Naš je testni model, kao i na prethodno testiranom Multivanu Life 1.4 TSI eHybrid DSG imao plug-in hibridni sustav. Visokotehnološki pogonski sustav ukupne snage 218 KS (160 kW) i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm kombinira lokalnu vožnju bez emisija s velikim dometima i malom ukupnom potrošnjom
Prije godinu dana smo na testu imali moćni Volkswagen Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG, sinonim obiteljskih, ali i poslovnih višenamjenskih vozila kojeg mnogi smatraju jednim od najpoželjnijih vozila kad je riječ o prijevozu više putnika. Bez obzira što ga proizvodi Volkswagenov odjel gospodarskih vozila VW Multivan ima vozne osobine modernih osobnih automobila.
Svjetska premijera novog Multivana je održana u lipnju 2021., a Volkswagen gospodarska vozila su nas ovim modelom uveli u novo doba, koje se sastoji od tri stupa: linija modela Multivan i Transporter 6.1 te ID.Buzz.
Mnogi bi rekli da je sedma generacija (T7) kombi vozilo, ipak preciznije bi bilo reći da je ovo pravi predstavnik modernih MPV ili višenamjenskih vozila. U svakom slučaju, VW Multivan je jedna od najvećih automobilskih ikona današnjice koja se u različitim inačicama proizvodi od 1950. godine, počevši s modelom T1 ili vozilom nadimka 'Bulli'.
Prethodno testirani Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG je bio standardne dužine, a sada je red došao na 'veliki', 200 mm duži model Volkswagen Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG. No objema modelima je zajedničko to što se radi o plug-in hibridu ukupne snage 'eHybrid' pogonskog sustava od 218 KS (160 kW), identičan međuosovinski razmak i to što oba vozila imaju po sedam sjedala. Isto tako, linija opreme Style je top-model s dodatnom vrhunskom opremom i ekskluzivnim dizajnerskim elementima odnosu na linije opreme Multivan i Life.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Ponoviti ćemo ono što smo rekli i kod prvog Multivana kojeg smo testirali prije godinu dana: Volkswagen gospodarska vozila imali su slobodu da ponovno naprave Multivan od prvog do zadnjeg milimetra. Osnovu za to prvi je put dala modularna poprečna matrica, ili kratko MQB. To je rezultiralo strukturnim i vizualnim prestrojavanjem jedne od najneovisnijih i najuspješnijih koncepcija kombija na tržištu.
Unatoč tome, istina je da DNK njegovih poznatih prethodnika također presudno utječe na dizajn nove generacije Multivana. Njegov je dizajner Albert Kirzinger dodao: 'Na primjer, namjerno navodimo vodoravnu karakternu liniju koja obuhvaća karoseriju modela T3'.
Monolitni volumen odaje počast prvoj generaciji Multivana koja je debitirala prije više od 35 godina. Isto tako, novi Multivan također poprima stilski element modela T4, a time i druge generacije: prednju haubu, koja je jezgrovito povučena naprijed ispod vjetrobranskog stakla.
Naš testni model Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG je imao izvrsna serijska IQ.LIGHT LED matrix svjetla, s naprednom dinamičkom kontrolom dometa glavnih svjetala 'Dynamic Light Assist' s 'Comming Home/Leaving home' funkcijom, pomoć pri skretanju, odvojena LED dnevna svjetla. Dok su straga lijepo dizajnirana serijska LED svjetla. Tu je i standardna rasvjeta u području vrata sa projekcijom siluete 'Multivan'.
Isto tako, testni model je imao na bočnoj strani vozila doplatnu pločicu s natpisom 'Bulli', a na stražnjim podiznim vratima nije imao natpis Multivan, već samo amblem Volkswagena i natpis eHYBRID.
Naš je 'Bulli' imao dodatno zatamnjene (-65 posto zatamnjenost) i toplinski izolirane prozore u putničkom prostoru, oznake posebnog modela, panoramski krov. Tu je i crna rešetka hladnjaka s osvjetljenim kromiranim umetcima te rasvjeta u području vrata s projekcijom loga 'Multivan'. Straga je, za ovu razinu opreme, serijsko električno otvaranje i zatvaranje stražnjih podiznih vrata (Easy Open i Easy Close funkcija) uz osvjetljenje okoline. Treba reći i da su u Paketu električna bočna klizna vrata s obje strane s Easy Open funkcijom.
