUGEOT' omogućuje pristup funkcijama infotainmenta, grijanja i klimatizacije te telefonu. Ovo prepoznavanje glasa sada može razlikovati naredbe koje izdaje vozač ili suvozač.

Sigurnosni sustavi

Novi 5008 je vrlo jednostavan za vožnju. Zahvaljujući dinamičnim postavkama podvozja u velikoj tradiciji marke, opušten je i učinkovit na glavnim cestama, a posebno okretan u gradu. Kako bi se olakšalo manevriranje, 5008 je standardno opremljen stražnjom kamerom, koja vozaču nudi dva kuta: pogled straga ili pogled iz ptičje perspektive. Ovaj foto-uređaj je opremljen mlaznicom za čišćenje za izvrsnu sliku u svim uvjetima.

U našem testnom modelu je doplatni sustav Peugeot VisioPark 360°, koji pruža 360° pogled na okolinu zahvaljujući četiri kamere postavljene što je moguće bliže prednjim i stražnjim kotačima i 12 senzora raspoređenih okolo. automobil. Time je moguće izbjeći sve prepreke u blizini vozila.

Više od 40 sustava pomoći vozaču i sigurnosnih sustava te sigurnosne opreme, korak dalje prema poluautonomnoj vožnji.

Zahvaljujući sustavu Drive Assist Plus, 5008 može pomoći vozaču tako što će upotrebljavati sve senzore (kamere, radar itd.) i informacije iz povezanog navigacijskog sustava. Ti su sustavi za pomoć osmišljeni kako bi olakšali vožnju na prometnicama s više prometnih trakova, kao što su autoceste.

Adaptivni tempomat s funkcijom Stop&Go i pomoći za zadržavanje vozila u prometnom traku: prilagođava upravljanje i brzinu novog modela 5008 kako bi ga zadržao u traku i na brzini koju je unaprijed zadao vozač.

Poluautomatska promjena traka: pomaže vozaču da se prestroji na potpuno siguran način. Jednostavno aktivirajte pokazivač smjera i pritisnite tipku 'OK' na upravljaču, a sustav će vas usmjeriti u željeni trak.

Preporuka za prilagodbu brzine: otkriva promjene u ograničenju brzine tako što očitava prometne znakove i prikuplja informacije iz povezanog navigacijskog sustava kako bi vozaču preporučio da prilagodi postavke adaptivnog tempomata. Ukoliko primijeti da pada kiša, uređaj automatski preporučuje smanjenje brzine u skladu s ograničenjem, primjerice sa 130 km/h na 110 km/h u vožnji autocestom. Ova funkcija nam je naročito bila od pomoći pri vožnji švedskom autocestom s ograničenjem brzine od 110 km/h.

Svi ti sustavi za poluautonomnu vožnju zahtijevaju potvrdu vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
  • Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
  • Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
  • Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
  • Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
  • Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT
    +55
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Blagi hibridni pogonski sklop Hybrid 136 e-DCS6

Mi smo prvi puta vozili novi Peugeot 5008 na međunarodnoj dinamičkoj premijeri u srpnju prošle godine. No tada smo isprobali potpuno električnu verziju E-5008. Taj je BEV model bio najslabiji u ponudi električnih sklopova. Bila je to verzija s pogonom na 2 kotača snage 157 kW (214 KS) uz najveći okretni moment od 345 Nm.

Dizajniran od samog početka kao električni model, novi E-5008 ima niz motora s nultom emisijom koji nude od 500 do 660 km električnog dometa, uključujući AWD Dual Motor i verziju dugog dometa.

Ipak, vjerujemo da će se na našem tržištu veliki dio potencijalnih kupaca odlučiti ili za MHEV ili za PHEV verziju hibridnih sklopova. Naravno, naš je ovotjedni testni model bila ova prva verzija s blagim hibridnim pogonom 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT. Ova je hibridna tehnologija predstavljena u veljači prije dvije godine i najprije je ugrađena u modele 3008 i 5008. Zanimljivo, ovu identičnu verziju hibridnog motora u nekim zemljama EU vode pod oznakom Hybrid 145 KS e-DCS6, no riječ je ipak o istom pogonskom sklopu.

Dakle, naš testni model je imao sustav Peugeot 48V Hybrid (o kojem smo detaljnije pisali u veljači 2023.), koji se sastoji od nove generacije 1,2-litrenog (1199 cm³) trocilindričnog benzinskog motora od 136 KS (100 kW) najvećeg okretnog momenta od 230 Nm pri 1750 okr./min., zajedno s novim 6-stupanjskim elektrificiranim mjenjačem s dvostrukom spojkom (e-DCS6) koji uključuje električni motor. Pogon je na prednja dva kotača, a sprijeda se nalazi i elektromotor.

S baterijom koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni okretni moment pri niskim brzinama motora i smanjuje potrošnju goriva do 15 posto manje goriva. (128 g CO2/km na 5008). Ova ušteda uglavnom se ostvaruje u gradu (- 2,5 l/100 km) i na cesti (- 0,7 l/100 km), dok potrošnja na autocesti ostaje nepromijenjena. Ova izvedba se pretvara u prosječno smanjenje emisije CO2 od 20 g/km (prema WLTP kombiniranom ciklusu).

