‘Ako piješ, ne vozi’ savjetuje nas policija, no da to nije najpametnija preporuka pokazala je studija Europskog hidracijskog instituta prije dvije godine. Naime, itekako je bitno piti za vrijeme vožnje, samo ne alkohol
Prema nalazima studije, kažu u Nissanu, dehidrirani vozači rade dvostruko više grešaka za upravljačem, što je usporedivo s rezultatima onih koji vozilom upravljaju s 0,8 promila alkohola u krvi.
Pritom čak dvije trećine vozača ne zna prepoznati simptome dehidriranosti poput ispucalih usana, glavobolje, vrtoglavice i umora što neminovno vodi sporijim reakcijama i većoj opasnosti od nesreće.
U Nissanu su zato osmislili ‘pametni premaz’ SOAK koji se nanosi na upravljač i naslon sjedala, te je sposoban prema uzorku znoja procijeniti jeste li u organizam unijeli dovoljno tekućine.
Ako ste dehidrirani, materijal će požutiti, a ako je sve u redu - poplaviti. Japanci su premijerno ovu inovativnu tehnologiju predstavili na Jukeu, no zasad nisu otkrili planiraju li je u skorije vrijeme implementirati u vlastitim serijskim vozilima.