Kao i na prethodno testiranom modelu Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG, međuosovinski razmak je identične duljine – 3124 mm. Što se ostalih dimenzija tiče: Multivan bez vanjskih ogledala je širok 1941 mm (2252 mm s otvorenim retrovizorima), dugačak 5173 mm (kraća verzija je 4973 mm), ukupna duljina vozila s mehanizmom za vuču je 5276 mm, i visok 1907 mm (1887 mm s nižim podvozjem).
Prednji prevjes je identičan kao i na kraćoj Multivan verziji – 952 mm, no razlika je u stražnjem prevjesu koji je kod L2 modela 1097 mm (1200 mm s kukom), što čini razliku od gore navedenih 200 mm u odnosu na standardnu, kraću verziju Multivana. Putnički prostor/prtljažnik (površina) iza 1. reda sjedala je 3,5 m³ (3,3 m³ kraća verzija), a između 2. reda sjedala 1,9 m³ (1,7 m³ kraća verzija). Unutarnja visina kabine s panoramskim krovom je 1346 mm.
Što se vrijednosti L1/L2/L3 na slici gore tiče, dužina podnice utovarnog prostora/prtljažnika, iza 1./2./3. reda sjedala iznosi 2625/1516/661 mm (kraća verzija 2425/1316/461 mm). Težina testnog vozila je 2296 kg (dozvoljena težina 2750 kg), a može vuči kočenu prikolicu od 1600 kg (750 kg nekočena). Oba modela imaju identičan krug okretanja od 12,1 m.
Volkswagen gospodarska vozila su postigli velik napredak u aerodinamici: koeficijent otpora kombija je izvrsnih 0,3, što vozilu smanjuje potrošnju energije i povećava domet. Visina od podloge je 152 mm (132 mm sa spuštenim podvozjem u našem slučaju).
Što se dimenzija kotača tiče, naš je testni model imao doplatne 18-colne lakometalne antracit naplatke 'Toshima' (7.5J X 18) s gumama niskog otpora kotrljanja Hankook Ventus S1 evo³ SUV dimenzija 235/50R18.
Naš testni model ima atraktivnu doplatnu boju karoserije Deep crna Perla/Fortana crvena Metallic.
Unutrašnjost
Multivan je dizajniran prije svega za obitelji i aktivne sportske ljude, a sa svojim potpuno novim sustavom sjedala i prostora za prtljagu uklapa u nebrojene scenarije mobilnosti. Novi Multivan s do sedam sjedala u tri reda više nego ikad preuzima ključnu ulogu varijabilnog all-roundera.
Od sada su straga samo lako prilagodljiva i uklonjiva pojedinačna sjedala, tako da skupocjeni bicikli, na primjer, sada mogu putovati u unutrašnjosti. Naš je testni model imao doplatnu opciju sa 7 sjedala (u konfiguraciji 2-2-3) Vis-a-Vis. To podrazumijeva dva odvojena sjedala okrenuta prema nazad u drugom redu sjedenja bez naslona za ruku te tri odvojena sjedala u trećem redu sjedenja bez naslona za ruku.
Naš je model imao i doplatni klizni po cijelom vozilu višenamjenski stol s 3 držača za čaše i spremišta.
Sjedala i konfiguracija u VW Multivanu
Linija opreme Multivan standardno dolazi s pet udobnih pojedinačnih sjedala. U Life i Style ima ukupno sedam mjesta. Svako sjedalo u putničkom prostoru može se zasebno preklopiti, pomicati unutar definiranog područja i lako ukloniti zahvaljujući približno 25 posto manjoj težini. To rezultira brojnim varijantama sjedala.
Na primjer, možete stvoriti dodatni prostor za prtljagu klizanjem sjedala u trećem redu prema naprijed. Ako naručite Multivan sa standardnom konfiguracijom sjedala, zatezači pojaseva na vanjskim pojedinačnim sjedalima uvijek su čvrsto pričvršćeni za tijelo. Središnje sjedalo ima integrirani automatski sigurnosni pojas u tri točke i može se pomicati bilo gdje u putničkom prostoru.
- Težina vanjskog sjedala (ovisno o opremi): cca. 23-29 kg
- Težina središnjeg sjedala (ovisno o opremi): cca. 27-29 kg
Maksimalna unutarnja visina također ostaje nepromijenjena; u kombinaciji s novim doplatnim panoramskim krovom (električno sjenilo, 90 posto zatamljenost), čak je i povećana u odnosu na prethodnu generaciju Multivana, na 1346 mm.