Dakle, naš model ima prosječnu potrošnju u kombiniranim uvjetima od 5,8-5,9 l/100 km, a emisije CO2 od 130-133 g CO2/km (sve WLTP). Kapacitet spremnika benzinskog goriva je 55 ltara. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,3 s, a krajnja brzina 200 km/h. Da, znamo da to ne izgleda posebno obećavajuće i da naizgled nema snage za potegnuti ovako teški i veliki automobil (ista konfiguracija pogona je i u isto tako pogonjenom manjem 3008 težine 1573 kg (-207 kg od modela 5008 i -149 cm u duljinu) i da je to premalo snage, no naš hibridni testni model je posve dovoljan u ugodnoj, svakodnevnoj neforsiranoj vožnji. Naravno, kako je naš testni model vozilo sa sedam sjedala pretpostavljamo da nećete baš uvijek voziti sedam odraslih osoba. I da, za one koji žele nešto više od ulazne MHEV verzije pogonskog sklopa u 5008 postoji uvijek i jača verzija Plug-In Hybrid (195 e-DCS7), kao i potpuno električne BEV verzije 5008.

Kada napunjenost baterije to dopušta, Hybrid sustav omogućuje pokretanje, manevriranje (na primjer parkiranje) i vožnju malom brzinom u gustom prometu u potpuno električnom načinu rada. U gradskoj vožnji, Peugeot 5008 Hybrid se može voziti više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Pri većim brzinama (do 145 km/h), motor s unutarnjim izgaranjem se zaustavlja kada vozač otpusti papučicu gasa pri ravnomjernoj brzini i kada usporava.

Kada se od vozača traži da nastavi s niskim okretajima, električni motor daje dodatni okretni moment s jednokratnim pojačanjem ('boost') koje kompenzira vrijeme odziva turbo motora. Time ćete izbjeći prebacivanje u niži stupanj prijenosa i osigurati veću udobnost i dinamiku vožnje. A kada vozač pritisne papučicu gasa do kraja, električni motor daje dodatnih 15,6 kW (21 KS) snage pri 4264 okr./min., s najvećim okretnim momentom od 51 Nm pri 750-2499 okr./min.

Hibridna baterija od 48 V

Litij-ionska nikal-mangankobalt (NMC) baterija od 48 V ima bruto kapacitet od 0,898 kWh i raspoloživi kapacitet od 0,432 kWh. Dizajnirana je za održavanje iste razine performansi tijekom cijelog životnog vijeka vozila i dolazi s izvornim jamstvom od 8 godina/160.000 km.

Baterija od 48V je postavljena ispod prednjeg lijevog sjedala, a sama težina joj je 12,1 kg. Ova postavka nudi mnoge prednosti u odnosu na ugradnju ispod stražnjeg sjedala i znači da: Cijeli je unutarnji prostor dostupan; Zadržava se puni volumen prtljažnika; Gubici energije povezani s duljinom kabela su optimizirani; Užitak u vožnji je očuvan zahvaljujući pravilnom rasporedu masa (baterija u središtu vozila).

Dvije električne mreže

Peugeot 5008 (i manji 3008) imaju ugrađene dvije električne mreže. Mreža niskog napona od 12 V za napajanje opreme automobila i mreža visokog napona od 48 V za napajanje hibridnog sustava. Električnu energiju proizvodi isključivo e-motor od 48 V. Pretvarač istosmjernog napona koristi se za prijenos proizvedene električne energije u 12V mrežu automobila.

Peugeotovi modeli opremljeni novim Hybrid motorom imaju poseban zaslon. Digitalni zaslon prikazuje potpuno električnu vožnju (brzinomjer u plavoj boji), protok energije u sustavu, razinu napunjenosti baterije, njen radni status putem mjerača snage (Charge, Eco, Power) i postotak prijeđene udaljenosti u električnom načinu rada u bilo kojem trenutku ili na kraju putovanja.

Osim toga, ovi modeli su opremljeni AVAS-om (Akustični sustav upozoravanja vozila) koji emitira zvuk vani pri brzini do 30 km/h kako bi upozorio pješake i bicikliste da se vozilo približava.

Moguć je i način ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa (M) tipkama na kolu volana. Osim toga, vozač može odabrati jedan od tri načina vožnje s pomoću sklopke smještene na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi željama vozača i/ili uvjetima na cesti: Sport, Normal i Eco.

Način rada Normal je osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 posto; iznad 70 posto dostupni su puna snaga i okretni moment.

Način rada Eco omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja.

Za kraj, što se cijena tiče Peugeot 5008 dolazi u dvije bogate razine opreme: Allure i GT, obje sa sedam sjedala u serijskoj opremi. Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure kreće od 39.480 eura, model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT kreće od 43.749 eura. Verzija plug-in hybrid 195 e-DCS7 kreće od razine Allure od 49.808 eura, a GT razina od 54.506 eura.

Električni model E-5008 Allure 210 KS s baterijom 73 kWh kreće od 49.776 eura, isti model u GT razini kreće od 54.341 eura. Model E-5008 230 KS s baterijom 98 kWh kreće od razine Allure od 53.490 eura, a u razini GT od 58.277 eura.

Dakle, naš testni model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 GT s dodatnom opremom (360° Vision & Drive Assist Plus paket 2090 eura i metalik boja 780 eura) stoji 45.539 eura (PPMV i PDV uključeni).