Sa svojim interijerom nalik dnevnom boravku, ovaj MPV je prikladan i kao shuttle visoke klase, pogotovo u Style razini opreme, ali i u dužoj L2 verziji kakvu smo imali na testu. To vrijedi utoliko više što nova generacija također paralelno s osnovnim modelom debitira kao proširena verzija s još većim prtljažnim prostorom (do 4053 litre prtljažnika).
Naš je model imao Raven-Sandvick boju unutrašnjosti i kontrolne ploče, a sjedala podesiva po visini i nagibu su grijana za vozača i suvozača i vrlo udobna za sjedenje. Treba reći i kako su presvlake sjedalau luksuznoj izvedbi ArtVelour/MicroFibra. Višenamjenski trokraki upravljač jako lijepo leži u rukama i obložen je kožom te opremljen funkcijom grijanja.
Digitalni kokpit
Multivan premošćuje jaz prema digitalnom svijetu pomoću ploče s instrumentima, koja je također u potpunosti redizajniranau odnosu na prethodnu generaciju Multivana, i u nju integriran tzv. landscape, pejzažni zaslon. Standardno je opremljen sustavom 'Digital Cockpit' (digitalni instrument).
Naš testni model je imao doplatni Digital Cockpit Pro 10,25-inčni zaslon u boji s 3 različita prikaza medija, telefona i navigacije, kao i 3D prikaz vozila. Od infotainment zaslona je imao Radio 'Ready 2 Discover' sa zaslonom osjetljivim na dodir u boji veličine 10“ (25,4 cm). Innovision Cockpit uključuje 'Streaming & Internet'.
U Multivanu se koristi MIB3 infotainment sustav, a naš je testni model imao i doplatno Harman Kardon ozvučenje koje uključuje 13 zvučnika ukupne snage 840W, 16 kanalno pojačalo, subwoofer. Tu je i doplatna opcija Priprema za telefon 'Comfort' što podrazumijeva bežično punjenje mobilnih uređaje za uređaje koji podržavaju Qi standard.
Za ugodnu atmosferu u kabini se brine klima uređaj 'Air Care Climatronic' s automatskom 3-zonskom regulacijom, uz dodatnu upravljačku jedinicu u putničkom prostoru.
Pogonski sklop 1.4 TSI eHybrid DSG
Naš je testni model, kao i na prethodno testiranom Multivanu imao plug-in hibridni sustav 'eHybrid'. Visokotehnološki pogonski sustav ukupne snage 218 KS (160 kW) i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm (pri 1000 – 4100 okr./min.) kombinira lokalnu vožnju bez emisija s velikim dometima i malom ukupnom potrošnjom. Ova eHybrid verzija koristi 1,4-litreni sprijeda poprečno postavljeni četverocilndrični benzinski TSI motor (EURO 6 AP) snage 150 KS (110 kW), najvećeg okretnog momenta od 250 Nm pri 1550-3500 okr./min. Tu je i elektromotor smješten sprijeda snage 85 kW (116 KS).
Kao i varijante s benzinskim ili dizelskim motorom, Multivan 1.4 TSI eHybrid plug-in hibridnim pogonom i pogonom na prednje kotače također je standardno kombiniran s DSG mjenjačem, ali ima 6-stupanjski mjenjač (ostala dva imaju 7-brzinski). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 11,6 s, a krajnja brzina 190 km/h.
Ova, za Multivan, nova kombinacija elektromotora i benzinskog motora lijepo spaja održivost s tipičnim svestranim kvalitetama jednog MPV-a. Pritisnite tipku START, prebacite mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) preko 'žice' na ‘D’, pritisnite papučicu gasa i MPV s pogonom na prednjim kotačima tiho kreće.
Tiha vožnja omogućena je kad god je to moguće, Multivan eHybrid započinje u 'e-načinu' potpuno električno i bez emisije štetnih plinova. Električni domet je dimenzioniran na takav način da se tipične dnevne udaljenosti mogu preći bez emisija. Porizvođač navodi domet u čisto električnom modu od 47 km, ali to , naravno, ovisi o uvjetima i stilu vožnje. Pri većim brzinama i / ili niskim razinama napunjenosti baterije, dodatno ulazi turbobenzinski motor (TSI).
Za Multivan, koji može primiti do sedam ljudi, plug-in hibrid idealan je pogonski sustav jer kombinira nula emisija u urbanim sredinama s mogućnošću dugih putovanja, poput odlaska na odmor, s minimalnim brojem stajanja. Spremnik benzinskog goriva je 45 litara.
Litij-ionska baterija kapaciteta 13 kWh (10,4 kWh neto) smještena je u donjem dijelu Multivana eHybrid. To štedi prostor i istovremeno spušta težište MPV-a, što pozitivno utječe na upravljanje. Multivanova baterija puni se izvana putem sučelja u prednjem blatobranu s desne strane. Vrijeme punjenja je na kućnoj AC utičnici 3,6 kW (0–100 posto) nekih 3h40min, a na AC 2,3 kW (0–100 posto) nekih 5 sati. Isto tako, proizvođač navodi emisiju CO2 prosječno u kombiniranoj vožnji od 42 g/km, a kombiniranu potrošnju 1,8-1,9 l/100 km, sve po WLTP-u.Tvorničko jamstvo na bateriju je 8 godina ili 160.000 km.
eHybrid plug-in pogonski sklop je izvrsno rješenje, naročito ukoliko pametno koristite mod vožnje čisto električnog pogona. Osim vožnje u gradu bez emisija, ova se funkcija pokazuje odlično u turističkim gužvama u ljetnoj sezoni. Tako je pri vožnji u koloni kada koristite upravo vožnju na struju, kao i na ulazu u npr. trajekt za putovanje morem do otoka.
Ono što je jako primjetno jest funkcija obnove energije u bateriji, koja se relativno brzo isprazni u vožnji autocestom, ali se zato i jako brzo ponovno napuni (u našem slučaju do 70-tak posto) u krstarenju ili kočenju autocestom.
Jedina zamjerka je sustav naplate cestarine na autocestama, jer uglavnom se Multivan očitava kao vozilo druge kategorije, pa tako iz vlastitog primjera vožnja Zagreb-Rijeka stoji umjesto 9,20 eura, gotovo dvostruko više: 16,80 eura. Ipak, onaj koji se odluči za ovakvo vozilo vjerojatno je i spreman na neka uvećana davanja, kad je riječ o vožnji autocestom.
Sustavi pomoći
Broj sustava pomoći znatno je povećan. Uvijek su standardno ugrađeni: Car2X (lokalni sustav upozorenja), Front Assist sustav praćenja područja prednje pomoći koji uključuje City Emergency Braking gradsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje traka Lane Assist, sustav podrške za izbjegavanje s Turn-off Assist novim pomoćnikom za skretanje, sustav Dynamic Road Sign Display prepoznavanja prometnih znakova i sustavom tempomata.
Inovativni novi sustavi uključuju ‘IQ.DRIVE Travel Assist’, koji omogućuje poluautomatiziranu vožnju od 0 do 210 km/h. Ovaj sustav uključuje: potporu zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist'; Potporu pri promjeni vozne trake 'Side Assist'; Potporu za nadzor mrtvog kuta 'Blind Spot Monitor'; Potporu pri izlasku iz parkinga 'Rear Traffic Alert'; Potporu pri izlasku iz vozila 'Exit Warning System'; Adaptivni tempomat ACC sa stop&go funkcijom; Limitator brzine.
Multivan ima 'IQ.LIGHT - LED matrična prednja svjetla' s interaktivnom kontrolom svjetla, opcijski dostupna kao alternativa standardnim LED svjetlima.
Naš je model imao i doplatni Paket Automatsko održavanje razmaka ACC ( Tempomat, Limitator brzine, Stop & Go, V2X sustav komunikacije između vozila), Paket Poluautonomna pomoć u vožnji ('Travel Assist' s 'Emergency Assist' potporom za zaustavljanje vozila u slučaju nužde, što uključuje: Automatsko održavanje razmaka ACC, potpora zadržavanja vozila na voznom traku 'Lane Assist', Potpora pri promjeni vozne trake 'Side Assist', Potpora za nadzor mrtvog kuta 'Blind Spot Monitor', Potpora pri izlasku iz parkinga 'Rear Traffic Alert', Potpora pri izlasku iz vozila 'Exit Warning System'.
Tu je i doplatni sustav Pomoć pri bočnom parkiranju 'Park Assist' (ultrazvučni senzori naprijed i otraga).
Za kraj, cijena našeg testnog modela Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG sa svim opcijama u trenutku testiranja je iznosila 73.312 eura (PDV i PPMV uključeni).